Paljonko maksaa hiusten leikkaus Oulussa? Huijausta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isosisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isosisko

Vieras
Olen itse vuosia sitten käynyt säännöllisesti, silloin hinnat olivat alle 30 euron. Naapurikunnassa hinnat on edelleen sitä luokkaa.

Nyt tuttu (ulkomaalainen syntyperältään, puhuu Suomea hyvin ja on asunut täällä jo yli 10 vuotta) päivitteli, miten oli löytänyt halvan kampaajan naapurikunnasta, ei maksanut kuin alle 30 euroa. Kun ihmettelin asiaa (siis miten niin halvan), sanoi, että tähän mennessä on maksanut leikkauksesta Oulussa aina lähes 100 euroa.

Onko saanut maksaa Oulun kampaamoissa ulkomaalaislisää noin kolminkertaisena hintana, vai ovatko oululaiset kampaamot tänä päivänä oikeasti noin sikakalliita?

itä-suomessa hiusten kaksivärisellä värjäys + leikkuu 70e. (keskustassa) mutta on myös ISOJA hinta eroja firmoilla eri . tyhmä se joka maksaa. kun viitsii ehtiä saa halvemmallakin. nyt vois pistää pystyyn kamppanja etsitte uuden kampaamon missä leikkuu alle 20e.. niitäkin nimittäin on. ja laitetaan ryöstö firmat konkkaan..!! täälläpäin olen halvimmillaan leikkuun saanut 18e ja oli hyvä.

Ei kertonut tarkemmin kuin että keskustassa oli käynyt, enkä kysynyt. En raaskinut sanoa, että on mahdollisesti joutunut huijatuksi. Korostin vain, että siellä naapurikunnassa (jossa itsekin asun) kaikki kampaajat ovat yhtä edullisia, kannattaa käydä siellä. Palaan ehkä joskus vielä asiaan, jos tulee puheeksi, nyt olemme tutustuneet niin vasta, että olin ehkä liiankin suojelevainen.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt järkikäteen maksamisessa.:
itä-suomessa hiusten kaksivärisellä värjäys + leikkuu 70e. (keskustassa) mutta on myös ISOJA hinta eroja firmoilla eri . tyhmä se joka maksaa. kun viitsii ehtiä saa halvemmallakin. nyt vois pistää pystyyn kamppanja etsitte uuden kampaamon missä leikkuu alle 20e.. niitäkin nimittäin on. ja laitetaan ryöstö firmat konkkaan..!! täälläpäin olen halvimmillaan leikkuun saanut 18e ja oli hyvä.

20-40 euroa ei todellakaan ole ryöstöä hiustenleikkuusta. Ymmärrättekö te ollenkaan, että parturi-kampaajankin homma on käsityötä, ja sitä pitäisi osata arvostaa edes sen verran ettei ihan orjapalkalla vaatisi duunia tekemään. Suurella osalla ihmisistä on se käsitys, että koko kampaajan veloittama summa menisi tekijän omaan taskuun. Ymmärtäkäähän kuitenkin, että parturi-kampaajan pitää myös maksaa verot, liiketilan/vuokratuolin vuokra, kaikki työvälineet, shampoot hoitoaineet jne. sekä kouluttautua jatkuvasti lisää, muuten putoaa kelkasta ja jää ilman asiakkaita. loppujen lopuksi aika pieni osa esim. tuosta 30 eurosta jää kampaajalle itselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:
Jos on tehty leikkauksella uusi muoto hiuksiin... siis ei vanhan mallin mukaan leikattu, vaan laitettu uusi "tyyli", niin sekin maksaa erikseen.

No ei maksa noin paljoa. Tässä Oulun naapurikunnassa ero tavalliseen leikkaus on n. 10 euron luokkaa jos sitäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on tehty leikkauksella uusi muoto hiuksiin... siis ei vanhan mallin mukaan leikattu, vaan laitettu uusi "tyyli", niin sekin maksaa erikseen.

No ei maksa noin paljoa. Tässä Oulun naapurikunnassa ero tavalliseen leikkaus on n. 10 euron luokkaa jos sitäkään.

Mulle tehtiin uusi tyyli leikkaamalla ja värjättiin.. Hinta oli 130?. Helsingissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulle tehtiin uusi tyyli leikkaamalla ja värjättiin.. Hinta oli 130?. Helsingissä.

Huoh. Nyt olikin kyse pelkästä leikkauksesta, ei värjäyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gimme a break!:
Alkuperäinen kirjoittaja nyt järkikäteen maksamisessa.:

20-40 euroa ei todellakaan ole ryöstöä hiustenleikkuusta. Ymmärrättekö te ollenkaan, että parturi-kampaajankin homma on käsityötä, ja sitä pitäisi osata arvostaa edes sen verran ettei ihan orjapalkalla vaatisi duunia tekemään. Suurella osalla ihmisistä on se käsitys, että koko kampaajan veloittama summa menisi tekijän omaan taskuun. Ymmärtäkäähän kuitenkin, että parturi-kampaajan pitää myös maksaa verot, liiketilan/vuokratuolin vuokra, kaikki työvälineet, shampoot hoitoaineet jne. sekä kouluttautua jatkuvasti lisää, muuten putoaa kelkasta ja jää ilman asiakkaita. loppujen lopuksi aika pieni osa esim. tuosta 30 eurosta jää kampaajalle itselleen.

PEESI! Kuka käsityöläinen tekee hommia tollasella tunti palkalla?

Mulla maksoi uusi tyyli ( sisältäen myös pesun ja föönauksen ja muotoilun) Oulun keskustassa n. 30 euroa

Yhteistyössä