paljonko kulutatte rahaa vaatteisiin

Liikaa! ostan niin alesta kuin normihinnalla (sekä kirpparilta jos jotain kivaa löytyy) ja kaappeja penkoessani huomaan että "oh" nyt on tuota samaa kokoa lapsella paitoja jo 30kpl ja eikun huutikseen.. ikuinen kierre. Onneksi huutiksessa saa yleensä omansa pois.

Esim. tänään just katoin tytön vaatevarastoja, käyttää kokoa 80cm (mittaa 71cm) ja 86-92cm vaatteita on varmaan jo ihan riittämiin, liikaakin (osa tulossa huutikseen) - ja jo kokoja 98cm löytyy :ashamed: ne taidan kaikki myydä. Pitää saada tilaa uusille meandi vaatteille :ashamed:
 
tossuliini
Tää kesä on ollut yhtä rahan menoa noihin vaatteisiin nähen. Tullut tilattua itelle oikein kunnolla kuteita, tosin osa ei vielä mahdu edes päälle mutta eiköhän ne joskus, en suostu palauttamaan niitä niin että saisin ne vaihdettua koska pudotan koko ajan painoani niin ajattelen että kyllä ne vielä menee joskus päälle. Ja tytönkin vaatteisiin on nyt kulunut ihmeen paljon rahaa. Jos nyt lopettais joksikin aikaa noitten vaatteiden tilaamisen ja keskittyis kk-erien maksamiseen.
 
Non compos mentis
Ostan sen mitä tarvitaan. Voi mennä pari kk, ettei tule käytettyä vaatteisiin yhtään rahaa ja sitten menee pari satasta taas. Itse olen sellaista mieltä, että nopeasti kasvava lapsi ei kaipaa kovin erikoisia vaatteita, ts. merkkivaatteita. Ehjät, puhtaat ja käyttötarkoitukseen sopivat sekä kivannäköiset. Ostan lapsille käytettyjä vaatteita ja otan niitä myös vastaan sukulaisilta. Lasten kohdalla satsaan ulkovaatetukseen; etenkin kenkien tulee olla parhaat mahdolliset, sillä jalat ovat tärkeät.

Itselleni ostan ehkä harvemmin, mutta laatua. Enhän kasva enää ja vaatteilla on pitkä käyttöikä. Toisekseen ammattini puolesta elämääni kuuluu edustamista jonkin verran, enkä voi siis verkkareissa hiippailla, vaikka itse niin parhaiten viihtyisinkin. Eli rahaa palaa, jos minä lähden ostamaan jotain itselleni.
 
vieras
Vaihtelee kausittain. Saattaa mennä pari kk etten osta yhtään mitään, mutta nyt uuden työn "takia" hieman lipsahti... Heinäkuussa pistin vaatekaapin remonttiin, ja törsäsin reippaat pari tonnia vaatteisiin, kenkiin ja laukkuihin. Mutta kerrankos sitä ;)
 

Yhteistyössä