Paljon saatte yh-äipät ja yhden lapsen kanssa asuva rahaa kuukaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmm

Vieras
Mielenkiinnosta kyselen. Itsellä lapsen kanssa ( lapsi päälle vuoden ) muutto edessä enskuun eka päivä niin mietin paljon tulee sitten loppukuusta rahaa. Kuitenkin saan kotihoidontuen ja lapsilisän täytyenä tai siis lapsilisään tulee se korotus ja sit vielä lapsen isä maksaa kuussa jonkun summan. Mutta paljon saatte ja pystyykö sitä hetken niin elämään? Töihin paluu jonkun ajan päästä..

Alkuperäinen kirjoittaja kuulapyssy:
kun olin kotihoidontuella sain käteen:
kht:550?
lapsilisä:146?
elarit:170?
asumistukea:350?

nyt töissä ja tulot paremmat =)

Sitten aina puhutaan, että YH kovin vähän rahaa...
Meillä pari sataa enemmän kun sun rahat, enkä ole YH

No kyllä noilla summilla kun yhteen laskee ja miinustaa vaikka jonkun satasen vielä vuokraan niin pärjää :) toki töissä jos on niin summat ovat toisia.. ei mulla tietoa vielään paljon mies tulee maksamaan elareita, se pitänee sopia kun olen muuttanut, tai varata aika ja mennä sopimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No kyllä noilla summilla kun yhteen laskee ja miinustaa vaikka jonkun satasen vielä vuokraan niin pärjää :) toki töissä jos on niin summat ovat toisia.. ei mulla tietoa vielään paljon mies tulee maksamaan elareita, se pitänee sopia kun olen muuttanut, tai varata aika ja mennä sopimaan.

juu noista siis pois 500? vuokraan :)
mutta hyvin me noilla pärjättiin =)

Hyvä aihe niin tulee vähän näkemystä mitä se voi olla sitten kun lapseni syntyy.. Ja vakituinen työpaikka pitkään jo ollut niin sekin auttaa..? Onko tiedossa muita tukia mitä yh:n kannattaa hakea, mistä ei aina välttämättä tiedoteta? Miten helposti saa elarin valtiolta esim kun ei isyyttä voi todistaa?

Alkuperäinen kirjoittaja absa:
Hyvä aihe niin tulee vähän näkemystä mitä se voi olla sitten kun lapseni syntyy.. Ja vakituinen työpaikka pitkään jo ollut niin sekin auttaa..? Onko tiedossa muita tukia mitä yh:n kannattaa hakea, mistä ei aina välttämättä tiedoteta? Miten helposti saa elarin valtiolta esim kun ei isyyttä voi todistaa?

No työpaikka toki auttaa siten, että äitiysp.rahasi menee palkan mukaan ja on luonnollisesti isompi kuin jos et töitä olisi koskaan tehnyt.
(näin kärjistäen, aina ei mene noin, riippuu koska ollut töissä / paljon palkka)

Miten niin isyyttä ei voi todistaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
miksi ette hae sossusta rahaa?:o

tuskin se sossu auttaa jos saa ihan hyvin tukia kelalta.. Itselle sossu auttaa ainoastaan takuulapun ja ekakuun vuokran ja siintä tulevan takautuvan asumistuen ottavat itselle eli sen verran minä sieltä apua nyt saan. Ja ajon pärjätä kelan rahoilla sen aikaa kun pakko.

CC:lle

En tiedä isän nimeä tai missä asuu, yhden illan suhde nimittäin... tietty jos tulisi kadulla vastaan niin kertoisin kyllä.

Ei tosiaan sossu auta jos pärjää kelan tuilla ihan hyvin, sukulaiseni perhe sai onneksi sossusta apua aikoinaan, ei siis ollut yh ja ei töissä olevia molemmat vanhemmat.

Yhteistyössä