Pakko vähä hehkuttaa

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Olin eilen syöpätautienpolilla kontrollis. Lääkäri sanoi, että kontrollit voitaas lopettaa siihen ja kysy mun mielipidettä. Mä vähä epäröön ja lopulta lääkäri sano, että otetaan kerta kiellon päälle ja laittaa viä yhden kontrollin vuoden päähän.

Eli jos kaikki menee normaalisti niin n. vuoden päästä on kontrollit ohitte. =)

Kokonaaskolesteroli, maksa-arvot, sokeri, hb, leukkarit yms. oli hyvät. :)

[QUOTE="vieras";26021682]Hieno juttu :) Nyt voi mukavin mielin ruveta pääsiääsen viettoon![/QUOTE]
Kiitos! :)

Suoraan sanottuna niin kyllä tuli pala kurkkuun jo siinä lääkärin vastaanotolla. Piti nieleskellä, että en rupia itkemään.

[QUOTE="vieras";26021718]Voin kyl kuvitella. Ja ihan mukava et suostuivat vielä tuohon yhteen extrakäyntiin niin on sit helpompi laskeutua kontrollittomaan elämään :)[/QUOTE]
No niinpä ku tuo tuli niin puun takaa, että jos lopetaanki jo siihen. En ollu osannu yhtää varautua.

[QUOTE="Lilli";26021727]Hieno juttu, mä kyll haluaisin sinuna käydä niissä kontrolleissa niin kauan kuin mahdollista.[/QUOTE]

No eipä sinne polille varmaan niin vain pääse jos päätetään, että kontrollit riittää. Oon käyny nois kontrolleis tokan sairastamisen jälkeen 7 vuotta.

Lääkäri sano, että ei sitä uusiutumista välttämättä edes huomata just siinä kontrollis vaan se tulee siinä välillä. Että jos tulee jotaki oireita niin asia pitää tutkia. Täällä tk:s lääkärit tietää mun sairashistoriasta ja on ihan jonkun perusjutun takia lääkäris käydes kysytty, että mikä on tilanne syövän suhteen. Vaikka ei siis olisi mitenkään liittynyt siihen miks oon siä tk-lääkärillä. :D

No eipä sinne polille varmaan niin vain pääse jos päätetään, että kontrollit riittää. Oon käyny nois kontrolleis tokan sairastamisen jälkeen 7 vuotta.

Lääkäri sano, että ei sitä uusiutumista välttämättä edes huomata just siinä kontrollis vaan se tulee siinä välillä. Että jos tulee jotaki oireita niin asia pitää tutkia. Täällä tk:s lääkärit tietää mun sairashistoriasta ja on ihan jonkun perusjutun takia lääkäris käydes kysytty, että mikä on tilanne syövän suhteen. Vaikka ei siis olisi mitenkään liittynyt siihen miks oon siä tk-lääkärillä. :D

Mun läheisellä oli syöpä n.15v sitten, käy edelleen omasta pyynnöstään kerran vuodessa kontrollissa ihan oman mielenrauhansa takia.

Hienoa! Oon joskus ennenkin kirjootellu tänne kun samas paikas käyny polilla. Mullakin otettiin kerta kiellon päälle. Mulla ainakin on sovittu, että käyn vuosittain terveyskeskukses lääkärin vastaanotolla ja labroissa (kun en muuten kuulu säännöllisen tarkastuksen piiriin, esim. työterveyshuollon). Yks kerta on jo takana sitäkin puolta. Timo laittoi hyvät ohjeet terveyskeskukseen ;) Omalääkäri on onneksi kuusalla mun asioosta.

loppuiko sinunkin hoidot että et saa enää sitä ainetta suoneen? Se firmahan lopetti toimintansa joka toimitti sitä ainetta että potilas voidaan laittaa sädehoitoon ja säteet sitten vaikuttaa siihen syöpäkasvaimeen. Mikä on sinun tilanne?

[QUOTE="pusuri";26021905]Hienoa! Oon joskus ennenkin kirjootellu tänne kun samas paikas käyny polilla. Mullakin otettiin kerta kiellon päälle. Mulla ainakin on sovittu, että käyn vuosittain terveyskeskukses lääkärin vastaanotolla ja labroissa (kun en muuten kuulu säännöllisen tarkastuksen piiriin, esim. työterveyshuollon). Yks kerta on jo takana sitäkin puolta. Timo laittoi hyvät ohjeet terveyskeskukseen ;) Omalääkäri on onneksi kuusalla mun asioosta.[/QUOTE]

Joo siis mua on jo muutenki seurattu vähän oman paikkakunnan tk:s labroilla. Kilpirauhasen vajaatoiminnan takia kilppariarvoja seurataan säännöllisesti tk:s ja ne kattotaan siitä huolimatta ens vuonna polilla.

Mulla ei oo mitää omalääkäriä vaan sen vastaanotolle mennään jonne päästään. Jos päästään. Mä esim. tammikuus soitin kaks kertaa tk:seen kipsin poiston jälkeen, että ei käsi viä kestä hoitotyötä ja noiden soittojen perusteella lääkäri jatkoi sairaslomaa.

loppuiko sinunkin hoidot että et saa enää sitä ainetta suoneen? Se firmahan lopetti toimintansa joka toimitti sitä ainetta että potilas voidaan laittaa sädehoitoon ja säteet sitten vaikuttaa siihen syöpäkasvaimeen. Mikä on sinun tilanne?

Siis täh??? Mä oon saanu viimeesen 6 päivän sytostaattijakson tammikuus -05 eli 7 vuotta sitten. Hoidot lopetettiin sen takia, että niitä ei tarvittu enää. Sädehoitoa en tokalla kerralla saanu ja mulle sanottiin, että sille alueelle oon jo ekalla kerralla saanu sädehoitoa sen mitä voi antaa. Sen sädehoidon takia mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta.

Jos viä sairastun, niin seuraava hoitomuoto on kantasoluhoito. Multa talteen otetut kantasolut on Tampereella säilytykses.

Olin eilen syöpätautienpolilla kontrollis. Lääkäri sanoi, että kontrollit voitaas lopettaa siihen ja kysy mun mielipidettä. Mä vähä epäröön ja lopulta lääkäri sano, että otetaan kerta kiellon päälle ja laittaa viä yhden kontrollin vuoden päähän.

Eli jos kaikki menee normaalisti niin n. vuoden päästä on kontrollit ohitte. =)

Kokonaaskolesteroli, maksa-arvot, sokeri, hb, leukkarit yms. oli hyvät. :)

Onnea paljon Harava!

Ai niin tuli mieleen, että ku istuun aulas odottamas, että saisin ilmoottautua (julkisen liikenteen takia olin paljo etuajas) niin ohitte käveli yks hoitaja joka hoiti mua silloon ku sairastin ekaa kertaa. Tuo hoitaja tervehti mua ja luulen, että tunnisti mut. Oon hänen kanssaan joskus joku vuosi sitte vaihtanu pari sanaa, muisti mut silloon. Ei varmaan nimeä muista, mutta ulkonäöllisesti muistaa.