Sukulainen seisoi ovella haudalta revityt kukat kassissaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yli käsityksen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yli käsityksen

Vieras
niin vuosiin ei ole nähty olen hoitanut sukumme hautaa ostanut kukat keväällä syksyllä kanervat ja hoitanut mullan kukkapenkkiin. Talveksi olen vienyt lyhdyt ja kynttiät.
Tietysti tehnyt haravoinnit jne.
Nyt sitten oli ylläri ovella kun minun viemät kukat eivät kelvanneetkaan heille oli ne revitty irti ja tuotiin minulle. Kukaan heistä ei ole millään tavalla hoitanut hautoja tai käyneet haudoilla viimeksi 3v sitten talvella ja edellinen kerta 10v sitten talvella. Tiedän kun silloin oli hautajaiset ja he asuvat todellakin kaukana.
En ole rahaa keltään pyytänyt kukkiin tai muuhun ja nyt sitten tämä vaan oli isku päin näköä.
Onkohan tämä kovinkin trendikästä eteläisessä suomessa (jossa he asuvat) ?
Pakko oli purkautua jotenkin menee yli ymmärryksen.

Täh...

Mitä hän siis sanoi siinä seistessään?

Muoks. Niin ja siis kenen hauta tuo on (vainajan sukulais/tuttavuussuhde teihin ja heihin)? Vaikkei nyt silläkään pitäisi olla väliä, tosi outoa käytöstä. Sen ymmärrän vielä jos haluavat läheisensä hautaa hoitaa omalla tavallaan ja eivät silloin halua sinne muita kukkia -varsinkaan ihmisiltä joista eivät pidä. Noita riitoja kuulemma on. Mutta jos eivät hautaa hoida ja käyvät siellä pari kertaa vuosikymmenessä niin...

Viimeksi muokattu:
niin mitäkö sanoi ... laita nämä kukat jonnekkin kukkapenkkiisi me halutaan uutta ilmettä.
noh ostin siihen ison määrän valkoisia ja tummansinisiä orvokkeja joita kastelin ja lannoitin oli muuten hienot kukat vaikka sanonkin.
hölmöä vaan tuoda nyt uudet yksivuotiset kun kumminkin syksyä kohti mennään.

Alkuperäinen kirjoittaja Yli käsityksen;28669907:
niin mitäkö sanoi ... laita nämä kukat jonnekkin kukkapenkkiisi me halutaan uutta ilmettä.
noh ostin siihen ison määrän valkoisia ja tummansinisiä orvokkeja joita kastelin ja lannoitin oli muuten hienot kukat vaikka sanonkin.

Eli täysin sopivia kukkia. Tosi tökerö tapa kertoa että haluaisivat jotain uutta. Ois ny antaneet tän kauden olla noi orvokit.

Alkuperäinen kirjoittaja Yli käsityksen;28669907:

Kyllä on röyhkeää porukkaa! Uutta ilmettä.... Voi jessus. Jos nykyiset kukat oli heidän mielestään huonot (mitä eivät olleet), niin he olisivat voineet laittaa asian "muistiin" ja ottaa asian neutraalisti (ei orvokkeja haukkuen) ensi talvena puheeksi. Siis tyyliin, että sopiiko, että laitetaan x-kukkia haudalle ensi kesänä kun sinä olet sitä nyt yksin hoitanut monta kesää.

• Tykkää
Reactions: Porho
Itse loukkaantuisin tuosta niin etten ikinä haluaisi olla tekemisissä tuon kukanrepijän kanssa ja lisäksi en kyllä veisi haudalle mitään kukkia, vaikka se itseäni varmaan harmittaisikin.

Minä olen hiukan loukkaantunut tädilleni (isäni sisko) kun hän käy keväisin ja syksyisin viemässä äitini haudalle kukat, aina ennen minua, vaikka minä olen sanonut hoitavani hautaa ja minä omistan ko. hautapaikan ja maksan sen.

Jotenkin tuntuu pahalta tuo asia ja vaivaa mieltä mutta jatkossa vieni leikkokukkia ja kynttilöitä sitä he eivät voi minulta kieltää. Olin ukin tyttö aina niin jotenkin hautojen hoito on ollut sydäntä lähellä tunnen oleveni puhumassa asioita ukille mitä on elämässä sattunut samoi tätini oli erittäin läheinen.
Oli vaan pakko jonnekkin kirjoittaa kun tuntuu ettei itse tiedä enää itkeä vai nauraa.
Kiitos kommenteista jatketaan toisia ihmisiä kuunnellen ja asioista puhuen.

Niin paistaa läpi että KEKSITTY JUTTU!!!

Ei tapahdu tosielämässä!

Ja huonosti keksitty tuo sukulaisen selitys, sukulaisen pitäis ehkä hieman paremmin "perustella" miksi repii pois kukat. "uutta ilmettä" ..

Hmm.. ainoa uskottava juonen käänne olisi, että teillä on ennestään jotain massiivisia sukuriitoja jonka vuoksi sukulaiset repii istutetut kukat.

Ettekö voi sopia, että seurakunta hoitaa jatkossa? Niin säästyvät monet muutkin suvut vastaavilta kätkätyksiltä. Olen toki pahoillani ap:n puolesta, mutta tuollaiselle hysteeriselle kukan repijälle ei kannata muuta ehdottaa.

enon vaimo, eli ei edes verisukulainen, kuten sinä!!! mä oisin kyllä avannu suuni ja ois voinu tulla pahaakin tekstiä! SINÄ olet enemmän oikeutettu haudan hoitoon ja päätöksiin kuin joku liiton kautta sukuun tullut. kele.

• Tykkää
Reactions: Rockwood

Yhteistyössä