Paljonko kulutat itseesi?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Joo - varmasti se riippuu perheen tuloista ja muista menoista, mutta noin keskimäärin kuitenkin.

Vaatteet, kirjat, extemporeostokset kirpparilta, suklaapatukat, kahvilat ja ravintolat, pienet söpöt koriste-esineet, kukat, vaatteet, hygieniatuotteet vain sinulle, meikit, kampaaja, harrastukset, oma liikkuminen?

Mä olen työssäkäyvä joten toi summa on kyllä iso, 300e ylittyy kevyesti. Mutta en voisi kuvitella että oikeasti 20egellä kukaan selviää...
 
no joka kuukaus menee salille ja liikuntaan 60e,kampaajaan 40e
sen lisäks sitte vaatetta,kenkiä mitä aina ei tuu ostettua,meikit kun niitä päivitetään uppoo useampi satanen..ja nyt alkaa kesäkausi että tulee taas vuokrailtua menopelejä :p menee sitä siis jonki verran B)
 
samete
Nyt äippälomalla ollessa yleensä vain sen pakollisen suklaapatukka-annoksen verran. Kaupassakin shoppailen mieluummin ihania lasten vaatteita.
Töissä ollessa sitten satsaan itseeni hieman enemmän, esim. vaatteet, hygieniatuotteet jne mutta kohtuudella silloinkin. :)
 
Salille menee jo 50e. Muuhun ei välttämättä joka kuukausi menekään, paitsi johonkin karkkiin. Sitten jos on enemmän jossain kuussa rahaa, menee myös enemmän. En osta joka kuukausi vaatetta, jotain meikkejä useimmiten kyllä ja hiusväriä.

Eli jos ei meikkaa eikä värjää hiuksiaan, ei harrasta mitään, eikä syö karkkia - niin mihis sitä rahaa sitten tarvii, kun mies maksaa elämisenkin? (viitaten siihen aloitukseen)
 
Vaihtelee tosi paljon, töissä olen.. Joinakin kuukausina kun sattuu kampaajakäynnit, isommat vaateostokset, risteilyä jne. niin menee aika paljon! Mutta välillä on niitä kuukausia kun ei oikein tule ostettua mitään (olevinaan ainakaan :D) ja silloin varmaan tuo 20 e riittäisi hyvinkin. Mun harrastukset on kaikki ilmasia, joten niihinkään ei menisi rahaa, en käy kampaajalla joka kuukausi enkä meikkejäkään joka kuukausi osta, vaikka meikkaankin päivittäin.
 
vieras
Keskimäärin / kk

Kahvilat ja ravintola, kulttuuri (näyttelyt, keikat) n. 7 e
Suklaa yms. herkut, menee yhteisenä aina miehen kanssa, en suostu laskemaan omaksi menokseni :D
Koriste-esineet? En harrasta
Kukat? En harrasta
Vaatteet itsellenii 15-20 e
Hygieniatuotteet ja meikit (harvat ja valitut tuotteet, en sokkotestaile) alle 10 e
Kampaaja 0 e
Harrastaminen (kirjastosakot, joskus ohjattu jumppa) n. 3 e kk


Vaatteet ja esim. keikkaliput vievät kerralla enemmän, mutta toisina kuukausina kulutan vain pari euroa "itseeni".

20 e kuukaudessa ei riittäisi, koska haluan että tilille kertyy myös pahan päivän varalle. Tällä tahdilla sitä kertyykin hyvin, vaikka olen kotihoidontuella.
 
enpäs oo ikinä tuollai sitä ajatellu, kun meillä kaikki raha on yhteistä ja siitä ostetaan se, mitä tarvitaan ja se, joka tuo elämään pikku iloja... mietin just, et pidän sisustamisesta, käytän siihen rahaa, mut en tuhlaa sitä itseeni vaik omaks hyväks meneeki :) No juu, mut em menoihin menee varmaan yhteensä tällä hetkellä 50-100e/kk, ja kun pääseen omaan kokooni takas, niin joku kuukaus ylitän tuon roimasti vaatekaupassa :LOL: *haaveilee ihanista vaatteista*
 
Enpä ole laskenut, mutta normaalisti kuukaudessa ehkä joku 5-15e, mutta sitten saatan repäistä joskus ja ostaa jotain isompaa tai reissata johonkin, jolloin puhutaan jostain 100e paukusta ja nämä menot riippuvat aika pitkälti sen hetkisestä rahatilanteesta eli niitä voi olla vuodessa useampi tai vain yksi.
 
Vaihtelevasti :) Välillä ne osta muuta itelleni ku kirjoja ja käyn kahviloissa, mutta yleensä käyn kerran kuussa parturissa ja sekin on heti n. 100? joskus jopa 500?... keskimäärin varmaan n. 200?/ kuukausi
 
hip
No, mulla on salille kuukausikortti, joka maksaa 35e. Muu harrastamani liikunta on ilmaista. Hygieniatuotteisiin menee varmaankin noin 10e/kk. Epäsäännöllisemmistä menoista vaikeampi sanoa; toisinaan (pari-kolme kestaa vuodessa) ostan vaatteita, hiusväriä, meikkejä, käyn kampaajalla ja suuhygienistillä/hammaslääkärillä.
 
Non compos mentis
Riippuu ja roikkuu. Meikäläisen taidelainaukset ovat kuukausittaisia kuluja, jotka vois katsoa minun pysyväksi kulukseni. Tällä hetkellä niihin menee 80 euroa kuussa. Meikkejä en osta, enkä mitään pieniä koriste-esineitä. Viimeksi kalustehankinnan tein elokuussa ostaessani ihanan Jugend-peililipaston.

Vaatteita ostan aika harvakseltaan ja kohtuullisen edullisia. Enempi tarpeen mukaan kuin impulssimaisesti. Kenkiin kulutan aika paljon rahaa, mutta vain siksi, että tarvitsen sopivat ja mukavat kengät. Lenkkarit ostin pari viikkoa sitten, olivat jotain 115 euroa, mutta sain puoleen hintaan.

En tiedä sitten, voidaanko esim. uusi dvd-soitin katsoa minun hankinnakseni, kun siitä kuitenkin koko perhe hyötyy? Kyllä muhun aika paljon rahaa palaa. Teen harkittuja ostoksia, vertailen ja punnitsen vaihtoehtoja, kilpailutan tarjoajia jne. Laatu on minulle tärkeää. Ostan aina käteisellä ja hankinnat perheen taloustilanteen mukaan, joten lapset eivät kärsi minun ostoksistani. Ja esim. nuo taidehankinnat näen sijoituksena. Jollakulla toisella on eläketili, minulla on taidelainoja, jotka päätyvät lopulta omistukseeni.
 
bmi 37.9
Liian vähän! Laitan ne säästöön mitä voisin käyttää. Kun pääsen tavoitepainoon, palkitsen sitten itseni jollain ihanalla vaatteella tai ostan jotain tosi upeeta kangasta ja teen itse mieleisen!
 

Yhteistyössä