Paljonko arvelette minun painavan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Valas:
Kerronpa tähän ennen kuin menen nukkumaan mitä kuulin kaupassa vähän aikaa sitten:

Kaksi miestä tuli vastaan ruokakaupassa ja heti kaukaa minut nähtyään alkoivat osoitella minua ja nauraa sekä kovaan ääneen jutella: "Hitto mikä valas, tuo muija ei takuulla saa munaa ikinä." Ja toinen: "Joo, kunnon lehmä. En panis." Miehet oli jotain 30-vuotiaita.

Lenkkipolulla keski-ikäinen mies huudahti ohi mennessään: "Läski lehmä!"

En jaksa enää välittää näistä kommenteista. Tiedän itse mitä olen ja, että yritän kyllä laihtua. Mulla on mies ja lapset, jotka rakastaa mua tällaisena kuin olen. :heart:

nuo kommentit eivät kerro sinusta yhtään mitään, niistä miehistä kyllä!
hirmu surullista, että tuollaisia moukkamaisia ihmisiä on olemassa. olen tosi pahoillani, että sulle on sanottu noin.

mukavaa kesää ja tsempit siihen laihtumiseen, onnistut kyllä!

Sanoisin ehkä lihavaksi. Mun mielestä läski sana kuvaa vieläkin pulleampaa ihmistä ja on loukkaavakin sana. Mutta tsemppiä laihdutukseen! Onneksi sulla on mies ja lapset, jotka on sun tukena laihdutusurakkasikin aikana! :) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Kerronpa tähän ennen kuin menen nukkumaan mitä kuulin kaupassa vähän aikaa sitten:

Kaksi miestä tuli vastaan ruokakaupassa ja heti kaukaa minut nähtyään alkoivat osoitella minua ja nauraa sekä kovaan ääneen jutella: "Hitto mikä valas, tuo muija ei takuulla saa munaa ikinä." Ja toinen: "Joo, kunnon lehmä. En panis." Miehet oli jotain 30-vuotiaita.

En jaksa enää välittää näistä kommenteista. Tiedän itse mitä olen ja, että yritän kyllä laihtua. Mulla on mies ja lapset, jotka rakastaa mua tällaisena kuin olen. :heart:

nuo kommentit eivät kerro sinusta yhtään mitään, niistä miehistä kyllä!
hirmu surullista, että tuollaisia moukkamaisia ihmisiä on olemassa. olen tosi pahoillani, että sulle on sanottu noin.

mukavaa kesää ja tsempit siihen laihtumiseen, onnistut kyllä!

Kiitos ja toivotaan. :) Ja mukavaa kesää sullekin!

Painan 6kg vähemmän kuin ap. En ole koskaan törmännyt haukkujiin (tai sitten minulla on huono kuulo).. Painoa on vaan tullut raskauksien myötä ja kun liikkuminen on jäänyt vähemmälle. Ilman lapsia ei pääse mihinkään ja vaunulenkillä edes takaisin sahaaminen evvk. Oma ulkonäkö ei ole ollut päälimmäisenä mielessä, joten siihen ei ole tullut panostettua. Ja juu, minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta! :) (Mutta se ei ole syy lihavuuteen, mutta vaikeuttaa laihtumista ) Ps. Toistaiseksi en ole terveyteni takia joutunut veronmaksajien rahoja tuhlaamaan, että hetkeksi huoli pois

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:

Mitä sitten, älä kuuntelee sairaita ihmisiä, mulla on samalainen tuttu, aina haukku jos on liika painoa tai vaatteet ei mielyttää vielä sen lisääks, arghh... kun sellaiset idiotit ärsyttää mua

Rakas savanna, ei edes yhtään pilkalla vaan rakkaudella sanon että sä et yhtään tiedä mistä nyt puhutaan

?

asia ei varsinaisesti topicciin kuulu, mutta onneksi on AFRIKANNORSU.
Hän kun se nyt vaan tuntuu tietävän niin paljon, mitä kukakin tietää, ja mitä kenenkin kuuluu tietää ja mistä nyt sitten puhutaan...
oh hoh hoijaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En katso etukäteen, veikkaan n. 130 kiloa.
Ajattelen, että ehkä sinulla on joku sairaus, jonka vuoksi olet noin lihava.

Näköjään arvasin painon melko oikein. Hakisin ammattiauttajan apua laihtumiseen, esim. ravitsemusterapeutin ja psykologin, sillä jos sinulla on syömishäiriö siitä on vaikea päästä ilman apua eroon...

Hei Rouva Valas !
Minä painan 78, olen 168 pitkä. Kuvastasi päätellen näytämme aika samalta..
Massua mulla ei ole noin paljon, mutta on kuitenkin. Jalat ja kädet samanmoiset.
Yritän kans hoikistua noin 8 kiloa...joskus.
Näytät kevyemmältä kuin mitä vaaka kertoo = )

Et kyllä näytä 130-kiloselta :)

Mä olen itse 168 pitkä ja painan 100 kg, oisin veikannu susta suunnilleen saman verran :)

Mä taidankin illemmalla napata kuvankin ja laittaa ihan vaan vertailuksi :)

Tsemppiä urakkaan ja hyvää kesää :)

Musta on hirveän surullista lukea tätä ketjua. Olen itse 160cm ja painan 105kg. Ihmisten kommentit, kuten "Miten olet voinut päästää itsesi tuohon kuntoon?" ja "Tee nyt jotain tolle painolle" ja pelottelut kaikista sairauksista. Ylipainoinen ihminen on varmasti tietoinen liikakiloistaan ja niiden lisäämästä riskistä moninaisiin sairauksiin.

Naurettavaa tulla jonkun 60-70 kilosen neuvomaan yhtään missään ravitsemuksellisessa asiassa. He eivät varmaan ole ikinä pudottaneet muutamaa kiloa enempää. 50kg pudottaminen kun ei ole ihan simppelia asia. Toki ylipaino on suurimmalta osin jokaisen oma moka.

Ihana ap huomata, että sulla on hyvä itsetunto ja osaat keskustella omasta painostasi. Kuulut myöskin kanssani samaan ryhmään ylipainoisia, jotka osaavat heittää vitsiä omasta painosta. Tuntuu, että muut vaivaantuvat, kun minä heitän läskivitsiä itsestäni. :D

Jos jaksan kirjautua myöhemmin, niin laitan sinulle yv. Haluaisin tutustua paremmin sinuun.

Toisaalta luulisi tälläiset kommentit että ne motivoisivat laihduttamaan.

ohho :o no en ois arvannu oikein!

ja tuollaiset laukojat on omaan elämäänsä tyytymättömiä ihmisiä joilla ei varmasti olisi vara haukkua toisia.

onnea laihdutukseen! saispa itekkin seuraa tähän urakkaan niin ois helpompaa :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja t:
Musta on hirveän surullista lukea tätä ketjua. Olen itse 160cm ja painan 105kg. Ihmisten kommentit, kuten "Miten olet voinut päästää itsesi tuohon kuntoon?" ja "Tee nyt jotain tolle painolle" ja pelottelut kaikista sairauksista. Ylipainoinen ihminen on varmasti tietoinen liikakiloistaan ja niiden lisäämästä riskistä moninaisiin sairauksiin.

Naurettavaa tulla jonkun 60-70 kilosen neuvomaan yhtään missään ravitsemuksellisessa asiassa. He eivät varmaan ole ikinä pudottaneet muutamaa kiloa enempää. 50kg pudottaminen kun ei ole ihan simppelia asia. Toki ylipaino on suurimmalta osin jokaisen oma moka.

Ihana ap huomata, että sulla on hyvä itsetunto ja osaat keskustella omasta painostasi. Kuulut myöskin kanssani samaan ryhmään ylipainoisia, jotka osaavat heittää vitsiä omasta painosta. Tuntuu, että muut vaivaantuvat, kun minä heitän läskivitsiä itsestäni. :D

Jos jaksan kirjautua myöhemmin, niin laitan sinulle yv. Haluaisin tutustua paremmin sinuun.

No onhan se sinun vika että olet lihava.Olisi kannattanut tehdä asialle jotain jo ennen tuota yli 100kg.Eli aloita laihdutus nyt äläkä lykkää sitä enään.Pelottelut sairastumisista no kai olet tietoinen että riskiryhmään kuulut.

oot kuin muumimamma,rauhallinen ja aika itsevarma. laihduttaa sopisi kyllä,aloita vaikka pyöräilyllä,sitä saa harrastaa lasten kanssa,juo vettä enemmän kuin yleensä ja ui,jos mahdollista. syö mansikoita,herneitä(älä vedä niitä nenuun=) ). nauti kesästä ja hyttysistä. tsemppia!!!!

No, olet lihava. Et niin lihava, että mun pää kääntyisi ja että ihmettelisin kuitenkaan. Tsemppiä painonpudotukseen! En ole lukenut koko ketjua, mutta olisiko esim. terveyskeskuksesta apua, saisiko vaikka lääkäriltä lähetettä ravintoneuvojalle/ ravitsemusterapeutille? Itseäni auttanut aikanaan paino-ongelmissa, tosin se oli opiskelijoiden terveydenhuollon kautta, mutta voihan noita olla terveyskeskuksissakin.

Täytyy muistaa, että liikunnalla et itseäsi saa laihtumaan. Pääpointti on ruokavalio. Ja jos siihen otat vaikka Alli-lääkkeen avuksi, niin johan hurahtaa kilot vähemmiksi. Toki lääkkeen kanssa pitää sitoutua vähäkaloriseen ja -rasvaiseen ruokavalioon. Ja ne hiilarit vähemmälle. Herkuttelua ei täysin kannata unohtaa, koska totaalinen kieltäytyminen johtaa turmioon. Eli herkkuhetki vaikka kerran viikossa. Niin, ja juo vettä 2l joka päivä norm. juomien lisäksi. Minulla noiden em. vinkkien lisäksi auttoi lautaskoon pienentäminen ja työterveyshoitajan vinkit ja kontrolli painonpudotukselle!

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:

Toisaalta luulisi tälläiset kommentit että ne motivoisivat laihduttamaan.

Olen saanut kuulla tuollaisia kommentteja vuosien aikana niin paljon, että en jaksa enää välittää niistä yhtään... olen tullut immuuniksi niille. Aikaisemmin kun kuulin jotain haukkuja vierailta niin aloin syödä entistä enemmän ja toisaalta myös laihduttaa sitten kahta kauheammin... eihän siitä mitään tullut, että eka söi suruunsa ja sitten muka laihdutti. Paha olo vain. Nyt en välitä kommenteista enää vaan perustan laihdutusyritykseni muulle asialle: terveydelle ja paremmin jaksamiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja ok:
No, olet lihava. Et niin lihava, että mun pää kääntyisi ja että ihmettelisin kuitenkaan. Tsemppiä painonpudotukseen! En ole lukenut koko ketjua, mutta olisiko esim. terveyskeskuksesta apua, saisiko vaikka lääkäriltä lähetettä ravintoneuvojalle/ ravitsemusterapeutille? Itseäni auttanut aikanaan paino-ongelmissa, tosin se oli opiskelijoiden terveydenhuollon kautta, mutta voihan noita olla terveyskeskuksissakin.

Olen käynyt useasti jo vuosien ajan tk:ssa lääkärillä, mutta ei sieltä varsinaisesti apua saa tähän... omalääkäri on tikkulaiha koppava nainen, joka vaan sanoo jotain tyyliin "itse olet lihottanut itsesi, itse laihdutat itsesi" tai laittoi minut muutamia kertoja eri ravitsemusterapeuteille, joista en saanut apua pysyvään painonpudotukseen, muutamia kiloja lähti mutta ei enempää. Ravitsemusterapeuttikin oli aika ihmeissään miksi en laihdu.

Mä en usko että ihmiset, jotka tulevat motkottaan laihduttamisesta terveydellisistä syistä, oikeasti välittää paskan vertaa toisten, tuntemattomien terveydestä vaan käyttävät sitä tekosyynä saada aukoa päätään.

Ja Savannan "laihduta ja ensi kesänä olet kaunotar" -kommentti oli minusta todella outo? Kuvassa ei näy kasvot, mutta miten niin ei voi olla kaunotar jo nyt??? Ai vain hoikat voi olla kauniita? Voi nyt v***u mitä schaissee...

Aika lähelle olisin arvannut. Itse painoin parhaimmillani 113kg ja pituutta 170cm; aika samalta näytin.

Nyt olen pudottanut 42kg elämäntapamuutoksen myötä ja vihdoin normaalipainon puolella. :)
Suurin muutos ruokailutottumuksiini oli säännölliset ruoka-ajat ja penemmät annoskoot. lopetin jatkuvan napostelun ja syön rauhallisesti --> lopetan kun olen kylläinen.
Kermaa ja voita käytän silti päivittäin, mutta myös runsaasti kasviksia. Huomaan olevani illalla nälkäinen, jos olen päivän mittaan syönyt liian vähärasvaisesti.

Kotona tämä uusi elämä sujuu helposti, mutta nyt kun olimme pari viikkoa vanhempieni luona lomalla, oli todella haastavaa pitää kiinni hyväksitodetusta ruokailutyylistä, kun kokoajan oli herkkuja tarjolla ja ruuan kanssa harvoin kasviksia...
Jatkuva herkkujen mussutus oli suurin syy aiempaan painonnousuuni ja kotona sitä on helppo hallita jättämällä ne herkut kauppaan tai ostamalla vain vähän kerrallaan.

Kovasti tsemppiä painonpudotukseen! :flower:

Yhteistyössä