paljonko lapsenvahdille palkkaa?

  • Viestiketjun aloittaja leppä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miw:
Alkuperäinen kirjoittaja gemma:
Ite oon nyt 18v ja oon 16vstä asti käyny hoitaa (etukäteen tuntemattomien ihmisten) lapsia, alkuun mulle maksettiin 6?/tunti, nykyään (ku oon niin pro ja hoitanu kauan samoja lapsia:D) saan 8?/h.

MLL:n sivuilta voit kattoo jonkun suosituspalkan tms., se oli muistaakseni joku 6,5?/h ainakin silloin kun nää hoitohommat alotin.
maksatko itse verot?
väestöliitolla vähän alle 15 euroa, sisältää verot
 
vieras
Miettisin jonkun tuntipalkan jos tyttö on kerta jäämässä teille vakituiseksi hoitajaksi. On selkeämpi molemmille osapuolille tulevaisuudessakin kun sinä tiedät mitä kustantaa ja tyttö mitä tienaa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 4x äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja jennae:
Hei haloo. Kyseessä 7h!! Ei kukaan nuori liiku 20 eurolla!! Eihän se tee tunnissa paljon mitään..
Toivottavasti oli provo. Tietty oli,mutta sanoinpahan kuitenkin.
Tuskin oli. Paras olisi alkaa liikkumaan! Miten muuten kukaan oikeita töitä alkaa tehdä? Täälläkin monta ammattiinsa koulutettua ihmistä, joiden tuntipalkka alle 10e. On ihan eri asia satunnaisesti vahtia esim. naapurin lasta kuin tehdä sitä työkseen. 15v. on vielä alaikäinen, tuskin on koulutusta eikä vielä voi olla kokemustakaan lastenhoidosta.
 
gemma
Vaikka harmaana maksetaankin, niin kai sitä voi silti niistä MLL:n taulukoista vähän suuntaa katsella..?

Vaikka 20? olisikin iso raha 15 vuotiaalle, on se ainakin mun mielestä liian vähän tollasesta. Hoitajatyttö on kuitenkin "sidoksissa" työhön sen 7h, vaikka lapsi nukkuisikin. Tekisitkö jentsu ite sitten jotain "helppoa" työtä alle 3? tuntipalkalla?!?!? Lisäksi työssä on mielestäni aika suuri vastuu (lapsen hyvinvoinnista). Toisaalta toi 9,5?/h kuullostaa kyllä tosi paljolta, kun ei ilmeisesti mitään koulutustakaan ole..

Mutta voittehan nyt vaikka aloittaa jollain 6-7?/h palkalla, ja nostaa sitä sitten jos jatkuu pidempään ja olette tyytyväisiä:) Ja tosiaan, jos hankitte kyydin kotiin, se on tosi kiva juttu. Ite ainakin oon tosi ilonen et pääsen kotiin samalla taksilla millä vanhemmat on tullu, et ei tarvi pihalla värjötellä äitin kyytiä odottamassa tai kävellä/pyöräillä kotiin keskellä yötä. (kannattaa varmaan sit mainita etukäteen, ettei esim. tule pyörällä)

Ja sit sellanen vähän ohi aiheen, et jos se on teillä enemmänkin, kirjottakaa sille työtodistus! Ite olin jo kauan miettiny et ois tosi hyvä jos saisin työtodistuksen siitä ku oon käyny 2 vuotta samoja lapsia hoitamassa, mut en jotenkin sit kehdannut kysyä sitä, joten olin tosi ilonen kun vanhemmat sit ehdotti sitä:) Kunnon työtodistus kun näyttää työhakemuksessa (kun työkokemusta ei nuorena juuri ole) melko paljon paremmalta kuin vain lause "käyn säännöllisesti hoitamassa lapsia"....
 
Joskus itsekin hoitanut
Jos aika on 20-03, niin luultavastihan se menee niin, että kumpikin nukkuu jo 22, joten hoitajan tehtävä on lähinnä vaan antaa iltapalaa ja komentaa iltapesuille ja lukea ehkä satu. Jos kyse olis päivällä 8-15, niin juttu olis ihan eri. Siitä maksaisin 8h 50?. Mut toi yöaika on vähän vaikeempi hinnoitella.. Vamaan sit 20?.

Joitain vuosia sitten kun hoidin itse puolitutun lapsia silloin tällöin, sain yleensä 50? kerralta riippumatta tarkasta tuntimäärästä. Joskus saatoin olla aamusta iltaan ja joskus illasta aamuun.
 
Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin mäkin muuten mietin sitä että tähän on helkutin helppoo kun neiti menee viimestään kymmeneltä nukkuun eikä tod heräile sen jälkeen.
ja kyllähän me tälle teinille kaappiin jotain syötävääkin hankitaan ettei nälissään tartte olla.
huoh en ois uskonut että tästä ressin saa
No mutta joutuuhan se tyttö kuitenkin olemaan teillä sinne kolmeen asti, vaikka lapsi siitä suurimman ajan nukkuisi. Tottakai myös siltä ajalta kuuluu maksaa palkkaa! =)
 
22 vee
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja kohta 5x äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja jentsu:
itse olen 36 ja tulisin mielelläni tolla 20 e hoitamaan lastasi
Olen 22 ja en astuis ulos talostani tuolla summalla.
Ja nyt sun elämän maksaa sossu? Vai mies? Kiva, että talon olet saanut.
Ollut töissä jo opiskelujen rinnalla ja hoitanut sivussa siskon lapset.
Sossusta kertaakaan saanu penniäkään.
Hyvä että sinä menet 20 eurolla niin ei muitten tartte vaivautua. Talosta tosin velkaa vielä 186 000,mutta pian oma :D mutta hei ei sitä velkaa olis tuosta puolia saanut jos ei olis ollut työelämässä ja tienaa hyvin. Homehdu sinä sinne hikiseen vuokra-asunto yksiöös :D
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja 22 vee:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja kohta 5x äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja jentsu:
itse olen 36 ja tulisin mielelläni tolla 20 e hoitamaan lastasi
Olen 22 ja en astuis ulos talostani tuolla summalla.
Ja nyt sun elämän maksaa sossu? Vai mies? Kiva, että talon olet saanut.
Ollut töissä jo opiskelujen rinnalla ja hoitanut sivussa siskon lapset.
Sossusta kertaakaan saanu penniäkään.
Hyvä että sinä menet 20 eurolla niin ei muitten tartte vaivautua. Talosta tosin velkaa vielä 186 000,mutta pian oma :D mutta hei ei sitä velkaa olis tuosta puolia saanut jos ei olis ollut työelämässä ja tienaa hyvin. Homehdu sinä sinne hikiseen vuokra-asunto yksiöös :D
Hieno asenne sulla ;) Hyvä, että töitä on. Maksoiko siskokin sulle noinkin hyvää palkkaa? Vuokra-asuntoyksiö on muuten yhdyssana. Opiskelijana mulla ei ollut siihen varaa. Asuin solussa tai kimppakämpässä ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joskus itsekin hoitanut:
Jos aika on 20-03, niin luultavastihan se menee niin, että kumpikin nukkuu jo 22, joten hoitajan tehtävä on lähinnä vaan antaa iltapalaa ja komentaa iltapesuille ja lukea ehkä satu. Jos kyse olis päivällä 8-15, niin juttu olis ihan eri. Siitä maksaisin 8h 50?. Mut toi yöaika on vähän vaikeempi hinnoitella.. Vamaan sit 20?.
Mä en tajua tätä logiikkaa. Työaikaa se silti on, ja palkkaa siitä on maksettava. Ja yötöistä yleensä vieläpä enemmän kuin päivältä. Sitä paitsi vastuu on kuitenkin iso kun toisen lapsista huolehtii.

Minusta tuo ehdotettu 50e kuulostaa ihan kohtuulliselta. Tai vaikka 40e ja taksi kotiin.

20e seitsemältä tunnilta on törkeää lastensa vahdin aliarvostusta.
 
mietis
Monet joutuu vahtimaan ilmaiseksi... kun moni olettaa että eihän nytten lapsen vahdista tarvitse maksaa. hittoakos niitä sitten tekee jos niitä ilmatteesi muitten pitää vahtia.. 20e on ihan liian vähän. vaikka he nukkuisivatkin niin joutuuhan vahti kuitenkin olemaan teillä yön. onhan nytten omassa kodissa kuitenkin kivempi nukkua kun vieraisilla. 30e VÄHINTÄÄ. 40 e Ois aika passeli. pitäs munkin tuttujen ruvereta kerrankin vahdeistaan maksamaan niin tulisi arvostusta.
 
toiset osaa joustaa
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja 22 vee:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja kohta 5x äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja jentsu:
itse olen 36 ja tulisin mielelläni tolla 20 e hoitamaan lastasi
Olen 22 ja en astuis ulos talostani tuolla summalla.
Ja nyt sun elämän maksaa sossu? Vai mies? Kiva, että talon olet saanut.
Ollut töissä jo opiskelujen rinnalla ja hoitanut sivussa siskon lapset.
Sossusta kertaakaan saanu penniäkään.
Hyvä että sinä menet 20 eurolla niin ei muitten tartte vaivautua. Talosta tosin velkaa vielä 186 000,mutta pian oma :D mutta hei ei sitä velkaa olis tuosta puolia saanut jos ei olis ollut työelämässä ja tienaa hyvin. Homehdu sinä sinne hikiseen vuokra-asunto yksiöös :D
Hieno asenne sulla ;) Hyvä, että töitä on. Maksoiko siskokin sulle noinkin hyvää palkkaa? Vuokra-asuntoyksiö on muuten yhdyssana. Opiskelijana mulla ei ollut siihen varaa. Asuin solussa tai kimppakämpässä ;)
Sisko maksoi reilun 8 euroa tunnista. Se oli riittävästi. Myös osti kaikkea hyvää syötävää, juotavaa ja leffan mitä sain yön aikana katsella.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja gemma:
Ite oon nyt 18v ja oon 16vstä asti käyny hoitaa (etukäteen tuntemattomien ihmisten) lapsia, alkuun mulle maksettiin 6?/tunti, nykyään (ku oon niin pro ja hoitanu kauan samoja lapsia:D) saan 8?/h.

MLL:n sivuilta voit kattoo jonkun suosituspalkan tms., se oli muistaakseni joku 6,5?/h ainakin silloin kun nää hoitohommat alotin.
Olethan myös katsonut miten tää verotuspuoli menee? Mielestäni MLL-n hoitajat maksaa veroa. Sitä en tiedä, hoitavatko hoitajat itse veron vai miten nykyään.
Työnantaja hoitaa verojen pidätyksen ja tilittämisen verottajalle (ja toki kaikki muutkin maksut). Meillä hoitajalla on veroprosentti 1%, joten veroja ei mene paljon, mutta muita maksuja monin verroin.

Työnantajamaksuista puhumattakaan, mutta se ei tähän kuulukaan.
 
Minä tulisin hoitamaan vaikka heti sillä 20e(siis satunnaisesti) muistan kun kaverin kanssa kimpassa hoidettiin sen siskon lapsia ja niitä oli ainakin 6 pikkusta(melkein kaikki alle kouluikäsiä ) ja saatiin viikonlopusta 50mk molemmat ja oltiin tyytyväisiä, eikä siitä loppu viimeinen niin kauaa oo aikaa.

Muoks...hoidan monesti tuttujen lapsia enkä ota niiltä mitään. Joskus jos ovat olleet pe-su niin tuoneet kahvipaketin ja suklaarasian ja olen ollut tyytyväinen.
 
nuori ollut joskus
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Minä tulisin hoitamaan vaikka heti sillä 20e(siis satunnaisesti) muistan kun kaverin kanssa kimpassa hoidettiin sen siskon lapsia ja niitä oli ainakin 6 pikkusta(melkein kaikki alle kouluikäsiä ) ja saatiin viikonlopusta 50mk molemmat ja oltiin tyytyväisiä, eikä siitä loppu viimeinen niin kauaa oo aikaa.

Muoks...hoidan monesti tuttujen lapsia enkä ota niiltä mitään. Joskus jos ovat olleet pe-su niin tuoneet kahvipaketin ja suklaarasian ja olen ollut tyytyväinen.
Juu minäkin satunnaisesti 20e yhdeksi yöksi. Nyt puhuttiinkin jatkuvasta työstä. Silloin nuori on sidoksissa siihen 100%. 50e yöstä silloin sopiva.
 
gemma
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja gemma:
Ite oon nyt 18v ja oon 16vstä asti käyny hoitaa (etukäteen tuntemattomien ihmisten) lapsia, alkuun mulle maksettiin 6?/tunti, nykyään (ku oon niin pro ja hoitanu kauan samoja lapsia:D) saan 8?/h.

MLL:n sivuilta voit kattoo jonkun suosituspalkan tms., se oli muistaakseni joku 6,5?/h ainakin silloin kun nää hoitohommat alotin.
Olethan myös katsonut miten tää verotuspuoli menee? Mielestäni MLL-n hoitajat maksaa veroa. Sitä en tiedä, hoitavatko hoitajat itse veron vai miten nykyään.
Juu, silleen menee verot et palkka maksetaan mulle suoraan käteen (juu, harmaana kuten täällä jo todettiin) nii ei mee veroja. Ja emmä nyt muutenkaan niitä lapsia niin usein hoitamassa käy että veroja menis. (Katsos kun jos satut tietämään niin vuodessa saa tienata 1070? ihan ilman veroja:))

Ja juu hui kamala kauhistele vaan :) ei nyt kartu eläkettä eikä oo työvakuutukset voimassa eikä mitään apua!! Ja hirveetä veronkiertoa!! (vaik ei niitä oikeestikaan tulis) Mut älä huoli, kyl mä aattelin tässä vuosien varrella kartuttaa eläkettäni vähän muulla työllä kun satunnaisella lasten vahtimisella:) JA ARVAA MITÄ! Ei mulla oo työsopimustakaan!! IIK!

 
3lapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja leppä:
en tiedä olen aikasemmin lahjonut vain pikkusiskoani =)
15-vuotias tyttö olisi siis lauantaina tulossa vahtiin mun 7-vuotiasta klo 20-03 väliseksi ajaksi.. hänellä itsellään ei ollut mitään vaatimusta rahan suhteen, enkä todella tiedä näiden taksojen hinnoistayhtän mitään..
kellään kokemusta
Huh, mitä vastauksia. Kyse on 7-VUOTIAASTA!! Eli käytännössä ei ole mitenkään hoidettava. Mä ottaisin heti meille yöksi 7vuotiaan jos saisin siitä 20e. (itse en vois mennä kun on omia lapsia)

Tosiaan rahanarvo on näköjään sumentunut...
 

Yhteistyössä