Paljonko laitatte kummilapsen synttärilahjaan rahaa?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja selma-rouva:
Nää summat kuulostaa tosi isoille! Odotatteko samaa omalle lapsellenne? Sinällään kimurantti tilanne, et meillä on kaksi kummilasta mutta omillamme ei ole kummeja, kummien vanhemmat osataa meille noin 5euron lahjoja, ja meillä ei ole varaa lisätä heidän lahjoihin nollaa.
On omia lapsia. En odota mitään, mutta haluan muistaa omia kummilapsia. Kiva jos munkin lapsiani muistetaan.

Totta kai sun kummilapsien vanhemmat ymmärtää että jos teillä ei oo varaa niin sitten ei tule mitään isompaa.

Sitä en ymmärrä jos et sen takia satsaa lahjoihin jos et saakaan vaihdossa samaa summaa takasin. Ei se oo vaihtokauppaa. Ei munkaan kummilapsen vanhemmat oo mun lapsien kummeja, joten ei mee lahjat ristiin.
Ihan totta. Mutta ymmärrät varmaan, että me ei saada keneltäkään isoja lahjoja. Siks ostan kummilapsillekin jotain pientä, eli 5-15 euroa. Aiemmin ostin isoja, mutta kun vastaan tuli parin euron tiimaritavaraa, niin siirryin samalle linjalle. Kummilapset kun on myös läheistä sukua.

Vieras
Riippuu vähän toiveista. Sanotaanko, että hinta voi vaihdella 20? ylöspäin aina 50? saakka. Jos on joku "järkevä" spesiaalitoive, niin kyllä mä voisin laittaa vaikka vähän enemmänkin. Toive pitäis kuitenkin tulla itse tytöltä, ei äidiltä :).

Ikää kummitytöllä on 7 vuotta.

tiiti
Max 50 euroa, kummilapsi 6 vuotta. Mutta jos laittaisin 50 euroa, niin silloin pitäisi olla jotain erityistä, esim. jokin hyödyllinen vaate ja sen lisäks pieni lelu tms. En laittaisi siis 50 e leluun tms.

Enkä odota, että meidän lapselle tulee samanarvoinen lahja.

HOP
Suurinpiirtein satanen, kummipoika 16 vuotta, ei sukulainen. Kummityttö 6 vuotta, ei sukulainen n. 50e. Summa kasvanee tytön kasvaessa, kuten kävi kummipojankin kohdalla.

En todellakaan odota, että omalle pitää ostaa samalla summalla. Kukin ostaa sellaisella summalla, jolla haluaa. Tai sitten ei osta mitään, jos on vaikka tiukkaa.

Tytär on saanut joskus hirvittävän kalliita (useita satasia maksaneita) lahjoja kummeilta, joskus tulee vain kortti, eikä kellään ole naama nurinpäin siitäkään.

juu
Nyt ostin 3v lahjaksi kummilapselle yht. 40e maksavan lahjan. Ei mielestäni paha, toimii toisinpäinkin, hänen äitinsä eli mun lapseni kummi ostaa yleensä samaa hintaluokkaa :>

Meillä on vasta yksi kummilapsi,
jolle ostamme 10-30 euron lahjoja, useammin kuin vain jouluna ja synttärinä. Sisarusten lapsille, vaikkei eivät kummilapsia olekaan, ostamme myös jotain mukavaa aina välistä. Hassu ajatus että satasen lahjoja alkaisin jossain vaiheessa ostella, mutta mistäpä sitä tietää.

minttu
Riippuu lahjasta, ei mulla koskaan mitään tiettyä tarkkaa summaa ole etukäteen päätettynä. Mulla on 3 kummilasta, tytöt 4v. ja 4kk sekä poika 16v. Meillä on tapana muistaa kummilapsia synttäreinä, nimppareina ja jouluna, samoin kuin meidän lapsen kummit muistavat häntä. Viimeksi taisin ostaa 4v. kummitytölle synttärilahjaksi barbin, joka maksoi about 24e.
Lisäksi mä usein muistan kortilla/pienellä lahjalla myös ystävien lapsia, joita onkin sitten aika iso määrä... mutta mun mielestä vaan on ihana muistaa ihmisiä. ?

vieras
tällä hetkellä muistettavia kummilapsia 2; iät 7 ja 14. lahjoihin laitetaan noin 20-30 euroa max. lahjat on aina lapsien tai vanhempiensa toiveiden mukainen suhteutettuna omaan maksukykyymme.

vieras
20-50 euroa. Ostan jonkun verran alesta tavaraa jo etukäteen, joten jos hyvin käy saattaa selvitä kahdellakympillä. Mä rakastan yli kaiken lahjojen antamista, lapsia mulla ei ole ja itse taas en tarvi mitään, joten vastalahjojen toivossa en tosiaan mitään anna

Pyrin siihen, että ostan tarpeen ja toiveiden mukaan, en tuijota siihen rahasummaan. Mulla on kaksi kummilasta, 17 v. ja 1 v., ja ostamieni lahjojen hinnat ovat olleet vuosien mittaan 15 eurosta ylöspäin, kallein lahja taitaa olla maksanut lähemmäs satasen.

vieras
Rahan määrä ei ole minusta oleellisin asia lahjan antamisessa, vaan se että lahja on mieluinen saajalleen.

Se saattaa olla vaikkapa kummilapsen lempiväreistä koottu setti pipo, hanskat ja kaulaliina jonka lankamateriaalit sai seitsemällä eurolla.
Se saattaa olla myös todella toivottu laite/lelu joka maksaa 50e.

Yhteistyössä