Paljonko maitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 11kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

11kk

Vieras
Onko jollain tietoa kuinka paljon 11kk ikäinen tarvitsee maitoa päivässä?

Olen nyt lopettelemassa imetystä ja kohta puolin yritän aloittaa tavallisen maidon antamisen. Miten olette tämän vaiheen suorittaneet? Itse olen nyt imettänyt tyttöä vain aamuin illoin ja muuten sitten antanut korviketta noin kaksi kertaa päivässä (päiväunille mentäessä),yhteensä purkillisen päivässä. Meillä on tullut ongelmaksi se,ettei tyttö huoli korviketta muusta kuin tuttipullosta,mutta vettä on kyllä jo kauan juonut nokkamukista. Tuttipulloa ei meillä ole ennen pahemmin tarvittu... Onko jollain tähän vinkkejä!? =)

Mielestäni sen 6 dl maitoa/maitotuotteita(myös velli)kuuluu antaa tämän ikäiselle lapselle.Ainakin meillä neuvolassa kun kysyin näin sanottiin.Vuoden ikäiselle lapselle 5 dl.

Meillä 10kk ikäinen ja on sanottu että puoli litraa päivässä maitoa.

Meillä vähän sama tilanne että imetän enää aamuin illoin (+välillä yöllä..) ja muuten korviketta, välillä vähemmän, välillä enemmän. Lisäksi aloitettu maitotuotteet jolloin ainakin kalsiumia tulee riittävästi. Esim piimässä ja viilissä on yhtä paljon kuin maidossa. Meillä annetaan pullosta yleensä päikkäreitten jälkeen, ennen välipalaa. Muina aikoina tavallisesta lasista/mukista.

Olen lisännyt myös puuron joukkoon korvikejauhetta. Meillä kun ei vellejä mene.. tyttö on oikea puurohirmu, joukkoon ei tarvita muuta kuin sitä jauhetta =) Ei siis esim hedelmäsoseita tms.

En tiiä miten paljo kuulus juoda,mut meiän 11 kk ikäinen juo varmasti litran päivässä.Pitäsköhän sitä sit vähentää...Se kyllä syöki hyvin ja on tosi iso kokoinen poika.

Meil siirryttiin vaan suoraan korvikkeesta tavalliseen maitoon 11 kk iäs eli tuttipulloon tavallista maitoa..Oli jo maitoa saanu ruuassa aiemmin,ni en totutellu pikkuhiljaa.Jotkut sekottaa puolet korviketta,puolet tavallista maitoa...

Yhteistyössä