Paksusuolentähystyksessä käyty...

..Ja kovasta jännittämisestä huolimatta ei se lopulta niin kauheaa ollutkaan.Tipan laittoivat varmuuden vuoksi käteen jos vaikka tarviin kipulääkitystä mutta meni ilman päänsekoittajia. Kovasti jo helpotti kun hoitaja paineli vatsaa.Pahin tuossa taisi olla se litkun juominen ennen toimenpidettä =).Ensin meinasivat vaan katsoa pienen matkan suolta mutta päätyivät lopulta tähystämään koko suolen,toimenpide kesti varmaan vajaa 10 minuuttia kaikkineen. Hoitajat olivat ihania ja selittivät kokoajan mitä tehdään ja käskivät heti sanoa jos vähänkin tuntuu.
Nyt on sitten ohi sekin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja cupot:
Hienoa! Itellä on aina sattunut niin h....tisti. Mutkainen ja tulehtunut suoli kai sen tekee.
Joo,niissä mutkissa mullakin tuntui ikävältä,sellaiselle kun ois tosiaan ihan kauheat ilmavaivat ja mahaan sattuis sen takia mutta kun hoitaja paineli niin se helpottui heti. Tulehtunnut ja ärtynnyt suoli kuulemma voi aiheuttaa kipua.Mulla onneksi ei ollut kuin yksi polyyppi jonka senkin nipsaisivat pois kivuttomasti.
Endometrioosin takia menin sinne kun mulle on sanottu että paksusuolessakin ois sitä mutta ei tää lääkäri kyllä puhunnut mitään että siellä mitään "ylimääräistä" ois ollut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
No hyvä, että meni noin kivuttomasti! =) tuostakin toimenpiteestä saa yleensä kuulla kauhutarinoita, kuin myös letkun nielemisestä! ja synnytyksistä! ;)
Mä varmaan tarvisin nukutuksen jos joutuin jonkun letkun nielemään.Mulla kun meinaa välillä oksennut lentää jo pelkästään hampaita harjatessa jos harja menee vähänkin liian syvälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ail:
jos vielä aamullakin saa rampata ve3ssasa niin miten hemmetissä sinne lekuriin pääsee?Matkan varrella ei ole kuin yksi vessa ja matkaa on 45km
Onneks sulla varmaan rupee suoli olemaan jo aamulla aika tyhjä että kyllä sinne lääkäriin asti pääsee.Ilta se on se kaikkein pahin kun se oikein kunnolla käy tyhjenemään =).Mä jouduin vielä aamullakin ottamaan sitä tyhjennysainetta.Aluksi mäkin epäilin että miten käy ton automatkan kanssa kun meiltäkin matkaa sairaalaan reilu 40 kilometriä mutta hyvin se meni =).
 

Yhteistyössä