Palautetta vai ei? (MLL hoitaja)

Tilasin viime perjantaina hoitajan MLL:ltä ja maanantaina sain tekstarin. Ilokseni sain huomata, että tulossa olisi sama tyttö, joka on ollut meillä kerran aikaisemminkin. Soitin ja kerroin, että samalla setillä mennään (lasten kanssa oleiluu,ruoka jne.), mutta että tällä kerralla myös ulos. Kaikki ok puolin ja toisin.

Tänään tyttö tuli korkeakantaisilla saappailla ja hienossa villakangastakissa. Ajattelin itsekseni, että kukin tyylillään, mutta aika hienot/hankalat vaatteet ulkoiluun. Se siitä.

Kerroin tarvittavat jutut ja lähdin. Olin kellarissa hakemassa vaunuja, kun puhelin soi. Tyttö soittaa. Esittelee itsensä ja kysyy onko siellä ja siellä. Olin vähän, et häh.., sähän oot hoitamassa meidän lapsia jne. Pahoitteli, että olikin soittanut väärään numeroon. Muistutin vielä laittamaan pojille talvivaatteet päälle.

Vähän olin käärmeissäni, että heti kun lähden pois alkaa soittelemaan. Mutta siis oli soittamassa johonki virastoon, joten ajattelin että olkoot. Jos vaikka oli joku soittotunti ja siksi pakko soittaa.

Kun tulin kotiin, tyttö kertoi etteivät olleet ulkona lainkaan. Miksi? Olin kuitenkin sanonut, että ulos mentävä. Myös MLL:llä ovat sanoneet, että hoitajat vievät lapset ulos, jos niin vanhemmat haluavat. Ja syy, hmmmm... Se oli, että tytölle oli yhtäkkiä tullut pää kipeäksi ja hiukan lämpöä. Olin vaan, et ok ja maksoin.

Yllätyin kuinka koti oli kuin pommin jäljiltä. Olin kuitenkin kertonut, että lelut kerätään kasaan edes jollain lailla (ja pojat keräävät itse). Ruuan tähteet ja puoliksi juodut maidot olivat pöydällä. Toki tyttö oli tullut hoitamaan lapsia, mutta kyllä jäljet pitäisi minusta korjata pois. Tähteet roskiin, astiat altaaseen ja pyyhkiä pöytä. Viimeksi oli näin tehnyt ihan oma-aloitteisesti.

Nyt mietinkin, että annanko hänestä palautetta? Ja siis koskien tuota ulkoilua. Syy oli minusta niin tuulesta temmattu.
 
Tottakai hoitajille voi ja kannattaakin antaa rakentavaa palautetta. Tosin, jos tyttö on sanonut tunteneensa olonsa huonoksi, niin vaikeahan siitä on silloin MLL:llekaan valittaa kun ei voi mitenkään osoittaa että tämä ei olisi ollut totta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25178884:
Tottakai hoitajille voi ja kannattaakin antaa rakentavaa palautetta. Tosin, jos tyttö on sanonut tunteneensa olonsa huonoksi, niin vaikeahan siitä on silloin MLL:llekaan valittaa kun ei voi mitenkään osoittaa että tämä ei olisi ollut totta.
Tätä mäkin mietin. Mutta tyttö oli ihan samanoloinen lähtiessä kuin tullessa - tiedä sitten. Esikoinen oli surullinen kun eivät olleet menneet ulos. Sanoi, että tyttö puhui paljon puhelimessa. Tiedä sitten mikä totuus on..
 
[QUOTE="vieras";25178878]Mikään ei muutu, jos et anna palautetta. Voit antaa sen ihan ystävällisessä hengessä. Kyllä se kuitenkin menee perille. =)[/QUOTE]

Juu, tarkoitus ei ole olla töykeä. Oikein kiva tyttö.
 
"tähtisilmä"
joo miekin annoin räjähtävän palautteen kun mll tyttö ei ollut osannut lämmittää valmiina jääkaapissa olevia ruokia lapsille(neuvoin ja näytin ruuat ennen lähtöäni)

onneksi oli kotona jalkaleikkauksesta toipuva mies joka joten kuten könkkäsi lapsille ruokaa lämmittämään. muuten olisi lapset nälissää odottaneet kun äippä tulee iltavuorosta. pienin oli silloin alle 1 v joten oli pakko olla iltavuoron ajaksi hoitaja vaikka mies kotona olikin.
 
Lapsia varmaan harmittaa kun eivät ulos päässeet, mutta tyttöhän oli kuitenkin rehellinen ja kertoi että oli tullut huono olo, eikä sentakia menneet. Oishan se voinut jättää sen kertomattakin... ja jälkikäteen oisit lapsilta kuullut.

En panis palautetta jos muutoin kivan tytön olet MLL:stä saanut ja jatkossakin on tarvetta sieltä kiva hoitaja saada.
 
"auringonkukka"
Vähän veikkaan että se tyttö on vaan puhunu puhelimeen ja ollut huomioimatta lapsia ja ei oo vaan jaksanut lähteä ulos. Tuskin on ollut huono olo ym.. Kyllähän jo tuo vaatetus siitä vähän kertoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yökyöpeli;25178963:
Lapsia varmaan harmittaa kun eivät ulos päässeet, mutta tyttöhän oli kuitenkin rehellinen ja kertoi että oli tullut huono olo, eikä sentakia menneet. Oishan se voinut jättää sen kertomattakin... ja jälkikäteen oisit lapsilta kuullut.

En panis palautetta jos muutoin kivan tytön olet MLL:stä saanut ja jatkossakin on tarvetta sieltä kiva hoitaja saada.
Niin, mutta tiedätkö sen tunteen, kun alkaa epäillä että toinen puhuu palturia. Vähän siinä naama punaisena takelteli ja kertoi syyn. Ja se miksi epäilen ettei ollut rehellinen, oli se puhelu joka mulle vahingossa tuli. Uskon, että tytöllä ei ollut mitään, vaan syy oli se ettei yksinkertaisesti kerenny ulos, koska oli puhelimessa.

Mutta koska en voi tietää mikä syy oli, niin taidan sitten jättää antamatta palautetta. Täytyy vaan uskoa, että oli kipeä hetken aikaa.
 
[QUOTE="auringonkukka";25178983]Vähän veikkaan että se tyttö on vaan puhunu puhelimeen ja ollut huomioimatta lapsia ja ei oo vaan jaksanut lähteä ulos. Tuskin on ollut huono olo ym.. Kyllähän jo tuo vaatetus siitä vähän kertoo.[/QUOTE]

Näinpä. Edellisellä kerralla oli ulkoiluvermeet päällä ja oli (ehkä) harmissaan ettei silloin ollut ulkoilua (keskimmäinen oli silloin kipeä).
 
Niin, mutta tiedätkö sen tunteen, kun alkaa epäillä että toinen puhuu palturia. Vähän siinä naama punaisena takelteli ja kertoi syyn. Ja se miksi epäilen ettei ollut rehellinen, oli se puhelu joka mulle vahingossa tuli. Uskon, että tytöllä ei ollut mitään, vaan syy oli se ettei yksinkertaisesti kerenny ulos, koska oli puhelimessa.

Mutta koska en voi tietää mikä syy oli, niin taidan sitten jättää antamatta palautetta. Täytyy vaan uskoa, että oli kipeä hetken aikaa.

Mä tosiaan mietin sitä, että kun sieltä MLL:stä voi sitten tulla vaikka ja millaisia hoitajia sitten seuraavalla kerralla. Mä laittaisin palautetta vasta jos tyttö seuraavallakin kerralla "ryssisi" työnsä.
Aikoinaan soitin itte palautetta yhdestä hoitajasta ja mulle vaan sanottiin että lapset nyt keksii kaikkea ja ehkä ne vaan pelkäsi hoitajan pitkiä mustia hiuksia... kaikki muut perheet on kuulemma hänestä tykänneet. Jeps, vanhin lapsistani itkien kertoi että se oli paha täti, oli komentanut lapset yhteen huoneeseen, istunut ovensuussa ja sieltähän ei ollut lupa poistua... ja kun hoitokeikka loppui tuoksahti viinalle. Nykyisin samainen täti pyörii paikallisen puliporukan mukana, joten toivottavasti ei ole enää hoitajana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yökyöpeli;25179188:
Mä tosiaan mietin sitä, että kun sieltä MLL:stä voi sitten tulla vaikka ja millaisia hoitajia sitten seuraavalla kerralla. Mä laittaisin palautetta vasta jos tyttö seuraavallakin kerralla "ryssisi" työnsä.
Aikoinaan soitin itte palautetta yhdestä hoitajasta ja mulle vaan sanottiin että lapset nyt keksii kaikkea ja ehkä ne vaan pelkäsi hoitajan pitkiä mustia hiuksia... kaikki muut perheet on kuulemma hänestä tykänneet. Jeps, vanhin lapsistani itkien kertoi että se oli paha täti, oli komentanut lapset yhteen huoneeseen, istunut ovensuussa ja sieltähän ei ollut lupa poistua... ja kun hoitokeikka loppui tuoksahti viinalle. Nykyisin samainen täti pyörii paikallisen puliporukan mukana, joten toivottavasti ei ole enää hoitajana.
:O Kauheeta.

Siis eihän toi ulos jäänti ollut mikään maata kaatava juttu - harmitti vaan. Jos vielä sattuu tulemaan meille ja sattuu vastaavaa, niin sit taidan antaa palautetta.
 

Yhteistyössä