Pakolliset menot, paljonko?

Siirrän tämän tänne kun en oikein tiedä miten nuo aiheet on nimetty...

Pähkäilen tässä kauanko talous kestää hoitovapaalle jäämistä. Meitä on kolme; minä, mies, tyttö 7,5kk.
Listasin taloutemme pakolliset menot: ruoka, lainat, vakuutukset, sähkö, vesi, lämmitys, bensa, tv-lupa.
Meillä niihin menee 1500e/kk. Paljonko muilla?

En laittanut tuohon puhelinkuluja, koska ne vaitelevat eri ihmisillä tosipaljon. itse kuulun niihin jotka saavat joskus vain joka toinen kk laskun Enkä vaate- tms.kuluja, jos jostain on pakko kiristää niin itse ei tarvitse uusia vaatteita, lapsi tietysti tarvitsee, mutta jääköön ne nyt huomioimatta. Ja tietysti joulukuun ruokalasku on paljon isompi, mutta jos elelee muutoin tavallisesti, niin tuo 1500e on se minimi, mitä pitäisi kuussa rahaa löytyä. Sen perustella hoitovapaan pitäisi luonnistua nuukasti elellen...
 
sau
Kuudellasadalla eurolla pärjätään kuukausi. Enemmänkin saattaa mennä, mutta jos ei, niin laitetaan säästöön "luksusmenoja" varten.

Perusmenot pysyvät pieninä kun ruuan teen itse, lainaa ei ole, puhelinkulut ja sähkönkäyttö minimissä, vaatteet kierrätetään isommilta pienemmille, asutaan ilmaisen langattoman nettiyhteyden alueella, kuljetaan jalan ja pyörällä, lapsilla ei vielä harrastusmenoja. Ylipäänsäkään en osta muuta kuin välttämätöntä.

Mutta toisaalta, matkailuun meillä menee paljon rahaa ja siihen myös säästän, kun nyt on vielä ajan puolesta mahdollisuus reissata.
 
Menot n. 1500 e. Meitä on neljä (nuorin alle vuoden ikäinen). Ylimääräiset joutuu kyllä karsimaan pois :| Mukana kyllä puhelinkulutkin mutta meillä on yleensä n. 25 e yhteinen lasku ;) Kohta hoitovapaalle eli tulot laskee n. 400 :| Onneksi on vähän takataskussa mistä ottaa, mutta kyllä joutuu nyt tosissaan miettimään tämä homma uusiksi..Ruoasta mä luulen että voisi eniten ottaa tai tarkemmin kaikki ylimääräiset herkuttelut pois ja pitäisi ruveta suunnittelemaan vähän mitä syö ja ostaa..
 
2 aikuista ja 5 lasta, joista 2 vielä vaippaikäisiä ja 2 koululaisia. Pakolliset menot n. 2500e/kk sisältäen lainan, luotot, ruuan, sähkön, veden, vakuutukset, bensan, vaatteet, puhelimen, netin, vaipat, pesuaineet, lehdet, tv lupa+maksullinen kortti ja harrastukset.
 

Yhteistyössä