Nyt täytyy kyllä kehua appiukkoa! (lastenhoidosta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tipu Topakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tipu Topakka

Vieras
Meillä appiukko on ainut tukiverkko lasten kanssa. Alkoi hoitamaan ihan vast ikään, kun ei aikasemmin uskaltanut. Ja älyttömän hienosti onkin hoitanut! Ottanut isovanhemman roolin paremmin, kuin jotkut mummot! Jää lasten kanssa useammaksi tunniksi. Pukee ja vie ulos. Ja auttaa vessa hommissa ja syömisissä. ja ko. miehellä ei siis minkäänlaista kokemusta pienistä lapsista. Ei ole eläissään edes vaippaa vaihtanut tai lasta pukenut.
Ja että jaksaa leikittää nuo kaksi vilperttiä! Oli tänään jopa laittanut kuopuksen nukkumaan!!! Appi on kyllä aivan kullan arvoinen apu, jota en olisi ikinä uskaltanut edes toivoa tuon ikäsestä miehestä, jolla ei paljon mitään kokemusta lastenhoidosta.

Minulla myös samanlainen appiukko. Heti kun lapset syntyivät otti heti itsenäisesti vauvan ja pesi ja touhusi sen kanssa. Nyt kun lapset isompia eli 2,5v ja 4v niin touhuaa vielä enemmän. Uutena vuotena olin töissä ja appiukko jäi päiväksi lasten kanssa kolmisin. Hienosti meni ja uhmakiukutkin selvitti hyvin. Tuo meidän pikkuneiti suorastaan palvoo vaaria =) Harmi, että asuu 500km päässä, koska hänestä olisi kovasti apua.

Hei mullakin on yhtä ihana appiukko! =)

Jos miehen kanssa halutaan lähteä pariksi päiväksi johonkin, esim. risteilylle niin appiukko hyppää bussiin ja huristelee meille hoitamaan lapset, koiran ja talon. Hoitanut tosi paljon meidän tenavia, poikaa varsinkin. Monesti otti lomansa meidän Lapin reissun aikoihin että pystyi ottamaan pojan hoitoonsa, siis silloin kun poika ei vielä itse lasketellut eikä siis ollut meidän kanssa Lapissa.

Aina kun anoppilassa ollaan niin Vaari ja poika painavat kaksin menemään, käyvät kesäisin kalassa, metsätöissä yhdessä jne.

Aivan huippu on mun Appiukkoni!

mulla on kanssa niin onnellinen tilanne, että omat ja miehen vanhemmat ovat kaikki mahtavia lapsenhoitajia, huoletta voi jättää lapsen kenelle vaan heistä tarpeen vaatiessa.

Muista ap antaa palautetta myös appiukolle! itse koitan muistaa etten pitäisi kiitollisuutta vain omana tietonani.

Yhteistyössä