Paljonko lähihoitajat tienaa vuodessa

• Viestiketjun aloittaja "silvia"
  • Ensimmäinen viesti
"silvia"
mun kaverini sanoo että saa noin 31000 euroa vuodessa, bruttona siis. No eihän tuo nyt ole niin huono palkka kuin olen luullut, sehän on kuukausipalkkana noin 2500. Monilla on paljon huonompi palkka.

sh
kyllä monilla menee vuorotyössä hyvinkin yli tuon. Siltikin korvaus vuorotyöstä on ihan naurettava. Peruspalkka riippuu myös paljon työn vaativuudesta ja työpisteestä, ei pelkästä tittelistä.

--
Mun kokemuksen mukaan vähän alle 2000 €/kk. Päivätyöstä vuodessa siis alle 24 000 €. Tätä luokkaa palkka on esim. lastenhoitajilla päiväkodissa (lähihoitajan koulutus).

Vuorotyössä saattaa reiluilla lisillä päästä tuohon 2500 €/kk bruttona. Mut toi vaatii kyllä ihan kivasti sunnuntaityötä.

gdds
Olisko lähihoitajien kuukausipalkka n. 1700 eurosta ylöspäin, monilla lisiä kertyy kohtuullisesti, mutta onko ne suhteessa työaikoihin onkin sitten kokonaan toinen asia.

--
Lisään vielä, että olen samaa mieltä sh:n kanssa vuorotyöstä saadun korvauksen määrästä. Esim. iltalisät on ihan surkeat, vaikka iltavuorot vaikuttaa aika paljon varsinkin lapsellisten ihmisten perhe-elämään.

"xXx"
No mulla on vuositulo bruttona 32t€. Käteen tulee kuukaudesta riippuen n. 1600-1900€. Kahdessa vuorossa työt, noin joka toinen viikonloppu töitä. Palkkaei ole todellakaan kadehdittava, epäsäännöllisestä vuorotyöstä. Ei extralisää arkipyhistä, samaa palkkaa saa joulusta ja tavallisesta sunnuntaista, eli 100% korvaus. Mulla on yksi ikälisä, peruspalkka on 2150€. Ylitöitä ja vuoronvaihtoja jatkuvasti, mitään korvausta ei näistä saa ennen kuin ylityöt ylittää 40h kolmessa viikossa. Ja mainitsinko lomakiellot.. Tänä vuonna juuri joulun aikaan 2 kuukauden lomakielto, kun sijaisia ei saa palkata. Sairaslomat painetaan vajaalla henkilöstöllä.

"kiinnostunut"
[QUOTE="xXx";29274861]No mulla on vuositulo bruttona 32t€. Käteen tulee kuukaudesta riippuen n. 1600-1900€. Kahdessa vuorossa työt, noin joka toinen viikonloppu töitä. Palkkaei ole todellakaan kadehdittava, epäsäännöllisestä vuorotyöstä. Ei extralisää arkipyhistä, samaa palkkaa saa joulusta ja tavallisesta sunnuntaista, eli 100% korvaus. Mulla on yksi ikälisä, peruspalkka on 2150€. Ylitöitä ja vuoronvaihtoja jatkuvasti, mitään korvausta ei näistä saa ennen kuin ylityöt ylittää 40h kolmessa viikossa. Ja mainitsinko lomakiellot.. Tänä vuonna juuri joulun aikaan 2 kuukauden lomakielto, kun sijaisia ei saa palkata. Sairaslomat painetaan vajaalla henkilöstöllä.[/QUOTE]

Millä alalla maksettaan arkipyhistä enemmän kuin tuplapalkka?

"lähihoitaja"
Valmistuin keväällä lähihoitajaksi ja olen nyt ollut puoli vuotta (6kk) työssä, ja ansainnut bruttona n.20 000 euroa, kaikki viikonloput ja pyhäpäivät ollut työssä. Näin ollen siitä vuodessa tulisi 40 000 euroa. Mutta työtä se vaatii..

lähäri
Palkkaluokka on minulla G23, eli reilu 2200e/kk + lisät päälle (pk-seutu). Lisät tekee kuukaudessa yleensä 300-500e käteen, bruttona en ole ajatellut, mitä lienee. Autistien kanssa työskentelen ja ei ole kertynyt vielä kokemuslisiä. Palkka on mielestäni lähihoitajalle hyvä, mutta haastavia tilanteita työssä riittää ja aina saa olla varuillaan. Tykkään kyllä palkitsevasta työstäni silti :)

"sairaanhoitaja"
Mulla päivätyö, eli lisiä ei kerry.7v kokemuslisällä 2564 €/kk. Ei tuo hurraamisen arvoinen ole, mutta en enää tekisi vuorotyötä. :)
Sinullahan on sairaanhoitajan peruspalkaa parempi palkka! Kotihoidon vastaavan sairaanhoitajan työ yhden ikälisän kanssa on noin 2400 bruttona, päivätyöstä. Työskentelen n. 20 000 asukkaan kunnassa ja ero lähikaupungin vastaavan työn palkkaukseen on noin 200-300e.

"ninni"
[QUOTE="silvia";29274748]mun kaverini sanoo että saa noin 31000 euroa vuodessa, bruttona siis. No eihän tuo nyt ole niin huono palkka kuin olen luullut, sehän on kuukausipalkkana noin 2500. Monilla on paljon huonompi palkka.[/QUOTE]

19400€ netto

Yhteistyössä