Paljon jäi kiloja sairaalaan kun kävit synnyttämässä?

• Viestiketjun aloittaja odotan
  • Ensimmäinen viesti
Mulla jäi sinne 14 kiloa. Vauva painoi karvan alle 4kg. Ja se 10 kiloa oli tullut varmaan viimeisen parin kuukauden aikana kun TURPOSIN vaikkei mitään myrkytystä ollutkaan. Ah sitä tunnetta kun omat kengät meni heittämällä jalkaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja pakko tippuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:
Ekasta jäi 10kg, yhteensä tuli 16kg ja kolmen viikon päästä oli loputkin lähtenyt.
Tokasta jäi 3kg, yhteensä raskauden aikana tuli painoa 3kg.
Kolmmannesta ei jäänyt yhtään kun kiloja tuli 0kg
Neljännestä ei jäänyt yhtään kun laihduin raskauden aikana 10kg.
Tätä en nyt käsitä,vai käsitätkö sä et "sairaalaan jääneet" kilot tarkoittaa niitä sun ylimääräkiloja.
Tokihan se lapsikin on jo jotain painanut,ja näin ollen pitäisi painon tippua edes sen verran.
No kyllä tietysti se lapsikin painaa toki sen käsitän, mutta jos paino on synnyttämään lähtiessä 53kg ja sairaalasta päästessä 53kg niin mitä siitä on jäänyt? Minulla kyllä oli kolmannen aikaan niin paljon nesteitä tiputettu että turvoksissa olin kun sairaalasta pääsin.

Neljännen kohdalla taas lähti raskauden aikana se kymmenen kiloa mutta sairaalasta lähtiessä en vaakalla käynyt. Synnyttämään mennessä vain punnittiin.

Ehkä 5 kiloa? Yhteensä tuli 6 ja viikko synnytyksestä painoin jo vähemmän kuin ennen raskautta. Näköjään oli turvotusta sillä en todellakaan laihduttanut heti synnytyksen jälkeen ja paino pysyny samana sen jälkeen.

itse viimeisillään raskaana
Hei te, joilla paino noussut raskauden aikana 20 kiloa tai enemmän.
Oliko tuo paino lihomista vai esimerkiksi raskausmyrkytyksen aiheuttamaa turvotusta?

Alkuperäinen kirjoittaja itse viimeisillään raskaana:
Oliko tuo paino lihomista vai esimerkiksi raskausmyrkytyksen aiheuttamaa turvotusta?
Mulla nousi jotain 22kg, ja enimmäkseen turvotusta oli, alle 4kk meni kun oli jo alle lähtöpainon.

huu
Alkuperäinen kirjoittaja itse viimeisillään raskaana:
Lihomista, lapsivettä (paljon) , vauva jne. ihan tasaisesti tuli koko raskausajan. Ekasta ne lähti viidessä viikossa eli enemmän varmaan turvotusta. Toisesta lähti vasta, kun aloin tarkkailemaan syömisiäni eli enemmän läskiä.

7kg jäi sairaalaan ja 10kg tuli yhteensä koko raskausaikana. Eli 3 kosmeettista kiloa jäi, mitkä lähtivätkin sitten onneksi ihan muutamassa viikossa. Paino ei mulla muutenkaan heittele, näissä samoissa mitoissa olen pysynyt.

kertokaa
Voiko sitä oikeastaan tietää johtuuko painonnousu turvotuksesta vai lihomisesta?
Tai siis en koe että olisin kauheasti turvoksissa, mutta voiko painonnousu silti olla turvotusta ja lapsivettä? (joo toivossa on hyvä elää ;) )

huu
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa:
Voiko sitä oikeastaan tietää johtuuko painonnousu turvotuksesta vai lihomisesta?
Tai siis en koe että olisin kauheasti turvoksissa, mutta voiko painonnousu silti olla turvotusta ja lapsivettä? (joo toivossa on hyvä elää ;) )
Mulle paino siis tuli ihan tasaisesti koko raskausajan, niin oletin sen olevan suurimmaksi osaksi läskiä. Tosiaan viidessä viikossa kilot katosi, niin siitä päättelin, että olikin enempi turvotusta yms. En siis osaisi sanoa etukäteen, että kumpaa on. Mutta jos loppuvaiheessa paino alkaa yhtäkkiä rajusti nousemaan, niin sen luulisi olevan turvotusta?

KERTOKAA'
Mulla on tullut tasaisesti noin 700g/vko-vauhtia... että saa nähdä kumpaa on.. monet on kyllä sanoneet että ei näy kuin vatsassa että on painoa tullut, mutta saahan sitä kohtelias olla... :whistle: itse näen ainakin naamaan tulleet ylimääräiset kilot :|

Mulla nousi paino enimmäkseen vasta ihan viimeisillä viikoilla, jolloin viikkotahti oli 3-4kg painonnousua, ja mulla oli nilkat, sormet, kasvot, ja ihan joka paikka sellaisessa nestepöhössä, ettei asiasta epäilystäkään. Ja paino tippui synnytyksen jälkeen niin nopeasti hurjaa vauhtia, ettei läskit kyllä sula siihen tahtiin.

Kyllä voi. Jos et syö sen lihottavammin kuin ennenkään ja ruokavalio on ollut aiemminkin kohdillaan, ei sitä läskiä tyhjästä kerry.

Yhteistyössä