Paljon(!) ylipainoa, erittäin epäsäännöllinen ja pitkä kierto.. oletko silti tullut raskaaksi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras?
  • Ensimmäinen viesti
vieras?
Siis ilman lääketieteellistä apua?

Kauanko raskauden alkamiseen meni?

Meillä ehkäisy lopetettu 6kk sitten ja sinä aikana ollut kahdet kuukautiset, väliä 63vrk. Ylipainoa paljon (BMI nyt 39, olen laihtunut "jopa" 8kg tässä 6kk aikana).

Tiedän, että ei pitäisi vielä hätäillä, mutta itsellä vaan on sellainen olo, että raskaus on aikalailla turha toivo näistä lähtökohdista. Minulla on ikääkin 33v eli ihan nuori tyttö en ole.

Mulla on aiemmasta liitosta 2 lasta, nyt 8v ja 10v ja ne raskaudet alkoivat 4kk kuluessa. Silloin olin lievemmin ylipainoinen, BMI n. 28-30.
 
"Mamí"
Mä olen tullut raskaaksi esikoisesta kun painoa oli 90kg. Silloin kierto tosin oli aika säännöllinen. Toista lasta yritettiin noin puoli vuotta, jonka aikana taisi olla kolmet kuukautiset ja painoa jo huimat 102kg :/ no, raskaaksi silti tulin vaikka vasta kp 60 näytti haaleaa plussaa. Ei hajuakaan missä vaiheessa ovulaatio oli ollut, eli sinänsä hyvä tuuri käynyt. Tämän toisen olisi määrä syntyä ens viikon aikana ja painoa tällä hetkellä 95k, eli sain painoa putoamaan aika hurjasti kun tajusin olevani raskaana. :) tsemppiä! Ja onhan sulta jo pudonnutkin kiloja, se on vaan parempaan päin!
 
"Mammutti"
BMI oli 35, mutta kierto ei ihan noin epäsäännöllinen (pitkähkö kyllä), kun tulin raskaaksi ilman hormonihoitoja. En osaa sanoa, kauanko kesti, kun raskaus ei ollut suunniteltu.
 
<<<<<
Mulla ollut aina tosi epäsäännöllinen kierto. Kuus lasta saatiin ilman isompia yrittämisiä. Sitten täytin 30 ja ylipainoakin kerty noiden raskauksien myötä. 6v sinnittelin epäsäännölisten ja yhä hurjempien kuukautisten kanssa. Sitte riitti nyt on sit Mirena eikä enempää lapsia siis tiedossa.
Eli mulla varmaankin tuo ylipaino mikä sitten ratkaisi pelin tai sitten ikä.
 
Män olen nyt rv 24. Ylipainoa on paljon, mutta laihdutin vuoden alussa -10kg. Luulen, että se edisti asiaa huomattavasti. Silti ei heti tärpännyt, kunnes meille tuli muutto/remontti enkä joutanut pohtimaan raskaaksi tuloa.. Mekin yritettiin yli vuosi lasta ja olin menossa ja lääkäriin lapsettomuus tutkimuksiin. Tsemiä sinulle, jospa tärppäisi :)
 
Niinjoo. Kierto myös oli epäsäännöllinen. Entisessä suhteessa oli jopa 2 vuotta ettei kuukautisia ollut ollenkaan, ilmeisesti stressi esti ne. Nytkin kun yritettiin niin heittoa oli kierrossa. Silti nappasi, mutta laskettu aika siirtyi parilla viikolla eka ultrassa. Suosittelen, että elä stressaa, varsinkaan otolliseen päivien suhteen :) ja malttia, kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen. Vaikka se ärsyttävältä kuulostaa :D
 

Yhteistyössä