PALJONKO KK:SSA MAKSATTE AUTOSTANNE????

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
ja mies ei suostu ostamaan tavallista autoa, siks kkun niitä saa korjata koko ajan!
siis semmosta mistä ei tarvii ottaa lainaa...
Tällaisella verukkeella ukkosi sai puhuttua itselleen kalliin auton.
Tosiasia kuitenkin on että autossa on paljon kuluvia osia jotka kuluvat aivan yhtä nopeasti riippumatta siitä kuinka kalliiseen autoon ne on kiinnitetty.
Onneks meiti isi ei osta enää menopelejä vaan kulkuneuvoja :saint: sai yhdellä bemarilla rällätä pahimman tuskansa pois :LOL:
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
niin ja siis auoto merkki ehottomasti pitää olla VOLVO :D
Vai, että niin. Kerron sinulle, että minun "tavallinen" Toyotani ei ole ollut kuluvien osien vaihtoa lukuunottamatta koskaan korjattavana. Sen sijaan miehen VOLVO käy korjaamolla vähintäänkin joka toinen kuukausi, tietokoneet reistaa jne. Tullut niin kalliiksi se volvo, ettei mitään rajaa. Että semmosta 15 vuotta vanha Toyota ei ole eläissään tullut niin kalliiksi kuin uusi volvo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja opel:
Vakuutukset, verot, huollot, renkaat ja polttoaineet 250e/kk. Auto on käteisellä maksettu, mutta lasken silti 100 e/kk hankintahinnan osuudeksi/arvon alenemiseksi.
Unohtui mainita että kyseessä on diesel ja kilometrejä tulee 1500km kuukauteen.
 
vieras
Tässä onkin hyvä mainita miten jenkkiautoharrastajia pidetään rikkaina kun niillä on varaa ajella. Jos ajatellaan vaikka 1500km/kk ja kulutuksen ero on 16l->8l=8l. Tuo 8l ero on 120l ja bensan hinnalla 1,3e/l se tekee 170 e kuussa. Tuo 170e kuussa tulee äkkiä arvon alenemassa.

Eli lopputuloksena vanhalla jenkillä voi ajaa tyylikkäämmin samoilla kuukausikustannuksilla verrattuna uudempaan autoon :)
 
menopeli
Alkuperäinen kirjoittaja tintsku1:
ainoastaan vakuutukset on 4xvuodessa 112? ja vero on sillon tällöin 26?..ite ajelen 88-vm,ei tarvi ainakaan autolainaa lyhentää..:) komeesti on 4v toiminu :D
Samoin mulla,auto -89 vm ja muutamia vuosia sit käteisellä ostin,maksoi 1400 ? :D , bensaan menee lisäksi ehkä n.50?/kk
 
vieras
430?/kk ykkösautosta ja kakkosesta vajaa pari sataa, molemmat uusia ja velattomia sitten neljän-viiden vuoden päästä. Ellei ennen saa lähtöpasseja...
V. 2005 ostettiin uusi volvo joka oli aikalailla p...a. Siitä hajos turbo ja eberi meni lukkotilaan -20 pakkasella ja hinta tippu parissa vuodessa 15t. Onneksi myytiin ennen diesel-veroalea, sitten olis varmaan 20t pudonnut hinnasta...
 
Mies
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Asiat on suhteellisia. Meillä maksetaan autosta 250 euroa kuussa lainaa plus verot, vakuutukset ja polttoaineet. Auto on 5 vuotta vanha ja meillä ollut nyt vuoden. Ajokilometrejä tulee töisen puolesta niin paljon, että niillä kustannetaan auton ylläpito ja tästä syystä on ehkä järkevämpää maksaa autoa osissa samaa tahtia kuin kilometrikorvauksiakin tippuu, kuin könttänä ja syödä kaurapuuroa pari kuukautta. Se mitä näissä keskusteluissa ihmettelen on että hyvästä autosta ei olla valmiita maksamaan, mutta käytettyä turvaistuinta ei saisi missään nimessä käyttää. Se testien paraskaan kaukalo ei pelasta jos se on kiinnitetty sardiinitölkkiin. Tästä syystä meillä on panostettu turvalliseen autoon, tosin ei ihan huonoa turvakaukaloakaan ostettu.
Tälle ei voi kun nauraa. Ajatteko panssarivaunulla. Ei turvallista auto ole olemassakaan. Mainoksiin olet hurahtanut. Jos rekan kanssa ajat kolarin sille ihan sama millanen auto ja turvakaukalo sinulla on. Yleensäkin kolareissa on enemmän tuurista kiinni kuinka käy.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja varaavaraa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja turha kenenkään vedota siihen, että toisilla on varaa ja toisilla ei. Jos oikeasti olisi varaa niin sitten ostaisi sen auton käteisellä.
Samanlailla siihen on varaa osti käteisellä tai lainalla. Lainalla ostettaessa tulee kalliimmaksi, joten lainallaostettaessa on enemmän varaa. Sitten jos ei pysty lainaa maksamaan, niin silloin ei ole varaa.
Juuri näin, itse ostimme 10 000 auton käteisellä, jouduimme toki sen summan säästämään....
 
Lainakulut taitaa olla jotain 240?/kk, en muista tarkkaan. Lisäksi tietysti ylläpitokulut; bensat, vakuutukset, verot, huollot.. Niitä en ole koskaan laskenut. Mutta onhan tuosta kuluja, tänään vien kotteroni 60 000 km:n huoltoon, kustannusarvio n. 400 ?. Kyllä tihkaisee maksaa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Asiat on suhteellisia. Meillä maksetaan autosta 250 euroa kuussa lainaa plus verot, vakuutukset ja polttoaineet. Auto on 5 vuotta vanha ja meillä ollut nyt vuoden. Ajokilometrejä tulee töisen puolesta niin paljon, että niillä kustannetaan auton ylläpito ja tästä syystä on ehkä järkevämpää maksaa autoa osissa samaa tahtia kuin kilometrikorvauksiakin tippuu, kuin könttänä ja syödä kaurapuuroa pari kuukautta. Se mitä näissä keskusteluissa ihmettelen on että hyvästä autosta ei olla valmiita maksamaan, mutta käytettyä turvaistuinta ei saisi missään nimessä käyttää. Se testien paraskaan kaukalo ei pelasta jos se on kiinnitetty sardiinitölkkiin. Tästä syystä meillä on panostettu turvalliseen autoon, tosin ei ihan huonoa turvakaukaloakaan ostettu.
Tälle ei voi kun nauraa. Ajatteko panssarivaunulla. Ei turvallista auto ole olemassakaan. Mainoksiin olet hurahtanut. Jos rekan kanssa ajat kolarin sille ihan sama millanen auto ja turvakaukalo sinulla on. Yleensäkin kolareissa on enemmän tuurista kiinni kuinka käy.
Joo, ei ole turvallista autoa jos ajatellaan ihan äärimmäisesti. Mutta, uudempi auto on takuuvarmasti turvallisempi kuin 80-luvun kottero, johon on käteisvarat riittänyt. Kaikki tietävät, että turvavarustelu, turvapalkit, jne. on kehittynyt huimasti vuosien varrella. Meillä ainakin ollaan valmiita maksamaan autolainaa (juu, vaikkei se viisasta olekaan), mutta se on hinta jonka maksamme turvallisuudesta. Ja ollaan panostettu myös kaukaloihin sekä istuimiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja velallinen:
234?/kk seuraavat 6 vuotta
Sama.

Sillon ku oltiin yhes vielä ex:n kans ni toisesta autosta oli vajaa tonni ja sestatoi joku 400-445?/kk.

Siihen sit vero, käyttämaksu, polttoaineet, vakuutukset ja huollot. katsastaa niitä ei koskaan tarvinnu ku aina vaihettiin uus
 

Yhteistyössä