Minkälaisia pitkäaikaissijoituksia jos saa udella?Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27140154:Tosi vähänhän sitä on kertynyt (alle 1000e), kun ensin tuli opiskeltua niin pitkään ja jatko-opintovaiheessa olin vielä vuosia erilaisilla (eläkettä kerryttämättömillä) apurahoilla jne. Lisäksi olen sitä ikäluokkaa, jonka nuoruudenaikaisista ensimmäisistä työsuhteista ei edes kertynyt eläkettä. Sinänsä tuolla institutionaalisella turvalla ei ole mitään väliä, koska oman eläketurvani olen ratkaissut muilla tavoin, lähinnä eläkevakuutuksen (en suosittele) ja erilaisten pitkäaikaissijoitusten kautta.
Mulla sama tilanne, ikää 35 ja eläkettä kertynyt 600e/kk.Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27140154:Tosi vähänhän sitä on kertynyt (alle 1000e), kun ensin tuli opiskeltua niin pitkään ja jatko-opintovaiheessa olin vielä vuosia erilaisilla (eläkettä kerryttämättömillä) apurahoilla jne. Lisäksi olen sitä ikäluokkaa, jonka nuoruudenaikaisista ensimmäisistä työsuhteista ei edes kertynyt eläkettä. Sinänsä tuolla institutionaalisella turvalla ei ole mitään väliä, koska oman eläketurvani olen ratkaissut muilla tavoin, lähinnä eläkevakuutuksen (en suosittele) ja erilaisten pitkäaikaissijoitusten kautta.