paljon teidän 4,5v painaa? kun laskurin mukaan mun lapsi on lihava..

• Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti
"Neith"
tuo "isokokoisuus" tulee kyllä geeneistä, siis pituuskasvu, mä olen 178cm ja isä on 190cm (joitain senttejä päälle)
itse olen hoikka (alipainoinen) ja mun muu perhekin on tätä ojaruoko rakennetta..mutta isän suvun puolelta on kyllä raskasrakenteisempaa sakkia.
energinen ja vilkas poika tuo on, syö reippaasti ja saa kyllä herkkuja, lauantai namit jne, muttei mitenkään kohtuuttoman paljon nameja syö, yleensä lauantai pussista jää puolet syömättä, sipsejä ei syö ja keksejä on hyvin harvoin tarjolla

Kyllä nuo laskurit ilmeisesti puolustaa paikkaansa. Just oli uutisissa, että vanhemmat ei tunnista enää lapsen ylipainoa. Kun joka viides lapsi on jo lihava, niin oma pullukka näyttää siinä sakissa ihan normipainoiselta.
Hankala tilanne, kun pitäis puuttua mahdollisimman ajoissa, mutta moni on varmaan tosi herkkänahkainen tässä, siis vanhempi. Ylipaino lapsilla nyt ei tietenkään ole sen lapsen, vaan aikuisen ongelma.
Se on kyllä tosi ikävä lapsille. :| Ylipainoinen lapsi on kuitenkin usein ylipainoinen koko ikänsä.

"Neith"
Kyllä nuo laskurit ilmeisesti puolustaa paikkaansa. Just oli uutisissa, että vanhemmat ei tunnista enää lapsen ylipainoa. Kun joka viides lapsi on jo lihava, niin oma pullukka näyttää siinä sakissa ihan normipainoiselta.
Hankala tilanne, kun pitäis puuttua mahdollisimman ajoissa, mutta moni on varmaan tosi herkkänahkainen tässä, siis vanhempi. Ylipaino lapsilla nyt ei tietenkään ole sen lapsen, vaan aikuisen ongelma.
Se on kyllä tosi ikävä lapsille. :| Ylipainoinen lapsi on kuitenkin usein ylipainoinen koko ikänsä.
siis jotenkin mun on vaikea hahmottaa että tuo poika olisi lihava, kun ei se ole pullukka, ei sillä ole jenkkakahvoja, mikään ei roiku, ei ole ylimääräistä leukaa eikä pulloposkia, sen lisäksi että valtaosa housuista putoaa sen päältä (kun jotenkin miellän että tilanteesta pitäis huolestua siinä vaiheessa kun normaalit vaatteet ei mahdu.. ongelmia tuottaa meillä löytää tarpeeksi kapeita housuja joissa lahkeet olisivat tarpeeksi pitkät.. paidat ei ole kinkkanoita jne. siis näin olen mun silmissä lapsi on normaalikokoinen.
mutta toki nyt seuraan tilannetta ja koitan lisätä esim liikunnan määrää

Yhteistyössä