Paljonko arvelette minun painavan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mmh:
Älä ota laihdutuksesta ressiä! Ja lisää terveellisiä elämäntapoja pikku hiljaa päivärutiiniisi! Ei kannata aloittaa millään salaattilinjalla tai maratooni lenkeillä. Menee tuolloin maku koko touhusta! Jätä ensin edes yksi asia pois ruokailuistasi, esim.sokeri kahvissa, suklaapatukka tai mikä lie on sinun paheesi. Ja pyri hyötyliikuntaan ja vasta jonkun ajan päästä kunnon liikuntaan :) Tuolla lailla minä sain 10kg pois puolessavuodessa ja minulla oli ennen painoindeksi 25 nyt 21, eli ei se paljoa vaatinut tälläisesta kehosta, missä ei ole paljon ns.ylimääräistä mikä lähtee yleensä vaikeammin.

kahvi jos mahdollista voi jäättä kokonaan pois, kun kahvista tulee selulittia enemmän ja ilman kahvia kun siihen tottu noin kuukauden päästä tulee pirteämpi olo, kun kahvin kanssa, mä ainakin lopetin kahvia kokonaan

Alkuperäinen kirjoittaja Valas:
Noh, kerronpa nyt todellisen painoni: 134,5kg

Ja haluaisin toki olla laihempi, painaa noin 50kg vähemmän, mutta ei se niin helppoa todellakaan ole. Laihdutus sinne 80-90kg välille on tavoitteena kunhan vaan saan itseäni niskasta kiinni pysyvällä otteella.

ehkä lempeämpi ote tuottaisi myös tulosta - ihan saman tuloksen mutta ilman kurituspuolta. Ajatus lähtee oikeasta sieltä toista kautta: rakastan tätä kroppaani ja valitsen sen takia sille hyviä asioita. Monipuolisuus ruokavaliossa usein tekeekin sen, ettei niin kovasti tee mieli kaikkein lihottavimpia ruokia. Laihdutusta vieläkin parempi asenne on, jos tekee sen elämänmuutoksena, koskien siis loppuelämää. Ja aivan omaan tahtiin, minimaalisia muutoksia kerrallaan.
ja aika paljon PITÄÄ syödä päivässä, sitä kunnon ruokaa, jos haluaa laihtua. Siinä mielessä kaikki kypsyttely- ja harkinta-aika, mitä alitajuntasi tekee ennen kuin laitat toimeksi, työskentelee puolestasi. Onnea ei taisteluun vaan hyvään vuoropuheluun itsesi kanssa !!

100kg ja jotenkin tuntus ikävält kun ajattelisin, että miksi ei voi itsellensä mitään että onko pakko syödä niin paljon ja tuhota itsensä kauheella mässyttämisellä!! :ashamed:
toki sitten on näitä bdet -lihavuuden sh:t ja kilpirauhasen vajaatoiminnat mitkä lisäävät lihavuuden riskiä: MUUTEN EN AJATTELISI MITÄÄN PAHAA, mutta se tuntuu kurjalta, että eikö ihminen voisi jotakin tehdä tilaansa koheentaen...

sulla on muuten tosi kaunis paita -sopii hyvin ja housutkin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
Alkuperäinen kirjoittaja jebu:

Ja haluaisin toki olla laihempi, painaa noin 50kg vähemmän, mutta ei se niin helppoa todellakaan ole. Laihdutus sinne 80-90kg välille on tavoitteena kunhan vaan saan itseäni niskasta kiinni pysyvällä otteella.

järkkyä! Miks te ihmiset päästätte ittenne tuohon kuntoon? En voi ku ihmetellä!

Nokun se pizza oli oikeesti niin hyvää että meni pellilinen ja colaa päälle.Ja kun oikeesti pitää olla kunnon kermaa ja rasvaa sillä se tulee.Ja kaupasta suklaata ja namia päälle vola ja vatsassa näkyy

En minä syö pizzaa pellillistä kerralla, enkä juo colaa kovinkaan paljoa. Kermaa en käytä ja leivän päälle laitan kevyttä rasvaa vähäsen. Kaupasta tosin ostan suklaata tai namia mutta en niitäkään tajuttomasti. Syön mielestäni (ja ravintoterapeutinkin mielestä) aika lailla normaalisti. Pitkä aika on saanut tämän lihoamisen aikaiseksi. Saamattomuus ja välinpitämättömyys. Mutta nyt olen tajunnut, että jotain on tehtävä. Heti.

Minäkin näytän ihan normaalipainoiselta jos ottaa musta kuvan edestä. Mutta jos ottaa kuvan sivulta, niin huhhuh! En tiedä onko ap:n tapauksessa näin. Itsellä on iso maha ja muhkea peppu, ja jos edestä katsoo ei niitä näy. Mulla kun ei ole edes jenkkakahvoja!

En tarkotuksella lukenut muiden kommentteja ettei vaikuta mun mielipiteeseeni.Todella pitkä olet.Epäilen että painat 110kg.En halua ilkeillä tai mitään,tuo vaan on arvio.Ja olet pyöreä.Et valas tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Mizhni:
100kg ja jotenkin tuntus ikävält kun ajattelisin, että miksi ei voi itsellensä mitään että onko pakko syödä niin paljon ja tuhota itsensä kauheella mässyttämisellä!! :ashamed:
toki sitten on näitä bdet -lihavuuden sh:t ja kilpirauhasen vajaatoiminnat mitkä lisäävät lihavuuden riskiä: MUUTEN EN AJATTELISI MITÄÄN PAHAA, mutta se tuntuu kurjalta, että eikö ihminen voisi jotakin tehdä tilaansa koheentaen...

sulla on muuten tosi kaunis paita -sopii hyvin ja housutkin!!!

Tästä en ole ihan samaa mieltä, mutta kiitos. =)

Kuvan perusteella en olisi uskonut että painat tuota.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minäkin näytän ihan normaalipainoiselta jos ottaa musta kuvan edestä. Mutta jos ottaa kuvan sivulta, niin huhhuh! En tiedä onko ap:n tapauksessa näin. Itsellä on iso maha ja muhkea peppu, ja jos edestä katsoo ei niitä näy. Mulla kun ei ole edes jenkkakahvoja!

Kyllä olen iso joka puolelta. Tuossa kuvassa näkyy hyvin läskit kun tuuli vetää paidan ihoa pitkin. Ja käsivarsiläskit sekä jaloista myös. Siksi valitsin sen kuvan tähän.

Nokun se pizza oli oikeesti niin hyvää että meni pellilinen ja colaa päälle.Ja kun oikeesti pitää olla kunnon kermaa ja rasvaa sillä se tulee.Ja kaupasta suklaata ja namia päälle vola ja vatsassa näkyy

En minä syö pizzaa pellillistä kerralla, enkä juo colaa kovinkaan paljoa. Kermaa en käytä ja leivän päälle laitan kevyttä rasvaa vähäsen. Kaupasta tosin ostan suklaata tai namia mutta en niitäkään tajuttomasti. Syön mielestäni (ja ravintoterapeutinkin mielestä) aika lailla normaalisti. Pitkä aika on saanut tämän lihoamisen aikaiseksi. Saamattomuus ja välinpitämättömyys. Mutta nyt olen tajunnut, että jotain on tehtävä. Heti.

Jos sä oikeesti söisit alle kulutukset niin laihtuisit!
Selityksiä on helppo keksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä:

Jos sä oikeesti söisit alle kulutukset niin laihtuisit!
Selityksiä on helppo keksiä.

En selittele, siitä olen päässyt yli. Sanon vain, että en syö pizzaa pellillistä enkä käytä kermaa. Omasta mielestäni syön ruokaa kohtuullisesti ja ihan terveellistä sellaista. Mutta ostan myös suklaata ja namia ja syön ne. Se on heikkouteni, herkut siis. Ja se, että liikun tosi vähän. Ja aikaisemmin olen syönyt ihan eri tyyliin: herkkuja ja ruokaa paljon enemmän kuin nykyään.

tuon kuvan perusteella kilosi ovat enimmäkseen tuossa aikamoisessa pelastusrenkaassa vyötäröllä.
Luulis, että tuosta sais suht helposti senttejä (jos ei kiloja) kavennettua oikeanlaisella liikunnalla, oikeastaan millä tahansa liikunnalla.
Sisäelinten ympärillä oleva rasva on paljon pahempi juttu kuin pieni ylipaino.

Saamattomuus ja välinpitämättömyys. Mutta nyt olen tajunnut, että jotain on tehtävä. Heti.

ja onnittelut sinulle tästä, jotainhan olet jo tehnytkin, kun asiaa tässä aloit prosessoimaan kanssamme...
muuten kahvista ei ehkä kannata luopua, siinä on kuitenkin niitä terveysvaikutuksiakin, ja sanotaan jopa, että se lisäisi aineenvaihduntaa.

Oletko jo kiloklubiin liittynyt, siellä on hyvää tietoa ravitsemuksesta. On kuitenkin jokaisen meistä muistettava, että tarvitsemme niitä ravintoaineita joka päivä, eikä niin päin, että karsimme sitä ja poistamme tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:

:o sanoin kyllä että en painoista mitään tiedä ja en tosiaan tiedä!! en viitsinyt veikata koska huomasin, että mun veikkaus oli aivan muuta kuin muiden, mä ajattelin että painat max 90 kiloa.

mistä se paino oikein kertyy, en tajua. enkä tajua miten susta voi ottaa 50 kiloa pois.

Mitä tarkoitat tuolla?

Olen ollut 10v sitten 70kg painava mutta sitten se paino karkasi käsistä.

no sitä vaan tarkoitan, että kun en tajua missä sussa on ne kaikki kilot (eli tuossa kuvassa et näytä millään niin painavalta) eli 50 kuulostaa niin hurjan paljolta. mutta tottakai voit hyvin laihduttaa niin paljon, jos kerta noin paljon painat.

mä oon tosi huono näissä, en ole vielä koskaan osannut arvioida paljon ihmiset painaa.

itse syön mitä vaan, just sen pellillisen pitsaa ja colaa päälle, hampurilaisia, käytän vain kermaa ja voita, en mitään kevyttuotteita, kahvinkin juon kermalla... ja en vaan ikinä lihoaisi kovin isoksi. näillä elintavoilla siis todella pieni olen, eikä kukaan usko jos kerron miten ja mitä syön. sitten ihmettelen kun isokokoiset kertovat syövänsä tosi vähän ja ovat niin isoja.

sinulle tsempit uuden elämäntavan löytämisessä!

(muokkasin tätä vähän)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuon kuvan perusteella kilosi ovat enimmäkseen tuossa aikamoisessa pelastusrenkaassa vyötäröllä.
Luulis, että tuosta sais suht helposti senttejä (jos ei kiloja) kavennettua oikeanlaisella liikunnalla, oikeastaan millä tahansa liikunnalla.
Sisäelinten ympärillä oleva rasva on paljon pahempi juttu kuin pieni ylipaino.

En lukenut ketjua kokonaan... arvioni meni pahasti metsään. korjaan pieni ylipaino -> huomattava. Anteeksi.

:o sanoin kyllä että en painoista mitään tiedä ja en tosiaan tiedä!! en viitsinyt veikata koska huomasin, että mun veikkaus oli aivan muuta kuin muiden, mä ajattelin että painat max 90 kiloa.

mistä se paino oikein kertyy, en tajua. enkä tajua miten susta voi ottaa 50 kiloa pois.

Mitä tarkoitat tuolla?

Olen ollut 10v sitten 70kg painava mutta sitten se paino karkasi käsistä.

no sitä vaan tarkoitan, että kun en tajua missä sussa on ne kaikki kilot (eli tuossa kuvassa et näytä millään niin painavalta) eli 50 kuulostaa niin hurjan paljolta. mutta tottakai voit hyvin laihduttaa niin paljon, jos kerta noin paljon painat.

mä oon tosi huono näissä, en ole vielä koskaan osannut arvioida paljon ihmiset painaa.

itse syön mitä vaan, just sen pellillisen pitsaa ja colaa päälle, hampurilaisia ja ties mitä ja en vaan ikinä lihoaisi kovin isoksi. näillä elintavoilla siis todella pieni olen, eikä kukaan usko jos kerron miten ja mitä syön. sitten ihmettelen kun isokokoiset kertovat syövänsä tosi vähän ja ovat niin isoja.

Tuo oli mielestäni tosi kivasti sanottu. On kiva, että edes joku ajattelee niin, etten näytä 135 kiloiselta. Ei tosin miehenikään usko, että painan 135kg. Olen joskus puolileikilläni sanonut hänelle, että painan 135kg, niin ei usko.

Olen kateellinen sellaisille, jotka eivät liho. Itse näytän lihovan tosi helposti.

Ilmeisesti se "aikalailla normaali" ruokavalio ei sovi sulle, kun olet lihonut. Turhaan sitä kaunistelemaan, läskiä löytyy ja ihan oman terveytesi ja hyvinvoinnin takia kannattaa painoa pudottaa. (En tarkoita pahalla sanoa, en tarkoita haukkua.) Kokeile erilaisia ruokavalioita, myös niitä jotka ei virallisiin terveellinen ruoka -käsityksiin mahdu. :) Jotta se itselle sopiva, laihduttava tapa syödä löytyy. Liikunta vaikuttaa painonpudotuksessa lopulta melko vähän, reippaasti enempi vaikuttaa ruokavalio.

Kerronpa tähän ennen kuin menen nukkumaan mitä kuulin kaupassa vähän aikaa sitten:

Kaksi miestä tuli vastaan ruokakaupassa ja heti kaukaa minut nähtyään alkoivat osoitella minua ja nauraa sekä kovaan ääneen jutella: "Hitto mikä valas, tuo muija ei takuulla saa munaa ikinä." Ja toinen: "Joo, kunnon lehmä. En panis." Miehet oli jotain 30-vuotiaita.

Lenkkipolulla keski-ikäinen mies huudahti ohi mennessään: "Läski lehmä!"

En jaksa enää välittää näistä kommenteista. Tiedän itse mitä olen ja, että yritän kyllä laihtua. Mulla on mies ja lapset, jotka rakastaa mua tällaisena kuin olen. :heart:

Kerronpa tähän ennen kuin menen nukkumaan mitä kuulin kaupassa vähän aikaa sitten:

Kaksi miestä tuli vastaan ruokakaupassa ja heti kaukaa minut nähtyään alkoivat osoitella minua ja nauraa sekä kovaan ääneen jutella: "Hitto mikä valas, tuo muija ei takuulla saa munaa ikinä." Ja toinen: "Joo, kunnon lehmä. En panis." Miehet oli jotain 30-vuotiaita.

En jaksa enää välittää näistä kommenteista. Tiedän itse mitä olen ja, että yritän kyllä laihtua. Mulla on mies ja lapset, jotka rakastaa mua tällaisena kuin olen. :heart:

Mitä sitten, älä kuuntelee sairaita ihmisiä, mulla on samalainen tuttu, aina haukku jos on liika painoa tai vaatteet ei mielyttää vielä sen lisääks, arghh... kun sellaiset idiotit ärsyttää mua

Mä en ymmärrä mimmoset mulkut tommosia laukoo eivät ne ite taida saada naista ikinä.Oon mäkin nykyisin valitettavasti pyöreä,en satasta paina mutten paljon allekaan ja oon 171 pitkä,mutten koskaan oo mitään läskivitsejä kuullu.

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:

Mitä sitten, älä kuuntelee sairaita ihmisiä, mulla on samalainen tuttu, aina haukku jos on liika painoa tai vaatteet ei mielyttää vielä sen lisääks, arghh... kun sellaiset idiotit ärsyttää mua

Rakas savanna, ei edes yhtään pilkalla vaan rakkaudella sanon että sä et yhtään tiedä mistä nyt puhutaan

Yhteistyössä