T
Tipu Topakka
Vieras
No en ole edes varma :ashamed: Isovanhemmat on avanneet lapsille titlit ja säästäävät sinne. En ole kysellyt paljon on jo kertynyt.. Omat rahat menee kaikki elämiseen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mulle ainakin on aivan sama, mitä lapseni 18 vuotta täytettyään rahoillaan tekevät. Jos haluavat tehhdä maailmanympärysmatkan, niin siitä vaan. Jos taas haluavat rahoittaa niillä opintojaan tms, niin siitä vaan. Ei ne mun, exän tai isovanhempien rahoja enää siinä vaiheessa ole, kun ne on lapsen tilille siirretty. Esikoinen lähteekin elokuussa kahdeksi viikoksi lomalle Japaniin ja matkarahat ottaa säästöistään.Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:Meilläkään ei vielä euroakaan tallessa pojalle, kaikki tarpeellinen hankitaan ja lapsilisä menee käyttöön nyt lapsen tarpeisiin. Anoppi arvosteli kun en säästä rahoja kun itse oli säästänyt miehelle ja hänen veljelleen kaikki lapsilisät. Mies laittoi ne muuten 18 vuotiana auton soittimiin ja vehkeisiin ja veljensä kävi jonku naikkosen kanssa 2 viikkoa ulkomailla juhlimassa.![]()
minä kannatan opiskelun rahoittamista kyllä. Mutta en mitään maailmanympärysmatkoja kuitenkaan. Joten jos rahaa sitten on paljon tilillä, niin kyllä siitä neuvotellaan, että mihin se käytetään.
Paitsi jos lapsesi ei halua neuvotella
Hänen rahojaan, hänen päätökset.
Jos ne rahat ovat lapsesi nimellä olevalla tilillä, niin lapsesi ei tarvitse neuvotella sun kanssasi niiden rahojen käytöstä yhtään millään tavalla, jos ei halua.Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:minä kannatan opiskelun rahoittamista kyllä. Mutta en mitään maailmanympärysmatkoja kuitenkaan. Joten jos rahaa sitten on paljon tilillä, niin kyllä siitä neuvotellaan, että mihin se käytetään.
Alkuperäinen kirjoittaja sara:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missä vaiheessa annatte tilin käyttöoikeuden lapsillenne?
Saako hän tehdä rahoilla mitä huvittaa?
Opiskelurahaa,mahdollisesti jos vaihto-oppilaaksi lähtö kiinnostaa,ajokortti,kenties oma hevonen
Voi kun sitä rahan menoa riittää kun lapset varttuuHyvä varautua ajoissa,jos mahdollista.Teen kaikkeni noiden muksujen onnellisuuden eteen
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sara:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missä vaiheessa annatte tilin käyttöoikeuden lapsillenne?
Opiskelurahaa,mahdollisesti jos vaihto-oppilaaksi lähtö kiinnostaa,ajokortti,kenties oma hevonen
Voi kun sitä rahan menoa riittää kun lapset varttuuHyvä varautua ajoissa,jos mahdollista.Teen kaikkeni noiden muksujen onnellisuuden eteen
![]()
Niin rahahan se onnelliseksi tekee!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sara:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missä vaiheessa annatte tilin käyttöoikeuden lapsillenne?
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sara:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missä vaiheessa annatte tilin käyttöoikeuden lapsillenne?
![]()
Kyllä se kuule tekee tosi onnelliseksi kun lähdet opiskelemaan niin sinulle annetaan pesämuna ja voit ostaa huonekaluja yms. Se tekee oikeasti tosi onnelliseksi. Minulle tuli oikeasti älyttömän hyvä tunne ja se, että vanhempani ovat ajatelleet tulevaisuuttani.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Jos ne rahat ovat lapsesi nimellä olevalla tilillä, niin lapsesi ei tarvitse neuvotella sun kanssasi niiden rahojen käytöstä yhtään millään tavalla, jos ei halua.Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:minä kannatan opiskelun rahoittamista kyllä. Mutta en mitään maailmanympärysmatkoja kuitenkaan. Joten jos rahaa sitten on paljon tilillä, niin kyllä siitä neuvotellaan, että mihin se käytetään.
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:tunnen muutamia tälläisiä säästötililapsia, siis jo aikuisia... Aika laiskoja ja pinnallisia ihmisiä täytyy sanoa, eikä niille työnteko maistu ku ei tartte. Ja sit ne venyttää opiskeluaikaa ja vaihtaa alaa monta kertaa ettei vaan tarttis tehä töitä... Mun mielestä vanhempi voi pitää säästötiliä josta sitten lapsille antaa tarpeen tullen, näin myös ei tule isoja eroja sisaruste välillä, niinkun omissa säästötileissä voi tulla.
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:tunnen muutamia tälläisiä säästötililapsia, siis jo aikuisia... Aika laiskoja ja pinnallisia ihmisiä täytyy sanoa, eikä niille työnteko maistu ku ei tartte. Ja sit ne venyttää opiskeluaikaa ja vaihtaa alaa monta kertaa ettei vaan tarttis tehä töitä... Mun mielestä vanhempi voi pitää säästötiliä josta sitten lapsille antaa tarpeen tullen, näin myös ei tule isoja eroja sisaruste välillä, niinkun omissa säästötileissä voi tulla.
Nii ja sen vielä lisäisin, että kyllä se itse ansaittu raha on paljon kivempi käyttää, ymmärtää rahan arvon jos joka kesä on töissä ja ansaitsee itse. Miks sellainen 18-vuotias nuori jolla on useita tonneja tilillä meni kesätöihin, sitte se vaa lorvailee koko kesän...
Mulla on lapset joka tapauksessa eriarvoisessa asemassa säästöjensä suhteen. Esikoinen sai 9 veenä suurehkon summan rahaa lahjoituksena sukulaiselta, joka ei ole kuopuksen sukulainen. Se raha sijoitettiin silloin tähän asuntoon, missä nyt asun eli esikoinen omisti tästä puolet ja minä puolet. Pari vuotta sitten esikoinen myi puolikkaansa tästä mulle ja koska lamavuosina ostetun asunnon arvo oli näiden vuosien aikana lähes kaksinkertaistunut, likka sai hyvän tuoton sijoitukselleen. Sillä rahalla osti sitten itselleen asunnon ja jäi vielä 8000 euroa yli.Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:tunnen muutamia tälläisiä säästötililapsia, siis jo aikuisia... Aika laiskoja ja pinnallisia ihmisiä täytyy sanoa, eikä niille työnteko maistu ku ei tartte. Ja sit ne venyttää opiskeluaikaa ja vaihtaa alaa monta kertaa ettei vaan tarttis tehä töitä... Mun mielestä vanhempi voi pitää säästötiliä josta sitten lapsille antaa tarpeen tullen, näin myös ei tule isoja eroja sisaruste välillä, niinkun omissa säästötileissä voi tulla.
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:tunnen muutamia tälläisiä säästötililapsia, siis jo aikuisia... Aika laiskoja ja pinnallisia ihmisiä täytyy sanoa, eikä niille työnteko maistu ku ei tartte. Ja sit ne venyttää opiskeluaikaa ja vaihtaa alaa monta kertaa ettei vaan tarttis tehä töitä... Mun mielestä vanhempi voi pitää säästötiliä josta sitten lapsille antaa tarpeen tullen, näin myös ei tule isoja eroja sisaruste välillä, niinkun omissa säästötileissä voi tulla.
Nii ja sen vielä lisäisin, että kyllä se itse ansaittu raha on paljon kivempi käyttää, ymmärtää rahan arvon jos joka kesä on töissä ja ansaitsee itse. Miks sellainen 18-vuotias nuori jolla on useita tonneja tilillä meni kesätöihin, sitte se vaa lorvailee koko kesän...
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sara:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missä vaiheessa annatte tilin käyttöoikeuden lapsillenne?
![]()
Kyllä se kuule tekee tosi onnelliseksi kun lähdet opiskelemaan niin sinulle annetaan pesämuna ja voit ostaa huonekaluja yms. Se tekee oikeasti tosi onnelliseksi. Minulle tuli oikeasti älyttömän hyvä tunne ja se, että vanhempani ovat ajatelleet tulevaisuuttani.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sara:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missä vaiheessa annatte tilin käyttöoikeuden lapsillenne?
![]()
Taidat olla 80-luvulla syntynyt? Ei opiskelijalla tarvi olla hienosti kalustettuja asuntoa. Soluasuntokin kelpaa. Meilläkin on suvussa näitä pitkälle vanhempien avustuksilla opiskelleita juristeja ym. Silti innoissaa käsi ammollaan ottamassa lisää sukulaisilta, jotka sentään ovat itse tiukasti opiskeleet, lainarahoilla.Pinnallisia ihmisiä, jotka eivät elämästä tiedä mitään, valmistuttuaankaan eivät itse juuri mitään maksa vaan elävät suhdeloukoissaan, yksiöissään, vaikka varaa olisi itsekin elämisensä kustantaa,auta armias kun sellaiset perheen alkaa perustamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja sara:Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:tunnen muutamia tälläisiä säästötililapsia, siis jo aikuisia... Aika laiskoja ja pinnallisia ihmisiä täytyy sanoa, eikä niille työnteko maistu ku ei tartte. Ja sit ne venyttää opiskeluaikaa ja vaihtaa alaa monta kertaa ettei vaan tarttis tehä töitä... Mun mielestä vanhempi voi pitää säästötiliä josta sitten lapsille antaa tarpeen tullen, näin myös ei tule isoja eroja sisaruste välillä, niinkun omissa säästötileissä voi tulla.
Siksihän niitä lapsia tehdään,että ne varmasti saavat kärsiä ja hikoilla kesätöissä kuten äitinsä aikoinaan..ja kaikki lapsethan varttuessaan käyttäytyvät juuri niinkuin sinun tuntemasi yksi lapsi jonka vanhemmat säästivät hänelle rahaa että elämän alku olisi helpompi kuin omilla vanhemmilla aikoinaan...Hah..get a life!