Paljon oli arvio ja paljon painoi syntyessään?

  • Viestiketjun aloittaja Marza80 harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Marza80 harmaana
Mulla oli rv 37 arvion mukaan 3 kg.. Nyt on menossa 40+5.. Minkähän kokoinen se ois nyt? Miten teillä on ollu? Ja onko mahtunu syntymään kuten lääkäri on sanonu?
 
Viimesellä raskausviikolla arvioitiin vaavin olevan 3700g
Syntyessään painoi 3600g
Aika lähellä :)
Tuntui synnytyksen loppuvaiheessa että ei se mahu millään ulos \|O \|O mutta hyvinhän se sitten mahtui eikä synnytyksestä jäänyt yhtään huono fiilis.
 
Meillä vaavi arvioitiin 3,5-kiloiseksi vielä synnyttämään mentäessäkin. Hän oli kuitenkin alle 3kg, vaikka syntyikin vain viikkoa ennen laskettua aikaa. Ottikin sitten alussa kovan kasvuspurtin.

Ponnistus kesti pienestä koosta huolimatta puolitoista tuntia. Itselläni lääkärin mukaan pienet paikat, vaikken muuten pieni olekaan (yli 170cm). Kovin yksilöllistä siis.

Monta juttua olen kuullut pieleen menneistä kokoarvioista. Vauva on lopussa niin pienessä tilassa ja sykkyrällä, että arvio kaiketi vaikea tehdäkin.

Onnea matkaan!

:wave:
 
esikoinen arvioitiin viikolla 38 että oli 3400g, syntyi viikolla 42 ja oli nelikiloinen. Nappiin meni siis!
Syntyi alakautta nopsaan 7 min ponnistuksella

toinen ihan vaan arvioitiin "iskoksi, ainakin nelikiloiseksi" ja oli 3575g.
Syntyi vieläkin nopeammin 2 minuutin ponnistuksella :eek: :)

 
syysmamma-82 harmaan
arvio rv 41+3 oli 3100-3400gr ja syntyi rv 41+4 ja oli 3260gr,eli aika nappiin meni.oli muutenkin niin hyvä lääkäri kun veikkasi että synnytän viimeistään seuraavana päivänä tutkimuksesta ja niinhän siinä kävi.olin 4h tutk jälkeen sairaalassa takaisin jo mut meni yli puolen yön :p
 
Tamppu
Mulla ei mitään sen kummosempia painoarvioita oo annettu. Tokan kohalla synnytyksessä lääkäri arvioi n. 3,4kg mut vauva "ulostautuessaan" oliki 4,1 kg. Ja kolmannen kohalla tyyliin, ei tää ainakaan isompi oo kuin edellinen... Eikä ihan ollukaan vaan 3,9 kg. Joten :whistle:
ei pitäny ja piti arviot paikkaansa. ;)
 
hiihoo
Esikoinen arvioitiin 10pv:n yliaikakontrollissa noin 3500-3700g. Painoi 3 pv:n päästä 4130g.

Kuopuksen painoarvio oli rv28+2 1550g (kuulemma AIVAN liian iso viikkoihin nähden, oh dear...), yliaikakontrollissa rv 41+2 arvio n. 4kg, lääkäri sanoi että luultavasti alle sen. Synnytykseen mennessämme seuraavana päivänä kätilö sanoi että hyvä on jos edes 4 kg painaa... Noh, 4590g :D
 
lerppu
Minulle tehdyt arvio menivät seuraavasti
1. arvio 3800g tuli 4,300g
2. arvio 3600g tuli 5100g
3. arvio 3,500g tuli 5300g

odotan nyt 4 lasta, enkä pahemmin usko ultra arvioihin, kaikki syntyneet alateitse ilman repeämiä tai välilihanleikkausta
haistatan synnytyslääkäreiden arvioihin :LOL: :LOL:
 
Mulla arvioitiin 4,5 kiloiseksi tulevan vaavin syntymäpaino terveyskeskuksessa. Sit sain lähetteen äitipolille, jossa tehtiin uusi painoarvio 3.6 kg, joka piti paikkaansa hyvin. Tyty syntyi seuraavana päivänä ja painoi 3650 g :)
Olin tyytyväinen, että painoarvio meni vikaan eka kerralla niin sain lähetteen äitipolille ja sain varmuuden vaavin painosta.
Nyt rv 31+6 ja viime neuvolakäynnillä neuvolatäti sanoi lähettävänsä vatsan kasvun vuoksi syntyvän vauvan painoarvioon joskus rv 37.

 
Mulla painoarvio olla pari viikkoa ennen synnytystä oli 3kg ja seuraavalla kerralla eli samalla viikolla ku poika synty, ni 2,5kg. Mä nauroin sillä ja sanoin, että en usko teijän arviointeihinne ollenkaan ku tyyppi oli muka laihtunu viikossa puol kiloa! :LOL:

Syntyessää 2950g eli myöhäisempi arvio oli varmaan aika lähellä totuutta!
 

Yhteistyössä