paljonko irroituspiikki maksaa yms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mira

Jäsen
04.06.2004
156
0
16
siis hintaa kyselisin.
Sitten asiaan, eli Syön clomeja 1tabu 5-7päivät, ovis siirtyy kuitenkin aina tuonne 20päivän tienoille, aina en edes ovuloi. Nyt olen menossa kpvä13 gynelle ultrattavaksi, olen miettinyt uskaltaisko nostaa clomit 2/päivässä kun tuo tilanne kuitenkin tällä kiertoa kontroloidaan, mulla ei ole vakiogyneä vielä, eli en voi häneltäkään asiaa kysyä, clomit on edellisestä raskaudesta jäljelle jääneitä.
Olen myös miettinyt miten irroituspiikki omalla kohdallani ajoittuis, ovuloin AINA paljon myöhemmin mitä ultrankin mukaan on ennustettu, eli ilmeisesti munikseni kasvaa normaalia hitaammin, jos se on mahdollista, mutta aina on ennustukset menneet lähes viikolla yli kun lääkäri on ultrannut.
Mutta siis jos ottaisin irroituspiikin, niin nopeuttako se munisten kasvua ja irtoamista, vai onko riskinä että piikittäisin taas "liian aikaisin" ja munikset ei olisikaan vielä valmiita irtoamaan???
Tietysti juttelen näistä gynen kanssa mutta olisi kiva kuulla jos jollakin ois jotain tietoa tai kokemusta tämmöisestä asiasta

mulle annettiin Ovitrelle niminen irrotuspiikki. Makso 50?!! eikä kuulemma kuulu kelan korvaamiin lääkkeisiin...? Outoa että toi Pregnyl kuuluu, onkohan niissä jotain eroa? Täytyy kysyä lääkäriltä jos joudutaan seuraavalle inssi kierrokselle.

Moi amelie!

Mullekin lääkäri antoi reseptin juuri tuohon Ovitrelleen, mutta pitäisikö sanoa, että ONNEKSI kyseistä lääkettä ei löytynyt yhdestäkään Rovaniemen apteekista ja sain tilalle vastaavan tuotteen eli Pregnylin.

Meinasivat apteekissa, että jos kyseinen Ovitrelle-esitäytetty ruisku olisi tilattu Oulusta, se olisi tullut linja-autossa ja olisin saanut sen seuraavan päivän aamuna.
Mullepa ei ONNEKSI onnistunut tuokaan, kun pistos pitää suorittaa 36 tuntia ennen suunniteltua inssiä. Mulla oli inssi sovittu torstaiksi klo 10 ja pistos piti laittaa tiistaina klo 22. Jos olisin saanut tuon Ovitrelle-ruiskun olisi vasta keskiviikkoaamuna, olisi ollut liian myöhäistä.

Pregnyl-ruiskehan koostuu kuiva-aineampullista ja nesteampullista, jotka pitää sekoittaa ennen pistosta keskenään.
Ovitrelle taas on valmiiksi esitäytetty ruisku eli luultavasti se nostaa hinnan noin korkeaksi...?
En tiedä... Itsellänikin kiinnostaa tietää että mistä tuo suuri hintaero johtuu.
Jos vielä inssi-hoidot jatkuvat, niin aion kyllä pyytää lääkäriltä reseptin Pregnyl-ruiskeeseen. Ei ole kova homma sekoitella ne aineet keskenään, jos noin paljon halvemmalla pääsee. =)

jep, jos mullakin jatkuu nää hoidot aion varmasti pyytää mielummin ton pregnylin kuin ovitrellen. Kai toi pregnylkin ilman Kelan korvausta ois kallimpi mut ei mitenkään niin kallis kuin toi Ovitrelle (ja korvauksen han saa). Tosi outoa että samaan asiaan tarkoitettu lääke ei ookaan kelan korvattava??

Yhteistyössä