V
vieras
Vieras
papereis luki et harkitaan leikataanko. Eli kuoleeko tähän sitten vaan, eikä mitään hoitoja anneta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:onhan niitä muita hoitomuotoja kun leikkaus. syostaatti, säde hoidot jne
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:Jos oot alle 80v. niin taatusti hoidetaan.
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:Vastaavasta aiheesta oli juuri pidempi ketju. Olet varmaan ap se sama kyselijä. Jos olet saanut diagnoosin pahanlaatuisesta kasvaimesta, niin sellaista ei koskaan ilmoiteta potilaalle kirjallisesti vaan lääkärin vastaanotolla tai soitolla. samalla myös kerrotaan hoitomahdollisuuksista.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis onko ap itse saanut tälläisen diagnoosin ja kirjeellä ilmoitettu? Ei kuulosta mahdolliselta, koska eivät yleensä kerro edes puhelimessa näitä diagnooseja. Mies käy syöpäkontrolleissa eikä saa edes kontrollien tuloksia puhelimitse.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitä oireita sulla ap on ollut, kun hakeuduit tutkimuksiin. Aika outoa, jos joudut täällä muka vian arvailemaan, että mitä tehdään. Kyllä pitäisi voida soittaa lääkärille ja outoa jos et ole saanut aikaa jossa keskustelet lääkärin kanssa jatkohoidosta. Kertakaikkiaan joka tavalla on outoa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitä oireita sulla ap on ollut, kun hakeuduit tutkimuksiin. Aika outoa, jos joudut täällä muka vian arvailemaan, että mitä tehdään. Kyllä pitäisi voida soittaa lääkärille ja outoa jos et ole saanut aikaa jossa keskustelet lääkärin kanssa jatkohoidosta. Kertakaikkiaan joka tavalla on outoa.
Miten niin vian arvailemaan. Terveyskeskuksessa mulle määrättiin ulostuslääkkeitä. Menin yksityiselle jossa tehtiin tähystys, koska ulostuslääkkeet ei auttanut. Sieltä tuli lähete keskussairaalaan koska suolesta löytyi kasvain. Menin keskussairaalaan siellä otettiin sitten näyte ja tähystettiin uudelleen. Perjantaina kotiin tuli tulokset ja uusi aika ensi viikolle lisätutkimuksiin. Papereis luki vain et ei luultavasti leikata. Ja et suolessa pahanlaatuinen kasvain ja divertikkeleitä. En mä hemmeti voi sille mitään jos sairaalajärjestelmä on mätä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis sulla oli alunperin ummetusongelmana vai?
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:Ihmettelen suuresti, että kirjeitse noin ilmoitettu. Ja suoralta kädeltä päätös ettei leikataKyllä lähes aina pätkä suolta poistetaan. Joskus harvoin on niin pahasti levinnyt ettei sellaiseen ryhdytä. Useimmiten kuitenkin avataan ainakin ja katsotaan tilanne. Ja noin nuori ihminen vielä.
Ihmettelen.
Tässä täytyy olla nyt joku juttu.. Ainakin siis ihan hirveesti sulle voimia ja jaksamista kaikkeenAlkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:Ihmettelen suuresti, että kirjeitse noin ilmoitettu. Ja suoralta kädeltä päätös ettei leikataKyllä lähes aina pätkä suolta poistetaan. Joskus harvoin on niin pahasti levinnyt ettei sellaiseen ryhdytä. Useimmiten kuitenkin avataan ainakin ja katsotaan tilanne. Ja noin nuori ihminen vielä.
Ihmettelen.
No sano muuta! Mä en oikeasti jaksa ymmärtää. Vitutusta lisää et toikin olis voinut löytyä jo vuosi sitten jos mun kivut olis otettu tosissaan. Mä oon niin täynnä raivoa että mä pelkään pään räjähtävän. Miksi, miksi pitää paperiin kirjoittaa ettei ehkä leikata. Niin ja toi päätös tuli PELKÄN tähystyksen ja koepalan perusteella. Tosin silloin ekalla kerralla jo huomattiin et koko vastaa noin greippiä. Ensimmäinen tähystäjä sanoi että se leikataan heti pois ja ehkä suolta myös. No mä menin muka leikkaukseen mut mulle tehtiinkin uusi tähystys keskiviikkona ja sit perjantaina sain noi paperit. Ens viikon maanantaina mulla olis ollut ihan muutenkin lääkärikäynti.
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:Kysyn vielä, että lukiko siinä paperissa joku diagnoosi? Muuta kuin pahanlaatuinen..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos papereissa luki, että harkitaan leikataanko, niin se voi ymmärtää niin, että leikkaus on suunnitelmisssa.
Itselläni on myös kasvainepäily parhaillaan. Sairaalasta tuli paperit kotiin, jossa oli enempi tietoa kuin mitä paikan päällä oli kerrottu. Mahdollisesta hoidosta kerrottiin jo sairaalassa, vaikka on vasta epäily olemassa.
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Miksei leikata? Tokihan voi leikata suolta poies.
No mä oon nyt ammattini puolesta innokas kuulemaan sen lopullisen latinankielisen diagnoosin :ashamed: Tai sanotaanko, että maligni? Tai suspekti?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:Kysyn vielä, että lukiko siinä paperissa joku diagnoosi? Muuta kuin pahanlaatuinen..
No papereis lukee tiivistetysti et, peräsuolessa polyyppeja, paksusuolessa suuri pahanlaatuinen kasvain ja divertikkeleitä. Ei niissä lue mitään esimerkiksi että syöpä tai millaisia solmuunnoksia. Onko levinnyt esim. muualle suoleen. Ei oikeastaan mitään tarkkaa. Sit jatkotoimenpiteissä, ei luultavasti leikata. Jatkokonsultointi silloin ja silloin, ajat. Niin ja oikeastaan melkein kaikki oli kirjoitettu latinaksi.