paljonko kaloreita lautasellisessa makaroonia! noin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
-taas yksi joka ei ymmärrä miten hiilihydraatit käyttäytyy elimistössä.

Mahdatko tietää, että valkoinen makaroni on ihan sama asia, kuin joisit glukoosia eli sokeria? Samanlailla makaroni muuttuu nopeasti sokeriksi, joka imeytyy vereen.

Jos laihdutat, niin mitä järkeä olisi juoda sokerilientä?

Syö sen pastan tilalla proteiinia ja kasviksia, esim parsaa, pauja, kaalia...

Alkuperäinen kirjoittaja vihtori:

Mahdatko tietää, että valkoinen makaroni on ihan sama asia, kuin joisit glukoosia eli sokeria? Samanlailla makaroni muuttuu nopeasti sokeriksi, joka imeytyy vereen.

no siis ööö, en ensinnäkään laihduta vaan ihan muuta tarkoitusta varten kyselin. Ja kyllä olen kuitenkin sitä mieltä et makaroonin syöminen ja sokeriliemen juominen ei ole ihan sama asia..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vihtori:

no siis ööö, en ensinnäkään laihduta vaan ihan muuta tarkoitusta varten kyselin. Ja kyllä olen kuitenkin sitä mieltä et makaroonin syöminen ja sokeriliemen juominen ei ole ihan sama asia..

Sun mielipide ei muuta faktoja miksikään.

Oletko koskaan kuullut insuliinista? Kun se nousee, rasvaa ei voida polttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja katoin:
Kalorilaskurin mukaan 200g keitettyä tummaa makaronia sisältää 200 kcal

Kiitos sinulle! :)

On enemmän kaloreita kuin 200 kukkurallisessa keittolautasellisessa. Kyllä se sinne 400-500 kaloriin menee vaikka olisikin tummaa pastaa. Älkää vääntäkö vanhan anorektikon kanssa ;)

Tein eilen rahan puutteessa tonnikalapastaa,ja nyt arveluttaa syödä. Kuitenkin laihdutus menossa melko orjallisesti.
Pitänee vaan syödä kuitenkin,ja muussa ruokailussa pitää kalorit alhaalla.

Itse olen syönyt nyt pari päivää makaronia. Lähinnä sen vuoksi, että päivässä saa ostettua kilon pussin hintaa 0,40 e. (Rahaa ruokaan ei siis ole, koska oon jäänyt joku aika sitten työttömäksi ja kirjoilla yliopistossa.. ja sen vuoksi en saa opintotukea, en työmarkkinatukea enkä asunnon omistajana myöskään sossun tukea.. joten viimeksi rahaa sain töissä ollessa heinäkuussa. Yritän epätoivoisesti keksiä ratkaisua tässä ennen seuraavaa lainaerää. Mutta tämä siis tarkoittaa sitä, että noin kuukausi pitäisi pärjätä about alle 15 euron ruokabudjetilla. Päivän ruokaostokset eivät saa siis maksaa yli 50 senttiä). No hiilareita tai ei.. mutta mun paino on kyllä pudonnut lähes pari kiloa sen jälkeen, kun siirryin syömään makaronia vaikka vedän sitä melkein pussillisen päivässä. Että eipä se näköjään laihtumista estä - tai sitten se kokonaiskalorimäärä jää vain niin pieneksi.

Jos haluaa painoa alas, liikkuu sen verran ettei kaloreita tarvii laskea. Mutta ei mätä shaiseekaan alas.
Ja...vaikka olis kuva niin vaikea sanoa. Riippuu oletko paistanut jauhelihan rasvassa tai öljyssä, mitä jauhelihaa, mitä maitoa jne.
Ja diabeettes...mulla on ja syön kyllä kaikkea. Nameja ja pullia en tykkää muutenkaan syödä. Mutta muutoin ihan normaalisti syön sen kummemmin tarkkailematta.

Yhteistyössä