Kertokaa mikä on, kun aina iltaisin ja nukkumaan käydessä palelee aivan sairaasti!!!???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kylymä

Vieras
Aina olen vähän viluinen ollut, mutta nyt tämä mennyt överiksi. Olen peiton alla yöpaidassa, pitkiksissä, villasukat ja kaksi peittoa ja silti palelee. Yöllä kun herään on hiki...

Johtuu naisten estrogeeneista.
Osta sellainen sähköinen lämpöpeitto, on aivan ihana kapistus. Lämmittää sängyn mukavasti ennen nukkumaan menoa, ja sammuu itestään

[QUOTE="vvvv";30459179]Johtuu naisten estrogeeneista.
Osta sellainen sähköinen lämpöpeitto, on aivan ihana kapistus. Lämmittää sängyn mukavasti ennen nukkumaan menoa, ja sammuu itestään[/QUOTE]

Miten estrogeenit vaikuttaa siihen? Olen siis hyvin kiinnostunut, en kyseenalaista...

Osta sellainen sähköinen lämpöpeitto, on aivan ihana kapistus. Lämmittää sängyn mukavasti ennen nukkumaan menoa, ja sammuu itestään[/QUOTE]

Tiiätkö mulla on sellainen lämpöpeitto, ja nukunkin sen alla aina päikkärit kun vauvakin. Yöksi en ole sitä sänkyyn laittanut, mutta täytynee testata :)

Aina olen siis viluinen ollut, mutta kyllä tämä on hurjasti lisääntynyt kuopuksen syntymän jälkeen. Vauva nyt 6kk. Raskausaikana hehkutin kuinka ihanaa oli kun ei palellut vaan oli kuuma :)

Olen ihan normipainoinen ja ruokavaliokin ihan "tavallinen". Kotiruokaa jne.

Ennen nukkumaan menoa ruumiinlämpö laskee hieman. Se mahdollistaa paremman unen.

Tietysti voi tohtorillakin käydä jos ihan hurjaksi menee. Kilpirauhanen voi kenkkuilla tms.

Alkuperäinen kirjoittaja kylymä;30459126:
Aina olen vähän viluinen ollut, mutta nyt tämä mennyt överiksi. Olen peiton alla yöpaidassa, pitkiksissä, villasukat ja kaksi peittoa ja silti palelee. Yöllä kun herään on hiki...

Niin minuakin palelee, mutta nukkumaan käydessäni pidän vain väljää puuvillaista T-paitaa ja puuvillaisia väljiä pikkuhousuja. Aluslakanani päällä on iso (150x200 cm) fleeceviltti, peitoiksi samanlainen fleeceviltti tai joku muu pehmeä kutittamaton viltti ihoa vasten (siis niin että se myötäilee), paksuhko täkki ja jos vielä tuntuu palelevan niin vaikka toinen viltti siihen täkin päälle. Nämä peitot eivät saa olla liian pieniä tai just sopivia, vaan niiden tulee peittää sinut reilusti. Menee vain pari minuuttia kunnes tulee ihanan lämmin olo, eikä yöllä herää hikoiluun. Jos kuitenkin sattuisit heräämään hikisenä alussa kun kokeilet erilaisia peittoyhdistelmiä, niin saat helposti siirrettyä sen päällimmäisen peiton pois unisenakin. Jaloissa ei siis tarvitse olla mitään. Tämä systeemi toimii sillä perusteella että olet tasaisesti lämmön ympäröimä mutta mitään tyköistuvaa ei ole päälläsi, eli lämmin ilma kiertää siellä peittojen alla mutta ei pääse pois. Ei kannata hirveästi kääntyillä eikä potkia peittoja pois: näin säilyy se oman kehonlämpösi ja peittojen kanssa aikaansaatu 'ilmakehä' aamuun asti. Tämä on ihan oikeasti kokeilemisen arvoista. Joskus laitan (mutta en sido sitä) myös kevyen puuvillahuivin pään ja kaulan päälle löysästi nukkumaan käydessäni, mutta yleensä ennen nukahtamista joudun jo siirtämään sen pois.

Minullakin on sellainen sähköinen itsestäänsammuva peitto. Sitten heräänkin keskellä yötä kun alkaa viluttamaan.

Yhteistyössä