paljon teillä menee ruokaan kuukaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ynnääjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ynnääjä

Vieras
Laskeskelen tässä menoja ja mietin, että paljonko ihmisillä ylipäänsä menee ruokaan kuukaudessa rahaa. Meillä kaks aikuista ja kaks lasta ja ruokaan menee sellaiset 600 euroa kuukaudessa. Onkohan se paljon vai kohtalaisesti? Mielestäni me ei osteta koskaan mitään kallista ihan perusruoka-aineita.

Oletteko oikeasti seuranneet kuiteista tai laskeneet? Mä nimittäin epäilen että monella tuo summa on kuviteltua isompi jos oikeasti laskisi kaikki ruokamenot.

Meillä 2 lasta 2 aikuista ja ruokaan menee 600euroa kuukaudessa. Sisältää vaipat kahdelle.

En kauhean tarkkaan ole laskenut, mutta noin tuhat euroa menee kuukaudessa. Kaksi aikuista ja kaksi teiniä. Emme syö työlounaita, vaan eväillä mennään. Ei juurikaan valmisruokia, jotain puolivalmisteita joskus. Kalaa aika paljon.

Vaihtelee tosi paljon eri kuukausina. Jos ei kuukauden aikana kertaakaan tule ruokittavia vieraita ja kuopus saa lounaan koulussa, niin pärjätään 600 eurolla. Tosin tämä sisältää myös pesuaineet yms sekä mun arkipäivän lounaani. Meitä siis 2 aikuista ja yks koira. Laktoositonta ja mahdollisuuksien mukaan luomua ostan.

Elo-syyskuu on aina aikaa, jolloin ruokaan menee kaikista vähiten rahaa. Kotimaiset kasvikset ovat edullisia ja koulut alkaa elokuussa. Talvella menee ruokaan enemmän, jos mielii ostaa muutakin kuin kaalia ja porkkanaa.

Lähempänä tonnia alkaa jo olla noi meidän ruokakauppalaskut yhteensä. Villiveikkaus on 700-800e. Tossa ei ole mahdollisia ravintolalaskuja, mutta harvemmin ravintoloissa syömmekään.

Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Oletteko oikeasti seuranneet kuiteista tai laskeneet? Mä nimittäin epäilen että monella tuo summa on kuviteltua isompi jos oikeasti laskisi kaikki ruokamenot.

Meillä 2 lasta 2 aikuista ja ruokaan menee 600euroa kuukaudessa. Sisältää vaipat kahdelle.
Joskus about vuosi sitten seurasin yhden kuukauden ajalta kuiteista. Nykyinen arvioni perustuu siihen, paljonko yleensä kauppalaskuni on per kauppareissu ja kuinka usein käyn kaupassa. Olisi kyllä mielenkiintoista pitää yksi "kitukuukausi" ja koittaa selvitä mahdollisimman vähällä rahalla. "Kituviikkoja" kyllä pidän silloin tällöin.

Yhteistyössä