pakko purkautua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
nyt on pakko purkautua.
lapseni asuu isällään ja tapaa minua säännöllisesti melko usein. nyt on kuitenkin mulle tullut huoli lapsen hygieniasta sekä terveydestä.
kun lapseni tulee minulle, hän haisee, hiukset likaiset, liian isot vaatteet päällä sekä pari numeroa liian suuret kengät jalassa jne. olen ostanut lapselle sopivan kokoisia vaatteita, kenkiä jne. mutta niitä ei käytetä.
tänään kun palautin lapseni kuuden maissa väsyneenä hoplop reissun jälkeen, isä käski lasta pukemaan haalarit päälle että nyt lähetään rakennukselle. ( isä rakentaa taloa) olin siinä ihan suu auki, kun minun mielestä tuolloin pitäisi aloittaa iltapuuhat kun kuitenkin aamulla lapsella herätys ennen seitsemää ja kysymys siis 3v. lapsesta. sanoin sitten isälle, että on väsynyt mutta ei noteeranut sitä taas mitenkään.
emme ole lapsen isän kanssa väleissä, erokin tuli minulle täytenä yllätyksenä.
nyt vaan mietin miten toimin tästä eteenpäin, otanko lastensuojeluun yhteyttä vai mitä? onko tämä ees lastensuojeluasia? huoli lapsesta on vaan todella suuri ja haluaisin hänet itselleni asumaan mutta en tiedä miten toimia että saisin. isä keksii kyllä taas kaikki valheet ettei lapsi saa tulla minun luokse.

Jos lapsi ei ole ihan paskoissaan, niin enpä usko lastensuojelun auttavan. Ehkä mutikistavan tilannetta vain, jos lähtevät edes tutkimaan. Onko lapsi päivähoidossa? Sieltä kyllä regoidaan asiaan, jos tilanne on oikeasti vakava. Anna lähivanhemman hoitaa lasta omalla tavallaan. Niinhän sinäkin teet. Moni voisi olla esim sitä mieltä, että hoplopit ja muut sirkushuvit ovat turhia ja jopa vahingoksi lapselle, kun parempi paikka olisi normaali yhdessä kotona tai siellä raksalla puuhastelu.