Paljonko käytätte omien lasten joululahjoihin?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
fgf
Mitähän tuota menis... ehkä neljä sataa. 4 lasta, ikähaitarilla 1-9v.
Sukulaisilta tulee niin että isovanhemmilta 1 paketti per lapsi (yhdet isovanhemmat) ja sitten kummeilta. Jotku saa kaikilta kummeilta yhden paketin, joku saa yhdeltä kummilta yhden paketin.
 
"vieras"
Todennäköisesti muutama kymppi/lapsi. Lapsia on kaksi, toinen vajaa 5v. ja toinen vajaa 2v. Sukulaisilta ja ystäviltä tulee lapsille lahjoja joka tapauksessa emmekä halua hukkua tavarapaljouteen edes jouluna.
 
hellsbells
Meillä on 2 lasta, 3-vee ja puolivuotias. Ajattelin molemmille ostaa pari pakettia, rahaa menee ehkä 50euroa.
Sukulaisilta tulee lisäksi lahjoja. En tiedä kuinka paljon, viime vuonna ainakin ihan liikaa. Toivoisin, että pysyttäs edes ~ kymmenessä paketissa per pää.
 
Nuo saavat 4-5 pakettia muilta,itse ollaan budjetoitu 5 lapselle noin 500e,jakautunee niin että isommat (13,8 ja 6)saavat isomman osuuden kuin pienemmät (2v ja 5kk). Vauva ei kauheasti ymmärrä ja meinasinkin ettei itse ostettaisi mitään,mutta isäntä älähti,pitäähän isin pikku prinsessankin jotain saada.:D
 
  • Tykkää
Reactions: teisu
50e per nuppi. Molemmille 1 paketti, jossa kaksi tavaraa.

Kummeilta, isovanhemmilta ja muilta sukulaisilta tulee paketteja enemmän kun tarpeeksi. Varsinkin isovanhempia olen koittanut hillitä, mutta mopo karkaa joka vuosi käsistä kun ei ole muita lapsenlapsia jakamassa pottia..
 
Viimeksi muokattu:
Pienemmälle ehkä 200-300€. Isommalleen osta enää mitään. ON tänä vuonna saanu jo kaks moottoripyörää, moottoripyöräkortin,tabletin jne... Laitan van lapuja että "tämä on Mito" ,"Tämä on Yamaha" jne
 
Meillä menee muksun lahjoihin joku 50 euroa. Sillä saa ne 3 tärkeintä, joita se on huokaillut kesästä asti. Ja järkeviltä sukulaisilta tulee lisäksi 3-6 pakettia. Ja sit mun vanhemmilta tulee järjetön määrä krääsää (viime vuonna 30+ pakettia).
Siis mäkkärileluja, yllätysmunaleluja, valmiiksi rikkinäisiä kuulakärkikyniä, hahmokynttilöitä (muksu 4v!), väärän kokoisia vaatteita, rikkinäisiä vaatteita, äh en edes muista mitä. Kaikki paketoitu erikseen, kynä kerrallaan. Koska HE VÄLITTÄVÄT enemmän kuin toiset isovanhemmat, jotka laittavat vain yhden pienen paketin. Mutta mun vanhempien paketit tulee tänävuonna ennakkoon postin kautta. Avataan ne miehen kanssa hyvissä ajoin ja katsotaan onko siel jotain säästettävää. Kauheasti en odota.
 
"vihreä"
Meillä menee muksun lahjoihin joku 50 euroa. Sillä saa ne 3 tärkeintä, joita se on huokaillut kesästä asti. Ja järkeviltä sukulaisilta tulee lisäksi 3-6 pakettia. Ja sit mun vanhemmilta tulee järjetön määrä krääsää (viime vuonna 30+ pakettia).
Siis mäkkärileluja, yllätysmunaleluja, valmiiksi rikkinäisiä kuulakärkikyniä, hahmokynttilöitä (muksu 4v!), väärän kokoisia vaatteita, rikkinäisiä vaatteita, äh en edes muista mitä. Kaikki paketoitu erikseen, kynä kerrallaan. Koska HE VÄLITTÄVÄT enemmän kuin toiset isovanhemmat, jotka laittavat vain yhden pienen paketin. Mutta mun vanhempien paketit tulee tänävuonna ennakkoon postin kautta. Avataan ne miehen kanssa hyvissä ajoin ja katsotaan onko siel jotain säästettävää. Kauheasti en odota.
Oikeesti :(

Juu en tiedä mitä käytän omiin lapsiin. Ehkä joku 150€ ja kahdelle ostan lahjoja.
 
Kaksi lasta, jouluna tyttö vuoden ja poika 2,5v. Just tilasin nuoremmalle ''kosketinsoittimen'' erilaisilla äänillä, 19,90 €. Isommalle ostan jotain pientä, ehkä vesivärit, värityskirjan, yms. Just mies tilas taas uuden Bruderin traktorin, joten ei tod. tarvi mitään. Kummeiltä ja isovanhemmilta kuitenkin tulee paketteja.
Eli sanosin, että hyvinki 50 € pärjätään, voi jäädä reilusti allekin.
 
nvpe
Tänä vuonna kolmen lapsemme lahjoihin menee noin 60 e per lapsi. Esikoinen (12-vuotias) toivonut paria kirjaa, keskimmäinen (9v) Legoja kuten myös kuopus (5v). Saavat muutamat paketit myös kummeilta ja sukulaisilta.
 
"vieras"
Tällä hetkellä rahaa kolmen lapsen joululahjoihin on mennyt 500 euroa ja tuosta puuttuu vielä esikoisen ja kuopuksen lahjoja. Nyt on siis ostettuna esikoiselle yksi lahja, keskimmäiselle neljä lahjaa ja kuopukselle kaksi.
 
"mona"
Ite ostetaan molemmille lapsille kaksi lahjaa, ehkä yhteensä rahaa menee 50-150euroa. Appivanhemmat ostaa aina kalleimmat lahjat ja paljon halvempia lisäksi, lapset saa siellä varmaan n.30 pakettia/nuppi.
 

Yhteistyössä