paljon maksaisit/pyytäisit palkkaa lastenhoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittaja

Vieras
jos vahtisit kolmea lasta 1,5 viikkoa lasten vanhempien ollessa reissussa.. kaksi alle kouluikäistä ja yksi ala-asteelainen..

mikä olisi palkka, jolla suostuisit hoitamaan laposia tuon ajan? tai mitä palkkaa maksaisit?

Siis ihan 24 tuntia vuorokaudessa vai? Ohhoh... No itse en kyllä antaisi lapsia puoleksitoista viikoksi millekään randomille, jolle pitäisi palkkaa maksaa, vaan esim. isovanhemmille (ja heille varmaan ei makseta).

jos tyytyisin 8 euron tuntipalkkaan niin 8e*24h*11pv=2112 euroa. Voisin antaa pienen alen kun palkkaa noin pitkäks ajaksi kerrallaan, pyöristetään vaikka 2000 euroon.

[QUOTE="joo";22440209]Palkkaa pyytäisin vaan valveillaolo ajan... muuten tulee älytön summa :p

Joku 8-10e/h.[/QUOTE]

no mun työpäivä, eli lasten hereilläoloaikalkaa 7 maissa aamulla ja loppuu 11 maissa illalla jos silloinkaan..

lisäksi itellä mukana omat lapset, 3 alle 4-vuotiasta.. nuorin n.6kk.. eli yhteensä 6 lasta hoidettavana.. no, ehkä pääsemme palkasta yhteisymmärrykseen..
joku kerta oltu samassa perheessä pidennetty vkl n. 300€:lla..

Olethan homman itselles järkänny :D Mä pyytäisin ehkä niin paljon etten ees kehtais sanoa, ainaki tonni plus ruokarahat. Melkonen homma 6 lapsen kanssa ja vielä vieraan ihmisen kotona, missä ainaki itse kokisin kaiken vähän hankalaksi.. Anopin keittiöstäkään meinaa koskaan soppakauhaa löytää :laugh:

ap:lle. Miksi ette vastavuoroisesti hoida järjestelyä? Me olemme hoidattaneet lapsiamme viikon muilla niin, että olen ennen hoitanut heidän lapsiaan ilmaiseksi. Päivä päivästä. Rahaa ei liikuteta, mutta molemmat perheen pariskunnat saa reissuvapaata lapsista. Samalla lapsille on kivaa olla lomalla mieluisassa paikassa =)

ap:lle. Miksi ette vastavuoroisesti hoida järjestelyä? Me olemme hoidattaneet lapsiamme viikon muilla niin, että olen ennen hoitanut heidän lapsiaan ilmaiseksi. Päivä päivästä. Rahaa ei liikuteta, mutta molemmat perheen pariskunnat saa reissuvapaata lapsista. Samalla lapsille on kivaa olla lomalla mieluisassa paikassa =)

tuota, meillä vähän eri raha-asiat.. meillä ei varaa matkustella, heillä puolestaan rahaa on ja paljon :D ja hyö tuskin ottais meiän lapsia hoitoon..

naurattaakin, ollaan valmiita vahtii heiän lapsia, mut itellämme ei oo vuosikausiin ollu yhteistä aikaa..

tiedäm, alkaa jo kauhu iskeä.. mut on tässä vuosien aikaan tuulu niitä muksuja vahdittua..

Olethan homman itselles järkänny :D Mä pyytäisin ehkä niin paljon etten ees kehtais sanoa, ainaki tonni plus ruokarahat. Melkonen homma 6 lapsen kanssa ja vielä vieraan ihmisen kotona, missä ainaki itse kokisin kaiken vähän hankalaksi.. Anopin keittiöstäkään meinaa koskaan soppakauhaa löytää :laugh:

ajatushan tuntui hyvältä, saadaan vähän lisää rahaa, kun muutenki on niin tiukkaa.. mutta, oon ollu viime päivät tosi väsy kun jo omien muksujen kanssa on melkoinen meno.. ja asiaa ei helpota, etten osaa nukkua vieraassa paikassa..

mut ehkä myö hengissä selvitään..tosin viime kerralla heiän laset saatiin nukkuu yhen maissa, tottuneet sisi valvomaan hiukka ja yöt tosi katkonaisia.. ja nyt kun meillä on vielä vauva matkassa..

tuota, meillä vähän eri raha-asiat.. meillä ei varaa matkustella, heillä puolestaan rahaa on ja paljon :D ja hyö tuskin ottais meiän lapsia hoitoon..

naurattaakin, ollaan valmiita vahtii heiän lapsia, mut itellämme ei oo vuosikausiin ollu yhteistä aikaa..

tiedäm, alkaa jo kauhu iskeä.. mut on tässä vuosien aikaan tuulu niitä muksuja vahdittua..

Voi hyvänen aika! Miksi sitten pistät itsesi likoon, jos alkaa kauhu iskeä? Eihän sinun ole pakko ottaa lapsia hoitoon. Ottakoon mukaan matkalle, jos kerran ovat niin rahoissa. Lopeta hyväntekeväisyys. Mutta jos oikeaksi työksi haluat, laskuta sitten 3000€.

Riippuu TOSI paljon siitä minkä ikäisiä lapset on, alle kouluikäinen voi olla mitä vaan viikosta-6,5 vuoteen. Myös lasten luonne vaikuttaa jne. Jos on terveitä ja kilttejä niin on erilaista hoitaa kun rasavillejä adhd lapsia.
Mä en voisi toisten kotiin muuttaa noin pitkäksi aikaa, mutta omaan kotiin ottaisin varmaan jollain 500 + ruokarahat, että ehkä jollain 700-1000e. Jos heillä on runsaasti rahaa ja mielellään maksaisivat niin kysyisin ensin että mikä heistä on kohtuullinen summa. Jos haluavat enemmän makssa niin mikäs siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22440766:
minusta on noi tonnin ja siitä ylimenevät pyynnöt ihan älyttömiä taksoja. eihän kaikista työpaikoistakaan saa sitä kahtatuhattakaan välttämättä kuussa

Olen samaa mieltä, mutta eikö sinusta ole hieman kohtuutonta pyytää jo valmiiksi väsynyttä äitiä, pienen vauvankin äitiä siis hoitamaan muiden lapsia 1,5 viikkoa! Mä en ymmärrä lastenhoitorahastusta lainkaan, siksi meillä tuo vastavuoroisuus toimiikin ystävien kesken. Mutta tähän tilanteeseen kyllä pyytäisin paljon, jos lähtötilanne on jo huono hoitaja-äidin jaksamisen kannalta. Vastuu lapsista on suuri ja mitä tekee omat vanhemmat? Kääntää kylkeä jossain aurinkorannalla. Tää yhtälö on huono, todella huono!!

Olen samaa mieltä, mutta eikö sinusta ole hieman kohtuutonta pyytää jo valmiiksi väsynyttä äitiä, pienen vauvankin äitiä siis hoitamaan muiden lapsia 1,5 viikkoa! Mä en ymmärrä lastenhoitorahastusta lainkaan, siksi meillä tuo vastavuoroisuus toimiikin ystävien kesken. Mutta tähän tilanteeseen kyllä pyytäisin paljon, jos lähtötilanne on jo huono hoitaja-äidin jaksamisen kannalta. Vastuu lapsista on suuri ja mitä tekee omat vanhemmat? Kääntää kylkeä jossain aurinkorannalla. Tää yhtälö on huono, todella huono!!

ei ole pakko suostua.

Eli olisin 24/7 töissä?

Kyllä siitä ainakin 1200 euroa pitäisi saada, plus ruuat.

joo, siis 24/7. lapset on 3 ja 4 vuotiaat. ihan normilapsia, ei siis mitään kauhean villejä, muttei ihan rauhallisimmasta päästä..

siis silloin kun lupauduttiin niin ei ollu väsystä tietoakaan, mutta nyt kun omat lapset on valvottanut niin tietty vaatii veroaan.. ja heillä kun ei ole muita lastenhoitomahdollisuutta..

ja sekin, kun sian kuulla että heidän lapset on alkanut valvottamaan öisin niin auts.. mutat tiedön, että hengissä selvitään..

no, tän perheen äidin mielestä lasten/kodinhoito ei ole työtä.. sanoo nainen, joka ei otse hoida kotia/lapsia..

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22440766:
minusta on noi tonnin ja siitä ylimenevät pyynnöt ihan älyttömiä taksoja. eihän kaikista työpaikoistakaan saa sitä kahtatuhattakaan välttämättä kuussa

No harvassa työpaikassa ollaan hommissa 24/7 10 päivän ajan.

Yhteistyössä