Paljonko lääkkeet maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jozefina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jozefina

Jäsen
04.02.2008
193
0
16
Tässä sitä nyt ollaan, lääkäri suositteli suoraan IVF:ää, itse kuvittelin että inseminaatio olisi ensin.

Mietin tässä köyhänä joulunkin lähestyessä että kuinka paljon noin suunnilleen nuo kaikki hormonit tulee maksamaan? Yksilöllistä se kai loppujen lopuksi on mutta noin suunnilleen?

Saako kaikki reseptit samalla kertaa vai tuleeko niitä tipoittain?

Kiitos paljon, yritän tässä epätoivoisesti budjetoida vähäisiä ropoja, toivottavasti ne omat riittää tähän operaatioon. Tulostahan ei mitata rahassa mutta rahaa vaan on pakko olla.. :(

Hei Jozefina,

Itselläni lääkkeet maksoivat vähän vajaat 700 euroa. Kelan lääkekatto tulee täyteen 643 eurossa, jonka jälkeen omavastuu / lääke on vain 1,50 ?. Sain kaikki reseptit yhdellä kertaa.

Onnea hoitoihin. =)

moi! meillä oli eka IVF huhti-toukokuussa, tuli jo silloin kerralla lääkekatto täyteen eli se hieman alle 650?. tosin mulla kesti piikittelyt normaalia kauemmin, 26 päivää :headwall: ja sain reseptejä tiputellen... nyt alkaa ens viikol 2. IVF, siihen sain reseptit jo kk sitten, tais siinä aika paljon olla lääkkeitä, en oo tarkkaan kattonu ja vaihtu lääkeainekin... mut piikittelyt alkaa vasta ens viikol, enkä oo ees vielä lääkkeitä hakenu.

ymmärrän täysin tiedon halusi, toi rahan meno on luonnollisesti mielessä, vaikka lopputulosta ei rahassa voi mitata. mut onhan raha ehkä ainut konkreettinen asia välillä näissä hoidoissa... mekin haluttiin toinen hoito ehdottomasti tälle vuodelle just rahan takia

tsemppiä ja plussatuulia

Juu ei missään tapauksessa ole rahasta kiinni hoidon toivottu tulos! Maksan tästä lystistä mitä vaan! Kyse on vaan nyt kohdallani ajoituksesta kun samaan syssyyn meillä on pitkä ulkomaan lomareissu ja joulukin tulossa. Eli tulee vaan joulukuulle isoja laskuja joka suunnasta. Kuitenkin haluan tämän homman käytniin heti koska iän puolesta ei ole aikaa odotella edes kuukautta, tässä on jo yli vuosi tahkottu..
Minulla ei vaan ollut mitään käsitystä lääkekustannuksista, siksi kyselin. Kiitos!

Hei Jozefina,

Ymmärrän täysin tuskasi rahan menon suhteen. Olen itsekin laskeskellut, että jollei tämä toinenkaan onnistu, niin pyydän reseptit kolmanteen vielä tämän vuoden puolella ja ostan ne vaikka 31.12. että saan menemään lääkekaton piiriin. ;)

Yleensä aina muutenkin käy niin, että kaikki laskut kasaantuu samaan ajankohtaan ja sitten ollaankin ihmeessä. Toivottavasti saat asiat järjestymään.

Voimia teille.

:wave:

Piti kommentoida Jozefinalle, että lääkekaton vuoksi hoito kannattaisi tehdä vasta tammikuussa ellei teillä sit oo lääkekatto jo lähes täys tältä vuodelta. Jos käykin niin huonosti että ensimmäinen hoito ei onnistu ja tarvii tehdä 2.IVF, niin siihen lääkkeet ei sit maksakaan kuin sen 1.50?/lääke. Jos taas hoito tehdään tän vuoden puolella ja tarviikin toisen hoidon niin sit se sama 643? pitää maksaa ens vuonna uudestaan koska vuoden alusta lääkekatto nollaantuu.
Toivottavasti ei tullut liian sekavasti :whistle:
Tsemppiä hoitoihin!! =)

Kamilla, hyvä pointti tuo että jos tarvitsee toisetkin lääkkeet..enpä ajatellut niin pitkälle.
Mutta toisaalta homma sitten taas siirtyisi kuukaudella eteenpäin.. menipäs pähkäilyksi.
No, joulukuun alussa menen lääkärille ja luulen kyllä että eka satsi pitää hankkia tämän vuoden puolella. Tai itse asiassa en tiedä missä vaiheessa mitäkin lääkettä otetaan, sen tiedän että joulukuun alkupuolella aloitan nenäsumutteet mutta en edes tiedä että minkä kp pitää aloittaa! Ehkä ne voi jotenkin jakaa molemmille vuosille jos kierrot kohdallaan.
NYT pitäisi saada se lottovoitto :)

Jozefina, meidän klinikalla aloitetaan sumuttelut kierron 15. päivä, mutta tässäkin taitaa olla eroja... Varmasti pystyt jakamaan kuluja ja ostamaan niitä vähän kerrallaan, niin minäkin tein. :)

Jep, taidan jakaa kulut. Tälle vuodelle ei kuitenkaan ole lääkkeitä kasassa kovinkaan paljoa.
Saiskohan jostain tiedon mikä summa on nyt? Tää lääkekatto oli ihan uus juttu mulle...kun ei ole tarvinnut aikaisemmin juurikaan lääkkeitä niin ei ole tullut vastaan.

Tän vuoden lääkekatto löytyy varmaan Kelan sivuilta, nehän sen yli menevän osan maksaa ;) Eiköhän se siinä 650? paikkeilla pyöri tänäkin vuonna.

Meillä maksoi kaikenkaikkiaan lääkkeet noin 900? v. 2007. Ensin piti maksaa ite ne lääkkeet ja Kelalta tuli sit takasin reilu 200?.

Lääkekattoon lasketaan mukaan vain ne lääkkeet joista SAA kelakorvausta. Jos hedelmöityshoito tehdään yli 43-vuotiaana, ei välttämättä (todennäköisesti) saa kela-korvausta hoidosta eikä lääkkeistä ja silloin ne tonnien lääkkeet ei kerrytä sitä kattoon vaadittavaa summaa, noin 600 e, ja kaikki pitää maksaa omasta pussista.

Toivottavasti Jozefina olet vielä alle 43!

Sani-sani, saat kelalta ilmoituksen kun lääkekattosi on täynnä. Ja jatkossa sitten kun asioit apteekissa, niin otat mukaasi kelan lähettämän "ilmoituksen apteekkia varten" ja saat kelakorvattavat lääkkeet 1,50 ?/lääke.

Pakko kommentoida tätä korvauskeskustelua omalta osalta-ja toivoa, että mulle vaan sattu huono tuuri, MUT...
Ollaan 3.icsiin tässä menossa, joka ajottunee vars.toimenpiteineen tammikuulle-jtn droppeja tän vuoden puolelle kuitenkin tulee. Lokakussa oli aika NKL:lle, jolloin kysyin reseptejä jo nyt kirjoitettavaksi, koska lääkekattohan on paukkunut täyteen jo aikoja sitten(2 ed.hoitoa myös tän vuoden puolella). Lekuri oli silminnähden verisesti loukkaantunut, että edes kehtasin moista kysyä ja sainkin kuulla saarnan korvausten poistumisista yms. jos niitä käytetään VÄÄRIN :o ja että KELA seuraa reseptien kirjoittamista "liian aikaisin" jne. ETTÄ meille ainakin tuli tiukka ja kiukkuinen ei ajatukselle, että edes jostain olisi voinut säästää ko.systeemissä! Tuli vaan ikävä tunne siitä, et tää oli ihan hatusta vedetty selitys - mistään en ole aikasemmin moisesta kuullutkaan!?No, mut toiv.tää oli vaan yksittäinen tapaus! Vaikee tässä on ainakaan ns.KOTIINPÄIN vetää... :headwall:

Merisiili Miulle lääkäri ITSE ehdotteli, että hän uusii tän reseptin jo nyt niin käyt sitten hakemassa lääkkeet ennenkun vuosi vaihtuu :o Miulla on säännöllinen pitkäaikaislääkitys. Samalla uusitin sitten reseptit rasvoihinkin, jotka on reseptillä halvempia, vaiokka just sillä hetkellä ei ollu tarve.
En sitten tiiä, että miten Kela seuraa yksittäisten lääkäreiden touhuja. Jos teiän lääkäri oli saanu palautetta Kelalta, että ei tarvii turhaan niitä reseptejä kirjotella loppuvuodesta?

Kiin: No tuollaisia "pelimiehiä" kaivattaisiinkin JOKA HOITOPAIKKAAN! Meil oli kyl fiilis, et jos oltais oltu vielä yksityispuolella, olis "ohjeistus" ollu samansuuntainen kuin sul...MUT joo, ehk meidän lekuril oli ihan oma lehmä JOSSAKIN ojassa :/ Toiv.muilla ei tällaisia lehmiä tule vastaan :laugh: ja EIKU maksamaan-droppejaKIN!

Tänään kävin lääkärillä ja sain reseptipinon. Sumutus alkaa 15.12. Hän itse ehdotti että ota ensi vuoden puolella lääkkeistä ne mitä ei nyt tarvita tänä vuonna niin katto tulee vastaan aika äkkiä.
Tietääköhän kukaan mikä tuon pelkän Synarelan hinta on? 8 ml pullo.
Mulla on joulukuun rahatilanne vaan aivan järjettömän hankala...

Maksetut omavastuuosuudet näkee Kelan sivuilta www.kela.fi -> Kun sairastat -> Lääkekorvaukset -> Suuret lääkekulut, josta löytyy linkki asiointipalveluun, jonne voi kirjautua pankkitunnuksilla.

Yhteistyössä