Palelee aina!

  • Viestiketjun aloittaja äiti82 ja poika03
  • Ensimmäinen viesti
äiti82 ja poika03
Mitä pitäs laittaa pojalle päälle kun on ulkona? Poika on 2v8kk. Aina on sormet ja varpaat jäässä. Olen ostanut pojalle kuoman kengät kun ne pitäs olla lämpimät ja villasukat niihin mutta edelleen varpaat kylminä. On vanttuut reimatec hanskojen alla. Olen kohta neuvoton.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2005 klo 15:12 äiti82 ja poika03 kirjoitti:
Mitä pitäs laittaa pojalle päälle kun on ulkona? Poika on 2v8kk. Aina on sormet ja varpaat jäässä. Olen ostanut pojalle kuoman kengät kun ne pitäs olla lämpimät ja villasukat niihin mutta edelleen varpaat kylminä. On vanttuut reimatec hanskojen alla. Olen kohta neuvoton.
tuolla lastentarvikekeskustelun puolella onkin samasta aiheesta puhe, eli reimatec ei tunnu olevan kovin lämmin vaate merkki, meillä myös poika palelee reimatecissä ja käytetyssä tutan puvussa tarkenee..
 
Meillä saman ikäinen tyttö ja nyt tänä talvena löytyi yhdistelmä, joka pitää sormet lämpimänä, nimittäin tavalliset villalapaset ja siihen päälle nahkakintaat. Mun vanhemmat ostivat ne joskus kesällä jostain päin pohjoissuomea lomamatkaltaan tuliaisiksi meidän tytöille ja ensin ajattelin, että turha ostos, mutta ovat kyllä pienen mehiläisvaha-käsittelyn jälkeen osoittautuneet todella hyväksi ostokseksi. Menee vielä helposti käteenkin ja lapsi pystyy tarttumaan niillä, kun on sen verran "kitkapintaa" eikä mene heti vesi läpi kun on tosiaan se mehiläisvaha-käsittely niissä.

Ja tietysti yksi, mitä olen huomannut, niin silloin ei palele kun on ollut liikkeessä esim. leikkinyt naapurin tytön kanssa. Pulkassa ja keinussa istuskelun jälkeen on aina jäässä joka puolelta.

Kenkinä meillä tällä hetkellä vikingin gore-texit ja puuvillasukat (joo, tiedän ettei sais, muttei niistä haittaakaan ole vielä ollut) ja villasukat. Kuomissa paleli jalkoja samoilla sukilla, mutta näissä kengissä ei ole ollut varpaat jäässä ainakaan vielä näillä -10 asteen pakkasilla. Saas nähdä sitten kun tulee pakkasta vielä enemmän...
 
äiti82 ja poika03
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2005 klo 10:48 vieras kirjoitti:
Kenkinä meillä tällä hetkellä vikingin gore-texit ja puuvillasukat (joo, tiedän ettei sais, muttei niistä haittaakaan ole vielä ollut) ja villasukat. Kuomissa paleli jalkoja samoilla sukilla, mutta näissä kengissä ei ole ollut varpaat jäässä ainakaan vielä näillä -10 asteen pakkasilla. Saas nähdä sitten kun tulee pakkasta vielä enemmän...
Meillä oli viimevuonna kenkinä eccon coretex kengät ja varpaat olivat aina jäässä. Aivan sama mikä sukka oli jalassa. Mutta ehkä asia olis tänä talvena eri kun liikkuu enemmän. Tuli mieleen että oliskohan jantuset lämpimät, mutta ne ovat niin liukkaat.
 

Yhteistyössä