S
sen minkä voitat
Vieras
En käsitä, miten ihmiset kehtaa käyttää ystäviä hyväkseen. Siis aivan uskomatonta...Sen takia tyrkätään lapsia ystävälle, ettei tarvitsisi maksaa päiväkotimaksuja, aivan uskomatonta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja sen minkä voitat:En käsitä, miten ihmiset kehtaa käyttää ystäviä hyväkseen. Siis aivan uskomatonta...Sen takia tyrkätään lapsia ystävälle, ettei tarvitsisi maksaa päiväkotimaksuja, aivan uskomatonta.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja sen minkä voitat:En käsitä, miten ihmiset kehtaa käyttää ystäviä hyväkseen. Siis aivan uskomatonta...Sen takia tyrkätään lapsia ystävälle, ettei tarvitsisi maksaa päiväkotimaksuja, aivan uskomatonta.
veisin ihan mielelläni päiväkotiin mutta en sen takia haluis koska kuopus olis vasta 9kk ku pitäis päiväkotiin viedä.ihan sen takia haluisin tutun hoitajan tutussa ympäristössä ja sit syksymmällä ku on jo hieman yli vuoden niin voisin jo viedäkki. kotiin jäisin itsekkin mielelläni mutta ei tosiaan ole varaa. jos ajattelet että se on hyväksikäyttöä niin sitte ajattelet niin.ei kaikki niin ajattele.kyllä se 400e on iso lisä tulo pieni tuloisille.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vinci:laskisin tunteja että paljon niitä oikeesti tulee ja sit katson että jos päivähoito maksaa samalta ajalta jonkun ? verran niin maksasin saman...mut jos tunteja tulee paljonki vähempi kuin päivähoidossa tulisi niin maksasin vähempi...
riippuu vähän miten ajattelee...
tunteja tulis varmaanki suunnilleen samanverran ku tarhassakin. mut laskeskelin et jos vien pojat kunnalliseen niin se maksaa tod.näk 380e, mut jos kaverini hoitais, saisin kodinhoitotuen verran ja jos maksaisin palkasta sen muutaman kympin vielä niin olis meille taloudellisempaa, koska jos pojat hoidos kunnallisessa niin en sais kodinhoitotukee ja se 380 pitäis palkasta maksaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja siis:ymmärsinkö oikein, että maksat kaverillesi pimeänä tämän palkan? Mä en tajua miksi siitä työstä pitää maksaa hirveät summat? Jos maksaisi verot ja muut, niin sitten tottakai normipalkka, mutta hyvät ihmiset hei, pimeänä!!! Se on pelkkää tuloa! Ja jos omia lapsia kotona, niin kyllä kuulkaa kaverin lapset menee ihan siinä samalla!
Ja saanko kysyä, montako lasta sinulla on? Ei takuulla mene tuon ikäiset samalla, tuon ikäisissä on jo enemmän työtä kuin yksi ehtii.
Jos olisi itsellä yksi 3v, ja toinen toisi oman 3-7-vuotiaan lisäksi, eipä tarvitsisi maksaa, mutta kaksi tuollaista pientä eri ikäistä on työtä.
2000 kk olisi minun palkka.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja sen minkä voitat:En käsitä, miten ihmiset kehtaa käyttää ystäviä hyväkseen. Siis aivan uskomatonta...Sen takia tyrkätään lapsia ystävälle, ettei tarvitsisi maksaa päiväkotimaksuja, aivan uskomatonta.
veisin ihan mielelläni päiväkotiin mutta en sen takia haluis koska kuopus olis vasta 9kk ku pitäis päiväkotiin viedä.ihan sen takia haluisin tutun hoitajan tutussa ympäristössä ja sit syksymmällä ku on jo hieman yli vuoden niin voisin jo viedäkki. kotiin jäisin itsekkin mielelläni mutta ei tosiaan ole varaa. jos ajattelet että se on hyväksikäyttöä niin sitte ajattelet niin.ei kaikki niin ajattele.kyllä se 400e on iso lisä tulo pieni tuloisille.
Alkuperäinen kirjoittaja tuntipalkalla:suosittelen että maksat tuntipalkan. sovitte sen vaikka epävirallisen kirjallisesti, ettei tule sitten myöhemmin riitaa..
Alkuperäinen kirjoittaja häh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vinci:laskisin tunteja että paljon niitä oikeesti tulee ja sit katson että jos päivähoito maksaa samalta ajalta jonkun ? verran niin maksasin saman...mut jos tunteja tulee paljonki vähempi kuin päivähoidossa tulisi niin maksasin vähempi...
tunteja tulis varmaanki suunnilleen samanverran ku tarhassakin. mut laskeskelin et jos vien pojat kunnalliseen niin se maksaa tod.näk 380e, mut jos kaverini hoitais, saisin kodinhoitotuen verran ja jos maksaisin palkasta sen muutaman kympin vielä niin olis meille taloudellisempaa, koska jos pojat hoidos kunnallisessa niin en sais kodinhoitotukee ja se 380 pitäis palkasta maksaa.
Miten saat KOTIHOIDONTUKEA jos olet töissä??? Kodinhoitotukea ei siis ole olemassakaan...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja häh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vinci:laskisin tunteja että paljon niitä oikeesti tulee ja sit katson että jos päivähoito maksaa samalta ajalta jonkun ? verran niin maksasin saman...mut jos tunteja tulee paljonki vähempi kuin päivähoidossa tulisi niin maksasin vähempi...
Miten saat KOTIHOIDONTUKEA jos olet töissä??? Kodinhoitotukea ei siis ole olemassakaan...
koidonhoiduntukea saa niin kauan ku lapsi on 3v eikä oo kunnallisessa hoidossa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja siis:ymmärsinkö oikein, että maksat kaverillesi pimeänä tämän palkan? Mä en tajua miksi siitä työstä pitää maksaa hirveät summat? Jos maksaisi verot ja muut, niin sitten tottakai normipalkka, mutta hyvät ihmiset hei, pimeänä!!! Se on pelkkää tuloa! Ja jos omia lapsia kotona, niin kyllä kuulkaa kaverin lapset menee ihan siinä samalla!
Ja saanko kysyä, montako lasta sinulla on? Ei takuulla mene tuon ikäiset samalla, tuon ikäisissä on jo enemmän työtä kuin yksi ehtii.
Jos olisi itsellä yksi 3v, ja toinen toisi oman 3-7-vuotiaan lisäksi, eipä tarvitsisi maksaa, mutta kaksi tuollaista pientä eri ikäistä on työtä.
2000 kk olisi minun palkka.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja häh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vinci:laskisin tunteja että paljon niitä oikeesti tulee ja sit katson että jos päivähoito maksaa samalta ajalta jonkun ? verran niin maksasin saman...mut jos tunteja tulee paljonki vähempi kuin päivähoidossa tulisi niin maksasin vähempi...
Mutta kela kysyy lasten hoitajaa. eikö ole vähän läpinäkyvää, että muka ilmaiseksi hoitaa?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja häh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vinci:laskisin tunteja että paljon niitä oikeesti tulee ja sit katson että jos päivähoito maksaa samalta ajalta jonkun ? verran niin maksasin saman...mut jos tunteja tulee paljonki vähempi kuin päivähoidossa tulisi niin maksasin vähempi...
Mutta kela kysyy lasten hoitajaa. eikö ole vähän läpinäkyvää, että muka ilmaiseksi hoitaa?
pääsääntösesti mä ja ukko lapset hoidettais mut sitten ku sattuu työvuorot päällekkäin niin sitten hoitajaa tarvis. kyllähän monella hoitaa isovanhemmat ku vanhemmat menee töihin ja kyl nekin saa kodinhoitotukee.
Alkuperäinen kirjoittaja Amalia K:Entäs jos ottaisit vaan sen kunnallisen hoitopaikan ja minimi päivät esim 12pv/kk. Silloinhan maksukaan ei varmaan oo kun max tuon 400e.
Jos tarvitsisit enemmän päiviä satunnaisesti niin niitä voi yleensä kunnallisella helposti sopia. Tai voithan niinä päivänä turvautua sitten kaverisi hoitoapuun.
Tuollaiset pimeät hoito-diilit ovat aina hieman kyseenalaisia. Entä jos hoitopäivän aikaan sattuu joku vakava vahinko tai tapaturma? Tai sitten ihan tavallisempia pulmia miten menettelette jos kaverisi lapset sairastavat?Minne silloin viet lapsesi? JOs "palkkaat" kaverisi olet kuitenkin lain mukaan tavallaan työnantaja ja silloin kaikki verotus jne. asiat pitäisi hoitaa lainmukaisesti. Hankalaa ja monimutkaista :/
Alkuperäinen kirjoittaja Amalia K:Entäs jos ottaisit vaan sen kunnallisen hoitopaikan ja minimi päivät esim 12pv/kk. Silloinhan maksukaan ei varmaan oo kun max tuon 400e.
Jos tarvitsisit enemmän päiviä satunnaisesti niin niitä voi yleensä kunnallisella helposti sopia. Tai voithan niinä päivänä turvautua sitten kaverisi hoitoapuun.
Tuollaiset pimeät hoito-diilit ovat aina hieman kyseenalaisia. Entä jos hoitopäivän aikaan sattuu joku vakava vahinko tai tapaturma? Tai sitten ihan tavallisempia pulmia miten menettelette jos kaverisi lapset sairastavat?Minne silloin viet lapsesi? JOs "palkkaat" kaverisi olet kuitenkin lain mukaan tavallaan työnantaja ja silloin kaikki verotus jne. asiat pitäisi hoitaa lainmukaisesti. Hankalaa ja monimutkaista :/
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja häh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vinci:laskisin tunteja että paljon niitä oikeesti tulee ja sit katson että jos päivähoito maksaa samalta ajalta jonkun ? verran niin maksasin saman...mut jos tunteja tulee paljonki vähempi kuin päivähoidossa tulisi niin maksasin vähempi...
pääsääntösesti mä ja ukko lapset hoidettais mut sitten ku sattuu työvuorot päällekkäin niin sitten hoitajaa tarvis. kyllähän monella hoitaa isovanhemmat ku vanhemmat menee töihin ja kyl nekin saa kodinhoitotukee.
mun mielestä on uskottavampaa, et isovanhemmat hoitaa ilmaiseksi, kuin että joku kaveri. Mutta jos aiot kelaa huijata ja väittää, että itse hoidat, niiin siitä vaan. älä jää kiinni.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mä hoidan kaverin 3 lasta ihan siis verojen kanssa. 1 oma laps on mulla. hoidan heitä n. 25 tuntia viikossa ja kaveri maksaa 1100 erkkiä kuussa. se koostuu yksityisen hoidon tuesta ja siihen päälle suunnilleen se summa mikä menis lapsista tarhassa. eli noin 10 erkkiä tunti ja mun mielestä ihan passeli korvaus. tuntipalkkaa mäkin suosittelen. paljonko teil tulis viikossa km. tunteja?
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:Kelaa ei kiinnosta kuka lastasi hoitaa!Mä lähden töihin viikon päästä soitin kelaan ja ilmoitin niin sanoivat että aijaa ja homma on ok
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:Kelaa ei kiinnosta kuka lastasi hoitaa!Mä lähden töihin viikon päästä soitin kelaan ja ilmoitin niin sanoivat että aijaa ja homma on ok
Ai, no miksi siinä hoitarahahakemuksessa sitten on kohta, jossa kysytään lasten hoitajaa? Ainakin minä olen sellaisen joutunut täyttämään
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mä hoidan kaverin 3 lasta ihan siis verojen kanssa. 1 oma laps on mulla. hoidan heitä n. 25 tuntia viikossa ja kaveri maksaa 1100 erkkiä kuussa. se koostuu yksityisen hoidon tuesta ja siihen päälle suunnilleen se summa mikä menis lapsista tarhassa. eli noin 10 erkkiä tunti ja mun mielestä ihan passeli korvaus. tuntipalkkaa mäkin suosittelen. paljonko teil tulis viikossa km. tunteja?
vaikee sanoo tarkalleen paljo tunteja tulis, jos molemmilla aamu viikko niin sillon ma-pe 6h päivä, koska ukko menee jo niin aikasin töihin et pääseeki aikasemmin ku mä. ja ne viikot ku ukko on yö vuoros ja jos mä teen aamua sen viikon, niin silloin olis 8h päivässä mut jos oon illassa sillon niin ei tarvi hoitoo ollenkaa. ja sitte ku ukko on illas ja jos mä oon vaan aamus niin sillon tarttis jos tarttis niin 2h päivä, et aika vaikee laskee tunteja ja on myös viikolla päiviä ku mulla on vapaata niin silloin ei tarttis hoitajaa ollenkaa