paljonko käytetystä astianpesukoneesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tamperelainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tamperelainen"

Vieras
Meillä ei ole astianpesukonetta. Yksi tuttava oisi myymässä apkoneensa, mutta mielestäni hintapyyntö on liikaa. Kone on siistin näköinen, ei kovinkaan vanha. Hänellä ollut käytössä reilun vuoden, ostanut 200eurolla huoltoliikkeestä. Paljonko mielestänne voisi käytetystä koneesta maksaa? En haluaisi ihan hirveitä summia laittaa, koska koneella ei ole mitään takuuta. Vähän huono maku jäänyt käytetyistä kodinkoneista; ostin taannoin käytettynä pyykinpesukoneen, ja siinä ilmeni ongelmaa (onneksi myyjä oli huoltomies ja korjasi konetta ilmaiseksi). Lopulta kone lopetti toiminta vuoden kuluttua, ja ostin tuliterän koneen.

Apkone ei nyt ole mikään elinehto, vaan mukava luksus juttu. Tällä hetkellä ei oo varaa uuteen, joten siinä mielessä voisin käytetynkin ostaa mut kohtuuhintaan.

Minä en ole kehdannut ottaa mitään maksua käytetyistä koneista. Hyvä vaan jos kelpaavat jonnekin. Niistä ei koskaan tiedä kaunko kestävät eikä takuuta ole muutenkaan. . Jos itse niitä joutuu hävittämään, poisvienti maksaa muutaman kympin vaikka samalla tuotaisiin uusi kodinkone. Ilmaiseksi ei vanhasta koneesta pääse eroon.

Joo, itse myös pidän 100e maksimina. Ja melkeinpä pyörryin kun kuulin pyynnön joka oli melkein 200e.. Taidanpa jättää koneen väliin, en uskalla ottaa sitä riskiä.

[QUOTE="aloittaja";27463229]Joo, itse myös pidän 100e maksimina. Ja melkeinpä pyörryin kun kuulin pyynnön joka oli melkein 200e.. Taidanpa jättää koneen väliin, en uskalla ottaa sitä riskiä.[/QUOTE]

Siis ostanut 200e ja nyt myy vuoden käytön jälkeen sulle melkein kahdella sadalla?

Joo, tarjoa 50e, se olisi mun maksimi.

Ei ole edes takuuta jäljellä, joka on aika iso juttu kun käytettyä ostaa.

Joo, taidan tarjota maksimissaan sen 100e. Tai ehkä 80e voisin tarjota, tuskin myy sillä kun pyynti aika paljon korkeampi. Uusi kone mitä olen kattonut maksais 450e + toim.kulut +asennus, mut siinä ois se parin vuoden takuu.

mitä asentamista siinä on kun laitaa sen vaan kiinne ;) luulisi avuttomammankin tuon osaavan jos tiskikoneliitännät kuitenkin on. Jos kone on uutena maksanut 200e ja nyt myy sen käytettynä en maksaisi 20e enempää. Moni myy ihan kunnon kalliita (400-600€) vuoden/kaksi käyettyjä koneitaan tuolla 50€-100€

Me ostettiin apk käytettynä 20e ja hyvin pelitti aikansa. Meille myös yhdet tuttavat tarjosi omaansa 5 vuotta vanhaa 200e.. heh, eipä ostettu!!!

Maksaisin myös enintään 50e, koska nykykoneet ei kestä juuri takuuaikaa pidempään kuitenkaan. Melkein mieluummin ostaisin 90-luvun koneen kuin esim 6-7 vuotta vanhan. Vanhoille voi joku osata vielä edullisesti tehdäkin jotain ja ne vanhat oli enemmän tehty kestämään.

Mieluummin ostaisin myös halvimman mahdollisen kaupasta uutena, just oli viime viikolla gigantissa 290e perus astianpesukone. En siis MISSÄÄN nimessä maksaisi 200e käytetystä.

Yhteistyössä