G:Säästetäänkö teidän perheessä rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Niina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Niina"

Vieras
Minkäverran? Yhdessä vai erikseen ja paljonko säästöjä on karttunut?

Meillä säästetään. Aika hitaasti kylläkin. Lapsilisät on pistetty jemmaan ja sitten on sijotusrahasto johon menee muutama kymppi lainanhoitotililtä kuukausittain. On siis yhteinen säästötili ja sit oma jossa vähän pahanpäivän varalle. Kaikki aika alussa ja hitaasti on nyt karttunut kun tässä kotona olen. yhteensä säästöjä n.5000€...

Minulla ja miehellä on eläkesäästöt.Lapsille menee joka kuukausi tietty summa rahastosäästöön.Erillinen säästötili löytyy kanssa.Sinne rahaa joka kuukausi eri summia.Minä laittelen välillä montakin kertaa kuussa kun yrittäjänä raha tulee monessa erässä kuukaudessa.Mieheltä kerran kuussa.Mitään täsmäkohdetta tuolle tilille säästetyille rahoille ei ole.Ne vaan on siellä.

miehen pois jo kotoa asuvien lasten tileille laitetaan 30e/kk (lisäksi tietenkinäille lapsille menee "viikkorahat" yms). itse säästän reissutilille 100-200e kk ja sitten yhdessä laitetaan säästötilille 150-300e/kk..
pikkuhiljaa se kertyy... viimevuonna ostettiin rahoilla auto. nyt on noin 5tonnia säästössä. eipähän niin ahista jos tulee jotain ylläreitä

[QUOTE="vieras";25874352]Juu, riippuu vähän kuukaudesta miten paljon. Säästetään myös kolikoita, osa lasten pankkeihin ja osa lomakassaan. Varsin hauskaa puuhaa :)[/QUOTE]

Kolikoista tulee muuten yllättävän helposti isokin summa rahaa.Joskus kerättiin purkkiin niitä.

lapsille on molemmilla kaksi säästötiliä, ukki säästää toisiin tileihin ja mä laitan lapsilisät jemmaan. miehellä ja minulla ei ole säästötilejä. kolikot tosin olen kerännyt isoon pulloon ja siihen toivottavasti tulee iso summa kunhan on täynnä.

Yhteistyössä