Paljonko maksaa akvaario?

Meillä 180 litranen ja maksoi pari vuotta sitten n.450 euroa. Siihen kuuluu suodatin, valokansi, lamput ja kaappi. Merkki Juwel.

Lisäksi tietysti hiekat, kasvit, kalat, taustakuva, kantoja yms, kalan ruoat, kasvilannoitteet ja vedenparannusaine (jos haluaa käyttää), siivousvälineet, haavi, lasiputsari.

Kuva akvaariosta löytyy täältä:http://kokoperhe.vuodatus.net/blog/362459

Me ostettiin käytetty 450-litrainen, mukana tuli suodatin (ei tosin kovin hyvä), lämmitin, valaisin, peitinlasit, pohjasora ja akvaariopöytä jossa kaapit. Maksoi myös 450 euroa.

Isoissa akvaarioissa yleensä tulee pöytä mukana, juuri sen vuoksi ettei tavalliset pöydät kestä niiden painoa. Toki teettääkin voi. Mun serkulla on 500-litrainen allas ja hän teetti sille metallirunkoisen 6-jalkaisen pöydän, jonka jokainen jalka on säädettävissä erikseen. Se oli fiksu veto, saa akvaarion aina suoraan vaikka lattia olisikin vino. Meillä on vanha talo ja akvaario sen vuoksi vähän kallellaan. Kiiloja ei uskalleta laittaa ettei pöytä väänny. Pöydän ja akvaarion välissä meillä on paksu makuualusta, myös styroksilevyä voi siihen käyttää. Se vähän tasapainottaakin kun painuu sitten enemmän lyttyyn toisesta reunasta. Netistäkin muuten löytyy jonkin verran uusien akvaarioiden hintoja kun googlettaa esim sanalla "akvaariopaketti". Meidän paikallislehdessä oli juuri tänään myynnissä yli 300-litrainen akvaario (olisko ollut 340l) 50 euroa ja pienempi 20 euroa. Voi olla että vaativat kunnostusta kun ovat noin halpoja. Mekin vaihdettiin omaamme uudet silikonit ennenkuin otettiin käyttöön.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 09:18 aijde kirjoitti:
Akvat maksaa noin 1?/litra...riippuu kunnosta ja tarvikkeista jne.
Mulla olisi myynnissä 180 litranen akva...ja hakusessa pienempi noin 50-80 litranen... ;) jos joku kaipaisi akvaa...

Missäpäin myyt tätä? Mulla hakuses isompi ja myynnis 65L

Myynnissä oleva akva löytyy Järvenpäästä.
Löytyisi myös 128 litranen....viestiä vaan tulemaan jos jotakuta kiinnostaisi...

aijde@jippii.fi :wave:

Hinnat on sovittavissa kuten sisältö ja tarvikkeetkin. ;)

Yhteistyössä