Palan tunne kurkussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kurkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä kurkku

Vieras
Mulla on nyt ollla kurkussa palan tunne jo pari päivää ja se alkaa oikeesti häiritsemään kun ei mene alas eikö tule ylös. Pari kertaa olen jo sormetkin kurkkuun työntäny, mut ei se kakominen auta.

Pala vaihtelee paikkaa, aamulla oli oikealla ja nyt vasemmalla.

Mikä se voisi olla ja miten saan sen pois? ALkaa mennä hermot :(

Tuntuu kun nielen tyhjää, ei tunnu esim ruokaa niellessä lainkaan.

Mulla kans sama, ja kaverikin kertoi että hänellä usein flunssan jälkeen jää, niinkuin nyt mullekin.

Haluan sen pois! JOtenkin se kurkku haiseekin..
Auttaisikohan jokin kuuri?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla kans sama, ja kaverikin kertoi että hänellä usein flunssan jälkeen jää, niinkuin nyt mullekin.

oiskohan sulla syynä proppu kurkussa. googlaa..haju ja palantunne viittais siihen suuntaan.. :)

joskus kuiva kurkku voi tuntua siltä kuin kurkussa olisi jotain ylimääräistä. Koita juoda enemmän :) Kuinka syvällä se pala niinkuin tuntuu? tuntuuko nielussa vai sitten syvemmällä?

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

oiskohan sulla syynä proppu kurkussa. googlaa..haju ja palantunne viittais siihen suuntaan.. :)

Mulla on ollu proppuja, eli siis ihan pari päivää sitten tuolla nielurisoissa, mutta ne on nyt pois niin olisko joku voinu jäädä tonne kurkkuun jotenkin kiinni vai onko niitä muutenkin niin syvällä ettei sitä nää?

Alkuperäinen kirjoittaja TMirre:
joskus kuiva kurkku voi tuntua siltä kuin kurkussa olisi jotain ylimääräistä. Koita juoda enemmän :) Kuinka syvällä se pala niinkuin tuntuu? tuntuuko nielussa vai sitten syvemmällä?

Olen tosiaan yrittänyt juoda, mutta ei sekään mitään auta. Pala tuntuu nielussa, heti tuossa kielen jälkeen. Mutta sekin vaihtelee, välillä alempana, välillä ylempänä ja toisiaan menee oikealta vasemmalle...

Alkuperäinen kirjoittaja mulla oli:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla oli:
Närästystä?

Ei tää ole närästystä, närästys on erilaista.

No niin minäkin luulin. Kunnes sain järkyttäviä sydänkohtaukseni luulemiani kipukohtauksia. Refluksilääkityksen sain ja siihen loppus.

peesaan, ruokatorven tulehdus oireilee usein alkuun pelkällä palan tunteella kurkussa. ei sen syntymiseen tarvitse mitään varsinaista erillistä närästyksen tunnetta edes koska vaiva voi ilmetä lähinnä yöaikaan jolloin sitä ei nukkuessa edes itse huomaa.

Mulla kilpirauhasen tulehdus oireili jatkuvana palantunteena, lisäksi oli väsymystä ja nielemisvaikeuksia. Käy lääkärissä niin se tunnustelee sun kaulan ja määrää sit kokeet.

Mulla kilpirauhasen tulehdus oireili jatkuvana palantunteena, lisäksi oli väsymystä ja nielemisvaikeuksia. Käy lääkärissä niin se tunnustelee sun kaulan ja määrää sit kokeet.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja olen syänyt siihen lääkkeitä jo yli vuoden. Mietin tuotakin että johtuisko palan tunne siitä, mutta se että vaihtelee paikkaa niin toi mieleen että ei välttis johdukkaan kilpirauhasesta.

stressi. mulla oli muutaman viikon ajan enen häitä, ja aina ennen synnytystä (3 kertaa) jota pelkään ja stressaan kauheasti.

Sekin voi tietty olla vaikka ei mulla stressiä olekkaan silleen. Tiistai vähän jännittää ja näen siitä unia, ehkä tämä siis johtuu siitä ja menee ohi tiistain jälkeen. HOpe so

Aivan kuin mun näppiksestä tää alotus. Mulla meinaa hermo mennä ja mitä enempi mietin ni sitä enempi tuntuu.
Mulla on kyllä stressiä ja aattelinki että voisko olla sen seurauksena tullut.

Olen itse tutkinut asioita ja minulla itsellä on ollut monia vuosia tippuri ja sain siihen lääkityksen asuessani ulkomailla mutta sitten asia vain unouhtui ja en tiedä tepsikö se lopuksi, vasta myöhemmin on tullut samanlaisia oireita että kurkku tuntuu tosi kuivalta vähää väliä ja joskus palantunnettakin kurkussa, nämä oireet saattavat liittyä tippuriin tai klamydiaan, mutta eipä kukaan lääkäri passita ihmisiä niihin testeihin ellei itse ymmärrä kysyä, nielutestistäkään nämä kyseiset seksitaudit eivät löydy, ellei itse kysy vartavasten niihin liittyvää testiä.
"nielun seksitautiepäilyt on osattava tunnistaa erikseen. Tavallinen nielun streptokokki- tai bakteeriviljely ei tunnista klamydiaa eikä tippuria." Näin luin yhdeltä sivustolta, mutta tuntuu että ovatko lääkärit oikeasti noin tyhmiä mikseivät passita potilaita noihin tehteihin vaikka ihmisillä on paljon samoja oireita sitten vaan turhaa laitetaan aina refluksitaudin piikkiin. Saattaa olla veri ja virtsakokeissakin sama juttu ettei niihin liittyviä bakteereja etsitä ellei sitä erikseen pyydä.

Yhteistyössä