MITÄ MÄÄ SAAN SITTE SYÖDÄ?? auttakaas ny joku.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28082176]mikä sulla on muuten annoskoko? jos syöt vaan sen 3 krt päivässä?[/QUOTE]

Miten tähän nyt vastataan sitte? No, ei ruokalautasen koko, eikä teevati, vaan siltä väliltä. Sellanen lasten lautanen eikä kukkura.

[QUOTE="apua";28082170]Eli kasviksia voi sittenkin syödä liikaa?? Rav. ter. sanoi nimittäin, että kasviksia saa syödä niin paljon ku haluaa. Eli kumpaa tässä nyt uskomaan? =) Ja syön siis kolme ateriaa päivässä, huomasithan sen kun ehdotit että liian suuri annoskoko?[/QUOTE]

huomasin kyllä :)

E niitä kasviksiakaan ihan miten paljoa vaan saa syödä, tai ainakaan mulle se ei sopinut.
Alussa paino tippui ihan kivasti vaikka söinkin miten halusin noita "rehuja", mutta sit kun alkoi jumittamaan niin tarkennettiin tuota annoskokoa. Mulla on edelleen nyrkkisääntönä että itse ruokaa korttipakan kokoinen määrä, perunaa tms toinen mokoma ja salaattia tuplat. Jollekin muulle sopii eri tapa, mulla tää oli riittävän karkea ja selkeä keino.

[QUOTE="apua";28082191]Miten tähän nyt vastataan sitte? No, ei ruokalautasen koko, eikä teevati, vaan siltä väliltä. Sellanen lasten lautanen eikä kukkura.[/QUOTE]

Vai tarkoitikohan että muilla aterioilla annoskoko? =) Suomi on näemmä vaikea kieli.

[QUOTE="apua";28082191]Miten tähän nyt vastataan sitte? No, ei ruokalautasen koko, eikä teevati, vaan siltä väliltä. Sellanen lasten lautanen eikä kukkura.[/QUOTE]

mutta jos lasket tuosta niin siitä tulee melkein puoli kiloa, ja kasvikset on aika "ilmavia" lautasella joten aikamoinen keko se MUN MIELESTÄ on kuitenkin.

Mutta asiaa tarkemmin tuntematta en voi 100% varmaksi sanoa että just siitä on kyse

Missä ravintoterapeutilla tämä aloittaja käy? Kuulostaa hassulle kyllä. Mutta nyt mietin, missä kohtaa ap sanoi, että laihduttaa? Kun kaikki siihen nyt näytti takertuvan. Se voisi olla olennainen osa tässä keskustelussa. Mulla on nimittäin tuttava joka käy ravintoterapeutilla oppiakseen vain syömään oikein. Taustalla syömishäiriötä. Mietin, voisiko olla tällaista jos terapeutin ohjeet ovat tuonsuuntaisia?

Laskin kalorilaskurilla ruokasi. Öljyn määrää en tiedä, mutta oletan, että sitä on yli ruokalusikallinen koska kasviksia on yli puoli kiloa. Sain tulokseksi 430-460 kcal. Huomionarvoista mielestäni on se, että saat tuossa annoksessa lähes 70% kaloreista rasvasta, koska kasviksissa on niin vähän energiaa. Ravintoaineiden ihannejakauma tulisi, jos et paistaisi ruokaa vaan nauttisit sen kylmänä salaattina. Itse kasviksistahan tuossa annoksessa tulee vain n. 130 kcal. Fetajuusto on ihan hyvä valinta, koska siitä saat myös hiukan proteiinia.

Mää nostan nyt tän ketjun, koska mua kiinnostaa kans paljonko tossa oikeesti on kaloreita. Lisäksi itsekin syön mielummin harvemmin kuin sen viisi kertaa mikä on suositus, olis kiva kuulla ap enempi mitä päivän aikana syöt yms.

Yhteistyössä