Paljon antaaa kummilapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mankell
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:
Mun kummipoika saa minulta 50e. Toivoo varmaan saavansa enemmän, mutta kun ei pysty antamaan enempää.

Mä olen miettinyt 50 euroa kans, mutta tiedän että tää kyseinen herra on saanut tuollaisia summia muilta kummeiltaan jo 10-vuotislahjaksi. JOtenkin rahan arvo on kutistunut, 50euroa on oikeasti aika iso summa (etenkin näin hoitovapaalla).

Alkuperäinen kirjoittaja Marklund:
Mun kummipoika saa minulta 50e. Toivoo varmaan saavansa enemmän, mutta kun ei pysty antamaan enempää.

Mä olen miettinyt 50 euroa kans, mutta tiedän että tää kyseinen herra on saanut tuollaisia summia muilta kummeiltaan jo 10-vuotislahjaksi. JOtenkin rahan arvo on kutistunut, 50euroa on oikeasti aika iso summa (etenkin näin hoitovapaalla).

No vähän sama tilanne täälläkin. Hoitovapaalla olen minäkin, eikä miehen palkka ole kummoinen. Päätin olla pohtimatta sitä mitä muut antaa ja antaa lahjaksi sen verran, ettei meiän talous kaadu :)

[quote="Marklund".

No vähän sama tilanne täälläkin. Hoitovapaalla olen minäkin, eikä miehen palkka ole kummoinen. Päätin olla pohtimatta sitä mitä muut antaa ja antaa lahjaksi sen verran, ettei meiän talous kaadu :)[/quote]

Näinhän se on tietty tehtävä, mut kyl se mielessä käy
:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
entäs antaako kummitäti vielä nykyään kummipojalle ristin? löysin ihan kivan kalevalakorun 89?, eikä sen jälkeen taida olla varaa antaa rahaa...

mä sain oman ristini isältäni, kun kummit eivät ole uskonnollisia (tai yks on, mutta hän ei rippijuhlieni aikaan ollut Suomessa) .. mutta periaatteessa musta risti kuuluis tulla kummilta..

entäs antaako kummitäti vielä nykyään kummipojalle ristin? löysin ihan kivan kalevalakorun 89?, eikä sen jälkeen taida olla varaa antaa rahaa...

Mä sain aikoinani mummolta rippiristin. KAnnattaa varmaan kysyä, et saako muualta? Tai jos on komia koru, niin ostaa vaan... :D

Herttileijaa mitä summia! Meillä on aina annettu ripiltä päässeille sellaset 20-40 euroa, ja ihan onnellisia ovat olleet, heille kuitenkin ollut iso raha. JOs on kyseessä ollut kummilapsi, niin siihen parinkympin päälle on sitten ostettu vielä joku extralahja.

Kyllä ainakin meijän suvussa on kaikki tuon korun saaneet, olivat sitten poikia tai tyttöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
Herttileijaa mitä summia! Meillä on aina annettu ripiltä päässeille sellaset 20-40 euroa, ja ihan onnellisia ovat olleet, heille kuitenkin ollut iso raha. JOs on kyseessä ollut kummilapsi, niin siihen parinkympin päälle on sitten ostettu vielä joku extralahja.

Tottakai sitä nyt siinä iässä sen verran kohtelias tulee ollakin että on tyytyväinen saamaansa lahjaan! Eri asia mitä myöhemmin puhutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tottakai sitä nyt siinä iässä sen verran kohtelias tulee ollakin että on tyytyväinen saamaansa lahjaan! Eri asia mitä myöhemmin puhutaan.

Nooh...

Ei nyt ole mistään kohteliaisuudesta kyse, vaan tiedän, kun olen heidän kanssa tekemisissä, että se on oikeesti iso raha niille. Kaikkien lapsia ei ole poispilattu valtavilla rahasummilla...

Me annettiin viime kesänä kummitytölle rippiristi ja 50 e. Seuraavana vkl oli toisen sukulaistytön (läheinen) rippijuhlat ja annettiin 50 e.

Kesällä tuppaa nuo juhlat kasaantumaan ja käyvät kyllä kukkarollekin :/. Tämä kesä taas tuppaa olemaan samanlainen, pakko rajoittaa rahalahjojen summia. Viime kuussa järkättiin kahdet polttarit, sitten oli häät, kahdet synttärit ja ylioppilasjuhlat...

Mitäs tää sit tarkoitti?? :o Eli nuoren joka napinaa tulisi sitten kuunnella vai..?!

Yhteistyössä