paljon tulee hintaa talopaketille??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
http://www.kastelli.fi/talot/talomallistot/aika/Aika+130
anoa muutos joka pitäs tehä on vasemmalla olevan makuuhuoneen seinän muuttaminen. eli tuo pieni lokero (pienen lapsen tila) yhdistettäis alempaan huoneeseen, et olis isompi.

paljon tämmöiselle tulee kokonaisuudessaan hintaa? tonttia ei nyt lasketa, mut kaikki muu...
entä jos osan sisätöistä tekee itse??

Laskin meidän laina ja neliömäärät. Sain neliöhinnaksi 656,25 euroa! Meillä tehtiin lähes kaikki työt itse, joten tuos on materiaalit ja putki- ja sähkömiehen palkka. Ei mielestäni paha.
Meillä on kontiotuotteen hirsitalo.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Laskin meidän laina ja neliömäärät. Sain neliöhinnaksi 656,25 euroa! Meillä tehtiin lähes kaikki työt itse, joten tuos on materiaalit ja putki- ja sähkömiehen palkka. Ei mielestäni paha.

no ei paha hinta. siis rakensitteko itse vai teittekö pelkät sisätyöt itse? meillä mies vois tehdä tuttunsa ja isänsä kanssa sisätyöt, mut muuten pitäs olla valmiiksi tehty.....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

no ei paha hinta. siis rakensitteko itse vai teittekö pelkät sisätyöt itse? meillä mies vois tehdä tuttunsa ja isänsä kanssa sisätyöt, mut muuten pitäs olla valmiiksi tehty.....

Siis talopaketti (hirret) tuli tehtaalta. Itse sit pystytettiin ja tehtiin kaikki. Pohjista- pihoihin. Kyl on meikäläinenkin mennyt lätkän kans ympäri pohjia ja tasotellut. Eli meillä ei ollut muuta vierasta työvoimaa kun sähkö-ja putkimies.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tuolla yhellä sivulla oli et 1500? x neliöiden lukumäärä, siihen ei ole laskettu edes oman työn osuutta vielä.... onko kaikki talopaketit yhtä kalliita =O

Ei kovin kauas heitä tuo arvio hinnasta n1300e neliö, riippuu tieten materiaalivalinnoista. Onneksi nyt on matskut taas halpuneet. Jos ei itse osaa/pysty paljoa rakennuksella häärään niin ihan luotettava tämä hinta.
Ei muuta kuin pytinkiä pystyyn!

Sekin varmaan vaikuttaa et minkäkokoinen on kämppä. Pohjien teot, vesikaivot, likakaivot, sähköliitännät, lupakuvat yms on saman hintaisia sekä pieneen että isoon kämppään. Joten meilläkin on 320 neliötä niin jakaantuuhan ne "kiinteät kustannukset" sit isommille neliöille.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Meitä aikoinaan neuvottiin että talopaketin hinta x2 niin ollaan aika lähellä
ei lähelläkään, ainakin kertaa 3. Sekään ei riitä jos et tee ihan kaikkea itse..

Voi olla enemmäkin kuin 3x. Meillä oli, vaikka omaa työvoimaa ja materiaalit normaalihintaisia. 2x ei missään nimessä riitä.

Kyllä ammattilaisena voin sanoa, että omalla työpaikallani realistinen kustannusarvio on 4-5 kertaa talopaketin hinta, tottakai omantyön osuus otetaan huomioon.

riippuu täysin siitä mitä talopaketti sisältää ja mitä teetetään ulkopuolisilla. putikimiehelle ja sähkömiehelle voi kummalekin laskea reilu 10000e menoja, jos ei enemmän. me tehtiin ite suurin osa ja neliö hinnaksi tul noin 1300e. riippuu paljon mitä materiaaleja valiteset, millaiset keittiöt yms. niissä voi olla kymppitonnien eroja. meillä tehtiin talo itselle, joten kaikki materiaali on laadukasta, ei mitään hirmu kallista muttei tosiaan halvintakaan.
eli kehotaisin jos teetätte paljon ulkopuolisilla, kertomaan pakettihinnan ainakin neljällä.

No tuon Kastellin antaman tutkitun keskiarvohinnan 2008 mukaan tuo talo tulisi maksamaan 219000?. Ja huom. tämä ei sisällä tonttia tai autotallia. Tuskin sisältää pihatöitäkään, niihin kannattaa varata vielä väh. 10000? myös (pintamullat, nurmikko, pintasorat, pihakivet, taimet jne). Ja kyllä keskimäärin omantyönosuus on rakentajilla isompi kuin "osa sisätöitä" kuten teidän tapauksessa, joten älä missään nimessä kuvittele, että pääsette alle tuon 219000? + nuo lisät. Nuo Kastellin peruspaketit on muuten tosi perus eli ihan varmasti toisella kaavallakin laskemalla pitää varata 4-5 x paketin hinta.

no miksi hinta pitäisi kertoa jollain. Meillä pakettihinta 170 000 joka sisälsi kaiken paitsi, perustustyöt ja ulkomaalaus sekä loput piahtyöt eli siihen lisäksi n 20 000, ei kovin kallista!!!

Meillä (Designtalo ) maksoi pelkkä paketti 189.000?. Siihen muutostyöt, perustukset, maatyöt, sähkö- vesi ja viemäriliittymät ja tontti päälle niin lopullinen hinta oli 345.000?.

Yhteistyössä