Paljonko laitatte rahaa lasten joululahjoihin?

tuttu
Alkuperäinen kirjoittaja Kumikameli:
Ei mitään kommentoitavaa asiaasi, mutta nimimerkkisi pisti silmään.
Ihan palautui nuoruuskahvilakeikka samannimiseltä bändiltä mieleen, noin vuodelta 1989. "Halki erämaan beduiini ratsastaa.."


Asiaan itseensä: riippuu lapsesta ja lapsen tarpeista. Kuitenkin seitsemän kummina ja kun nuo sisarukset muutenkin lisivät, ei montaa kymppiä per mukula raski laitella. Joulunahan lahjoja tulee joka tuutista muutenkin! Yritetään sitten panostaa yhteiseen aikaan, askarteluhetkiin ja sellaisiin enemmän kuin materiaan.
 
vieras79
minä varannu 450e mies samasen summan eli 900e mutta tuskin kaikki menee vaikka rakastan ostaa paljon lahjoja ja niitä tuleekin kun hurumykkä

Mut nyt kun kirjotin ton summan alko kauhistuttaa....toisaalta lasten ilo ja riemu kun avaavat maksaa sen takaisin.....
 
eppu
Varmaan n.150 e per lapsi, lapsia 3 kpl. Tohon päälle sitten vielä muutama yhteinen lahja (pleikkapelejä tms). Kyllähän ne lahjatoiveet kasvaa vuosi vuodelta; 2-vuotiaana toive oli kuulakärkikynä ja nyt kännykkä. :D

 
Sirkkeli
Veikkaisin, että multa yhden tytön (8v.) lahjohin menisi noin 200 e-250 e. Ja paketeissA ei ole yhtään vaatetta, pussilakanaa yms. tarpeellista. Ne ostetaan sitten kun niitä tarvitsee :)
 
poikia3
Meillä menee n. 50 eurosta 150 euroon per lapsi. Jokainen saa yhden ns. hittituotteen, siis isomman lahjan jota on toivonut. Ja näkyy noiden hinnat olevan vähintään 50 euroa, usein liki satasta, ja sitten jotain pienempää päälle.

Meillä oman vanhempani antavat joululahjat rahana. Joten lisäksi lapset saavat lahjoja vain mieheni sisaruksilta. Eli meille ei lahjoja tule ympäri maailman.
 
Meillä kolme lasta ja noin 100-200? per lapsi menee lahjoihin. Jokainen saa yhden kalliimman lahjan ja sitte jotain pienempää. Ei osteta pelkästään leluja vaan joukossa myös jotain vaatetta, pussilakanaa tms. hyödyllistä.
 
Sirkkeli
Alkuperäinen kirjoittaja Saara:
Huhhuijaa. Ihan mielettömiä summia, eikö teitä häiritse moinen kulutushysteria? Tuleeko siitä lahjavuoresta joulumieli? [/quote


Niinku mikä lahjavuori? Jos yks lahja maksaa noin 30-50 e, niin ei parilla sadalla eurolla saa vuorta aikaiseksi. Varsinkaan kun muualta ei ole juuri odotettavissa lahjoja kuin minulta ja isältään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saara:
Huhhuijaa. Ihan mielettömiä summia, eikö teitä häiritse moinen kulutushysteria? Tuleeko siitä lahjavuoresta joulumieli?
Rehellisesti? Tulee. Kyllä minun mieltäni ainakin lämmittää, kun lapset innoissaan availevat paketteja ja niistä paljastuu mieluisia, heidän toivomiaan lahjoja sekä lisäksi muutama ihan silkka ylläri. Ei se joulumieli toki pelkästään lahjoista tule, mutta ei lahjat nyt sitä suoranaisesti alennakaan. :xmas:

Niin ja meillä ei kauheasti mitään kallista normaalisti ostella, joten osaavat jouluisin toivoa ja odottaakin jotain tyyriinpää. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
n.200e menee yhden lahjoihin.

:LOL: tuota menoa kun jatkatte niin kymmenen vuoden päästä se on 2000e!!

Joo..... tosiaan, meillä menee kahden lapsen lahjoihin noin 50e. Lisäks ostetaan miehen veljen kahdelle lapselle ja mun pikkusiskoille.
 
Josa
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
tänä vuonna meni paaaaljon enemmän kuin minään aikaisempana vuonna,kun ostimme koko perheen yhteiseen pakettiin pinkin pleikkakakkosen :D
Mä ostin ton pinkin kans lapsille. Siihen sain pelin kylkiäisenä ja ostin vielä toisen lisäks.

Kertokaahan hyviä pelejä PS2:een. Ei mitään taistelua vaan 5 ja 8v lapsille.
 
eppu
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Saara:
Huhhuijaa. Ihan mielettömiä summia, eikö teitä häiritse moinen kulutushysteria? Tuleeko siitä lahjavuoresta joulumieli? [/quote


Niinku mikä lahjavuori? Jos yks lahja maksaa noin 30-50 e, niin ei parilla sadalla eurolla saa vuorta aikaiseksi. Varsinkaan kun muualta ei ole juuri odotettavissa lahjoja kuin minulta ja isältään...
Mä kans voisin lisätä tähän, että mikä lahjavuori? Jos lapsi saa 150 eurolla lahjoja, niin sillä sä saat just ja just esim. sen kännykän (jos ei ihan halvinta mallia oo ostamassa). Meillekään ei lahjoja oo tulossa itse ostettujen lisäksi kuin yhdet mummuloista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
n.200e menee yhden lahjoihin.

:LOL: tuota menoa kun jatkatte niin kymmenen vuoden päästä se on 2000e!!

Joo..... tosiaan, meillä menee kahden lapsen lahjoihin noin 50e. Lisäks ostetaan miehen veljen kahdelle lapselle ja mun pikkusiskoille.


Onko se sulta pois?Toisilla kato on rahaa kun viitsivät tehä töitä.
 
Saara
Sanana lahjavuori oli vaan vertaus!! pitääkö sitä pilkkua aina n...
Täällä puhutaan useiden satojen eurojen lahjabudjeteista, jopa tonnin. Siis 6000mk...
Onko se lahjojen kalleus ja määrä sitten se tärkein idea joulussa?
Minua ainakin suoraan sanottuna ällöttää moinen kulutus, turha luonnon kuormitus...
Ja miksi opetatte lapset saamaan kaiken, siis lähes kaiken?
 

Yhteistyössä