Pakko tulla iloitsemaan tänne..

Daisy De La Hoya

Aktiivinen jäsen
21.04.2007
5 236
0
36
Mun äiti oli meillä tänään ja jutusteltiin rakentamisesta. Ollaan suunniteltu, että aletaan rakentaa kun ollaan tässä asuttu pari vuotta ja saatu myytyä.
Mies höpötti, että hän haluis maalle, eikä tykkää, että naapureita on ihan vieressä.
Ollaan miehen kans unelmoitu mun mummolasta, joka on siis niin unelmapaikalla ja ihana tontti kaiken kaikkiaan.
Salaa haaveiltu, että, kun papasta aika jättää, niin ostetaan se tontti mun äidiltä jne.. Koskaan en oo mutsille maininnu mitään.
Sitten se vaan kesken jutustelun heitti tiskiin, että tehän voitte alkaa rakentaa sinne pappan paikalle sitten, ku pappaa ei enää oo. :o
Mies tuli suunnilleen hulluks. :D Oli ihan innoissaan, et ei oo totta ja juoksi pitkin kämppää.
Äiti oli vaan, että ei hän sillä mitään tee, pitäkää hyvänänne.
Eli meillä on nyt sitten tontti, mitä mä olen pitänyt suurimpana haasteena tähän raksaprojektiin liittyen. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko tyyppi edes kuollut vielä?

no ei ole kuollut vielä, eikä toivon mukaan ihan pian kuolekaan. joskus se päivä koittaa kuitenkin, että joutuu sieltä pois muuttamaan, kun ei ole kunnallistekniikkaa, eikä edes sisävessaa siellä, eikä ajokorttiakaan enää tämän vuoden jälkeen uusita. äidilläni on keskustassa yksiö pappaa varten.
ikää kohtapuolin 90v hänellä jo.

Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:

no ei ole kuollut vielä, eikä toivon mukaan ihan pian kuolekaan. joskus se päivä koittaa kuitenkin, että joutuu sieltä pois muuttamaan, kun ei ole kunnallistekniikkaa, eikä edes sisävessaa siellä, eikä ajokorttiakaan enää tämän vuoden jälkeen uusita. äidilläni on keskustassa yksiö pappaa varten.

te voitte kuolla ennenkuin se pappa. Ei täältä ikäjärjestyksessä lähdetä.

Hold your horses!! :headwall:

mamma ja pappa aikoinaan toivoivat, että mun äiti ainoana lapsena muuttaisi sinne asumaan, mutta hän ei halua maalle, kun on sieltä pois kerran päässyt. pappa on tyytyväinen, ettei paikkaa myydä ulkopuolisille, vaan säilyy suvussa. :) en mä nyt röyhkeydestä menisi puhumaan, jos kaikki on tyytyväisiä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:

te voitte kuolla ennenkuin se pappa. Ei täältä ikäjärjestyksessä lähdetä.

Hold your horses!! :headwall:

:laugh: tottakai voidaan, mutta ei kai tätä sitten tarvii enää miettiäkään.

onko täällä ihmisten kyynisyydellä mitään rajaa??
mä ainaki olen ap:n puolesta iloinen =) nauttikaa tulevasta elämästänne kunhan saatte talon valmiiksi :) älä välitä noista muista <3

Alkuperäinen kirjoittaja onhan se röyhkeää:
Perintöä jaatte, kun ihminen vielä elää :kieh:

no jos pappa on vanha, eikä jaksa tehdä lumitöitä, eikä muutenkaan hoitaa taloa, vaan muuttaa keskustaan, jossa palvelut on vieressä, niin tyhjilläänkö tonttia tarvii pitää niin kauan, kun pappa elää? kerro ihmeessä miksi.
eikä muuten paljon jakamista ole, kun perillisiä on tasan 1.

Käytännössä Suomessa kannattaa ostaa oma perintönsä, joten on järkevämpää asianosaisten keskustella vielä kaikkien ollessa elossa, etenkin tällaisessa tapauksessa, kun pappa on hyvin vanha eikä hyödy itse enää kovin kauaa talostaan.

Alkuperäinen kirjoittaja voih:
onko täällä ihmisten kyynisyydellä mitään rajaa??
mä ainaki olen ap:n puolesta iloinen =) nauttikaa tulevasta elämästänne kunhan saatte talon valmiiksi :) älä välitä noista muista <3

kiitos. en välitäkään. mä kyllä niin tiesin tän. tää on just oiva paikka tulla hehkuttamaan. :saint:

Mä oon kyllä sitä mieltä, että perintö pitäis nimenomaan jakaa ennen kuin kukaan ehtii kupsahtaa!!!
Kyllä moni säästyisi riidoilta, kun joku sanoisi , että näin ja näin mun omaisuus jaetaan.
Miehen isä kun kuoli aikoinaan, niin johan oli sota pystyssä, kun miehen veljen mielestä, esikoinen kun oli, hälle olisi kuulunut kaikki, auto, talo , rahat jne. Rahat käyttikin tililtä omiin menoihinsa. Älkää kysykö miten onnistui, kun olisi mun mieheltäkin pitänyt olla valtakirja siihen, mutta pankki mokasi.
Olisi kai pitänyt vaatia pankkia vastuuseen, mutta ei jaksettu, kun muutenkin koko asia vei voimat.

Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
AlterEgon, papan ja äidin kannattaa miettiä, mikä järkevin kuvio perintö- ja lahjaverojen suhteen.

totta. mietimme kyllä sitäkin. pappa on varakas mies, mutta armottoman pihi. :D elää hyvin vaatimattomasti lähes ilman asumiskustannuksia.
järki hällä pelaa kuitenkin moitteettomasti, joten uskon, että äiti saa ostaa perintönsä sopuhintaan. :)

Onnittelut!!

Eihän ikinä palstan mukaan saa olla onnellinen tulevasta tai suunnitella mitään tulevaisuuteen. Tosiasiahan on ettei pappa enää pitkään elä ja hyvä on jo tehdä suunnitelmia sen varalle. Kyse on tulevaisuudesta dorkat. Ei ap ole pappansa kuolemaa toivomassa vaan suunnittelemassa suvun rakkaiden paikkojen säilyttämistä ja vaalimista. Mikä ap:n papalle mieluisampaa kuin tieto siitä että rakas kotipaikka jatkaa elämäänsä sukupolvelta toiselle. =)