Paljonko 2-vuotias viisastuu 3:ssa kuukausessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2-vuotiaan vilpertin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2-vuotiaan vilpertin äiti

Vieras
Hei,
Miten nopeasti tuommoiset kaksvuotiaat viisastuvat? Ehkä hieman hassu kysymys mutta meille on tulossa toinen vajaan kahden kuukauden päästä ja tällä hetkellä tuo 2-vuotias poika on varsinainen rasaville. En voi kuvitellakkaan lähteväni kauppaan tai mihinkään ilman että rattaat ois mukana. Nyt mietinkin tarvinko tuplia vai onko tuo 2-vuotias 3 kk päästä jo suht asiallisesti käyttäytyvä tapaus? Olin ajatellut että tuplat voin hankkia vasta sitten tarpeen mukaan mutta nyt tuli hyvät ja edulliset käytetyt vastaan. Voi apua, tarvinkohan niitä, nyt ne olisi hyvä ostaa jos meinaa?

Meillä tytöt 2v1kk ja pian 9kk, ikäeroa siis 1v5kk.

Kyllähän noi viiisastuu pienessäkin ajassa mutta samalla puskee uhmaa esiin oikein kunnolla :D

Siitä huolimatta mä olen just myynyt meidän tuplat pois ja pärjätään vallanmainiosti rattailla ja seisomalaudalle, vaikka esikoinen onkin aikamoinen tahtonainen :D

Mä olen käyttänyt meiän 3veelläkin rattaita tietyissä tilanteissa; esim. sairalassa käydessä, kauppakeskuksissa jne. En jaksa vahtia koko ajan silmät selässäkin missä menee ja vielä viihtyy niissä. Eikä se tarkoita että lapsi niissä olis koko aikaa, vaan väsyessään jne. Eli jos meille ois toinen lapsi tullut 2v ikäerolla niin tuplat ois hankittu.Nyt ikäeroa tulee melkein 4v, joten toivon ett pärjäämme ilman :)

Meillä tällä hetkellä poika 1v 11 kk ja tyttö 7 kk. Poika on tosi kova menijä enkä voi kuvitella selviäväni ilman sisarusrattaita yksin liikkuessani. Välillä ollaan liikuttu niin, että ohjaan toisella kädellä yksikkörattaita, joissa on tyttö ja toisella kädellä ohjaan työntökahvasta kolmipyörää, jossa istuu poika. Pieniä matkoja on menty sillä tavalla, mutta parhaiten päästään liikkumaan sisarusrattaiden kanssa.

Ei ne itsekseen viisastu, tarttee kasvattaa. Mutta kyllähän tuon ikäiselle rattaat hyvät vielä on. Mutta jos kaupassa käynti on hankalaa, kannattaa sitä harjoitella ahkerasti ettei ole kohta karkailevaa ja hyllyjen välissä kiljuvaa 3-vuotiasta. Se on hirveää katseltavaa. Monet lapset tykkäävät autella, etsiä ostoksia, laittaa niitä kärryyn jne.

Lapset on vähän kuin koiria. Jos eivät ole pieninä vapaina tarpeeksi, eivät opi pysymään lähellä isompinakaan :D

Kyllähän niitä tietenkin pitää kasvattaa mutta jotenkin tuntuu että ei se pojan vilkas perusluonne sieltä mihinkään katoa. Meillä pikkukärryt annetaan jos kaupassa ollaan molempien vanhempien kans mutta meno on aina sen mukaista. Silmä tarkkana saa kokoajan olla ja kyllä ne ostokset on tois sijaisia asioita. Jossakin vaiheessahan lapsellekkin alkaa mennä käskyt ja ohjeet jakeluun, mutta meillä ei ainakaan vielä niitä kovin vakavissaan oteta. Ehkä päädyn suosiolla ostamaan ne tuplat vaikka olisi tarpeettomanakin varastossa. Saahan ne sitten myytyä pois kun tarvetta ei enää ole.