paljoko maksaisitte kaverille jos hän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee

Vieras
...hoitaisi lapsiasi.elikkäs, mulla kaks poikaa ja maaliskuussa pitäis mennä töihin ja olen kaverin kanssa alustavasti puhunut, jos hän alkais hoitamaan poikiani sen aikaa kunnes menee päiväkotiin. pojat ovat maaliskuuss 1v9kk ja 9kk.päiväkotiin ajattelin laittaa kesän lopulla tai syksyllä.ukko tekee 3-vuorotyötä ja mä alotan 2-vuorotyön. viikonloppusin en tarvitsi hoitajaa ja viikollaki voi olla päiviä ettei tarttisi hoitaa jos mulla on vapaata viikolla, myös sillon en tarttisi hoitajaa ku mulla esim aamu ja ukolla ilta ja jos tarvii niin max 2h.elikkä oikeestaan sillon ku ukolla on yö ja aamuvuoro niin tarttis enemmän hoitajaa koska pääsääntösesti mun työ on aamuvuoroo, myös on iltaa mutta harvemmin.elikkö paljoko maksaisitte palkkaa?itse olin ajatellu maksaa kodinhoitotuen verran, mikä vissiin on vähä yli 300e ja vielä muutaman kympin palkasta päälle että tulis 400e yhteensä.onko liian kallista vai mitä mieltä olette?

oikein kohtuulliselta summalta! Yritin itse tuota kerran ystäväni kanssa, mutta meillä meni välit totaalisesti :( Eli varoitan....
Meillä oli kaksoset 5v ja poika 1v kun olisin hoitoa tarvinnut ja ensin kaikki meni ok. Mutta sitten hän alkoi syyttämään minua, että yritän käyttää häntä hyväksi ja pitäisi maksaa sama summa kuin lastentarhanopettajalle :D Juu, no se ei nyt ihan käynyt, pimeästi olisi kaveri kuitenkin hoitanut.

Kaveri oli sellainen hullu siivooja, joten ei pystynyt elämään siinä omien ja meidän lasten kanssa, kunei pystynyt hinkuttamaan koko ajan kotia puhtaaksi...

Mutta tää nyt oli tälläinen varoittava esimerkki, teillä tilanne toinen ja varmasti sujuu ihan hyvin. Summa on todella ruhtinaallinen lisä kaverillesi!

laskisin tunteja että paljon niitä oikeesti tulee ja sit katson että jos päivähoito maksaa samalta ajalta jonkun ? verran niin maksasin saman...mut jos tunteja tulee paljonki vähempi kuin päivähoidossa tulisi niin maksasin vähempi...
riippuu vähän miten ajattelee...

En ikimaailmassa alkaisin kenenkään muun lapsia hoitaa ilmaiseksi, en tuon ikäisiä ainakaan. Lastenhoito on kovaa työtä, minulle pitäisi maksaa noin 20/tunti tuon ikäisten lasten hoitamisesta, enkä sittenkään hoitaisi, paitsi jos muuten ei saisi rahaa ruokaan, eli sossut ym. olisi lopetettu.

ymmärsinkö oikein, että maksat kaverillesi pimeänä tämän palkan? Mä en tajua miksi siitä työstä pitää maksaa hirveät summat? Jos maksaisi verot ja muut, niin sitten tottakai normipalkka, mutta hyvät ihmiset hei, pimeänä!!! Se on pelkkää tuloa! Ja jos omia lapsia kotona, niin kyllä kuulkaa kaverin lapset menee ihan siinä samalla!

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
laskisin tunteja että paljon niitä oikeesti tulee ja sit katson että jos päivähoito maksaa samalta ajalta jonkun ? verran niin maksasin saman...mut jos tunteja tulee paljonki vähempi kuin päivähoidossa tulisi niin maksasin vähempi...
riippuu vähän miten ajattelee...

tunteja tulis varmaanki suunnilleen samanverran ku tarhassakin. mut laskeskelin et jos vien pojat kunnalliseen niin se maksaa tod.näk 380e, mut jos kaverini hoitais, saisin kodinhoitotuen verran ja jos maksaisin palkasta sen muutaman kympin vielä niin olis meille taloudellisempaa, koska jos pojat hoidos kunnallisessa niin en sais kodinhoitotukee ja se 380 pitäis palkasta maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka hullu alkaa tuolla hinnalla töihin? työttömälnä saa paljon enemmän, eikä raskaampaa työtä ole kuin hoitaa pentuja.

kaveri on äippälomalla, sanoi että oishan se kiva lisä pieneen äippärahaan.kaverilla on 7 lasta, tosin vanhimmat jo kotoo lähteneet, eli kokemusta on monen lapsen hoidosta

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
ymmärsinkö oikein, että maksat kaverillesi pimeänä tämän palkan? Mä en tajua miksi siitä työstä pitää maksaa hirveät summat? Jos maksaisi verot ja muut, niin sitten tottakai normipalkka, mutta hyvät ihmiset hei, pimeänä!!! Se on pelkkää tuloa! Ja jos omia lapsia kotona, niin kyllä kuulkaa kaverin lapset menee ihan siinä samalla!

E n halauisi lapselleni hoitajaa, joka ajattelee että lastenhoito on VAIN tai että hoito lapset menee "siinä samalla"..

Ja saanko kysyä, montako lasta sinulla on? Ei takuulla mene tuon ikäiset samalla, tuon ikäisissä on jo enemmän työtä kuin yksi ehtii.

Jos olisi itsellä yksi 3v, ja toinen toisi oman 3-7-vuotiaan lisäksi, eipä tarvitsisi maksaa, mutta kaksi tuollaista pientä eri ikäistä on työtä.

2000 kk olisi minun palkka.

juu käteen maksaisin.sillä on vauva(sillon on kyl 7kk) sit on melkein 4v ka 5v myös.

Alkuperäinen kirjoittaja tuntipalkalla:
suosittelen että maksat tuntipalkan. sovitte sen vaikka epävirallisen kirjallisesti, ettei tule sitten myöhemmin riitaa..

sekin vaihtoehto oli mielessä, koska ei tarttis kummiskaa hoitaa edes ihan joka päivä ja joinaki päivinä vaan 2h.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuka hullu alkaa tuolla hinnalla töihin? työttömälnä saa paljon enemmän, eikä raskaampaa työtä ole kuin hoitaa pentuja.

kaveri on äippälomalla, sanoi että oishan se kiva lisä pieneen äippärahaan.kaverilla on 7 lasta, tosin vanhimmat jo kotoo lähteneet, eli kokemusta on monen lapsen hoidosta

No niin, siinä on sitten semmoinen kaveri, jonka kanssa tuskin tulee riitaa :) Jos on omia 7, niin tietää miten se homma etenee! Juttele kaverille, että miltä se 400e kuussa kuulostaa, minusta se on todella kohtuullinen summa!
Jos on pieni äippäraha, niin minä ottaisin tähän vaikka kolme kaverin lasta tuolla 400e/kk :) En osaa ajatella, että mun tarttis saada siitä joku kuukausipalkka. Samallahan mä hoidan omia lapsia, joten kaksi vierasta suusta siinä ei tunnu missää :D
Mutta meillä on kuusi omaa lasta, joten tää "työ" on tuttua :D

Ja saanko kysyä, montako lasta sinulla on? Ei takuulla mene tuon ikäiset samalla, tuon ikäisissä on jo enemmän työtä kuin yksi ehtii.

Jos olisi itsellä yksi 3v, ja toinen toisi oman 3-7-vuotiaan lisäksi, eipä tarvitsisi maksaa, mutta kaksi tuollaista pientä eri ikäistä on työtä.

no minulla on ne kuusi omaa lasta :D
Ja kyllä ne vaan menee ;) Työtä on tietysti, mutta kun osaa organisoida ja pitää tietyt rajat, niin kuule ihan hyvin menee!

Jos veisit päiväkotiin, maksaisit noin 400 egee. Ja kotihoidontukea saat siis useamman satasen. Eli jäät "voitolle" aika roimasti, jos maksat 400 egee kaverille. Mä maksaisin kaverille vähintään sen verran, mitä todellinen kustannus olisi, jos veisin päiväkotiin. Tuntuisi tosi oudolta vetää kotihoidontukia välistä, jos olisi niin ihana kaveri, että suostuu hoitamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No niin, siinä on sitten semmoinen kaveri, jonka kanssa tuskin tulee riitaa :) Jos on omia 7, niin tietää miten se homma etenee! Juttele kaverille, että miltä se 400e kuussa kuulostaa, minusta se on todella kohtuullinen summa!
Jos on pieni äippäraha, niin minä ottaisin tähän vaikka kolme kaverin lasta tuolla 400e/kk :) En osaa ajatella, että mun tarttis saada siitä joku kuukausipalkka. Samallahan mä hoidan omia lapsia, joten kaksi vierasta suusta siinä ei tunnu missää :D
Mutta meillä on kuusi omaa lasta, joten tää "työ" on tuttua :D

juu, ollaan juteltu 400e:sta ja sille kävis se. ei olla kyl lyöty lukkoon tätä vielä mutta alustavasti ollaan juteltu. Luotan täysin tämän kaverin hoitamiseen, en ihan minne tahansa veiskään poikia hoitoon, mutta tälle kyl veisin, oon hänen 2 lapsen kummi ja ollaan tosi paljon tekemisissä ja nähdään tosi paljo. tämä kaveri on myös läheinen sukulainen, mutta myös hyvä kaveri.

Alkuperäinen kirjoittaja sen minkä voitat:
Jos veisit päiväkotiin, maksaisit noin 400 egee. Ja kotihoidontukea saat siis useamman satasen. Eli jäät "voitolle" aika roimasti, jos maksat 400 egee kaverille. Mä maksaisin kaverille vähintään sen verran, mitä todellinen kustannus olisi, jos veisin päiväkotiin. Tuntuisi tosi oudolta vetää kotihoidontukia välistä, jos olisi niin ihana kaveri, että suostuu hoitamaan.

sen takia alkasin miettimäänki et jos saisin hoitoon muualle ku kunnalliseen niin rahallisesti siinä voitolle jäis ja muutenki ku nuorempi poikani on niin pieni vielä ku kunnalliseen menis, niin mielummin vien tutulle hoitoon ja syksymmällä sitten tarhaan

täällä on ollut muitakin näitä hyväksikäyttäjiä, joku smeagol tai smirgelaine taisi kysellä samaa. Ärsyttävää ihmisten hyväksikäyttöä. Eli ei maksa käytännössä siis hoidosta mitään, joka kunnallisella maksaa 400. Nyt antaa vain kotihoidontuen.

no minulla on ne kuusi omaa lasta :D
Ja kyllä ne vaan menee ;) Työtä on tietysti, mutta kun osaa organisoida ja pitää tietyt rajat, niin kuule ihan hyvin menee!

varmasti on töitä, mutta kyllä siihen varmasti tottuu ja ku sanoit et ku osaa organisoida ja pitää tietyt rajat, varmasti pitää paikkaansa.

täällä on ollut muitakin näitä hyväksikäyttäjiä, joku smeagol tai smirgelaine taisi kysellä samaa. Ärsyttävää ihmisten hyväksikäyttöä. Eli ei maksa käytännössä siis hoidosta mitään, joka kunnallisella maksaa 400. Nyt antaa vain kotihoidontuen.

no ei mun mielestä oo hyväksikäyttöä, se olis eriasia jos muksut olis 5pv/8h/vko mutta ei tarvi niin paljon hoitoa.muuta jotkut ajattelee toisin ku jotkut toiset taas

Tuohon hintaan pitää saada jo kuititkin!Niin saat ne vähennyksiin. Ajattele nyt, sä maksat niistä rahoista verotkin ja sitten kuitenkin annat ne pois ja ne on tuloa jollekin toiselle.
Mä hoidan satunnaisesti kaverin lapsia, enkä ole saanut suutani auki, hän pitää mua itsestään selvyytenä, eikä edes kiitä!

Tuohon hintaan pitää saada jo kuititkin!Niin saat ne vähennyksiin. Ajattele nyt, sä maksat niistä rahoista verotkin ja sitten kuitenkin annat ne pois ja ne on tuloa jollekin toiselle.
Mä hoidan satunnaisesti kaverin lapsia, enkä ole saanut suutani auki, hän pitää mua itsestään selvyytenä, eikä edes kiitä!

inhottavaa.kyllä jos joku tälä hetkellä hoitais mun lapsia aina välillä nyl maksaisin.mun sisko on joskus välillä kattonu jos oon kaupungilla käynyt tai jotain asioita pitäny hoitaa, niin kyllä oon muistanu sitä aina jollain tavalla. antanu vähä rahaa tai jotain mitä on tarvinnut.