Pakko purkautua tämän päivän kauppareissusta !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jade"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole koskaan ymmärtänyt sitä että kuka järjenjättiläinen on keksinyt pikkukärryt? Kun lapset saa nepikkukärryt eteensä niin tuntuu että ne oikein pakottaa juokseman ja törmäilemään kuin päätön kana...
Itse olen lasten kanssa käynyt pienestä pitäen kaupassa koko sakilla, mutta en ole ikinä antanut niiden ottaa pikkukärryjä vaan ovat istuneet niissä 2 istuttavissa autokärryissä ja jos ovat halunneet kävellä niin sitten kävellään kärryjen vieressä. Pari raivokohtausta ollaan koettu, mutta kun on tehty tarpeeksi selväksi se että raivoamisella pääsee autoon istumaan (ja kun sielä on pari kertaa istuttu) on raivoaminen kaupassa loppunut.

Mun mielestä pahinta kaupassa on juuri nämä pikkukärryt ja aikuiset jotka jumittavat keskelle hyllyväliä juoruamaan niin ettei ohi pääse.

Välikysymys: Miten sä saat raivoavan 2-3 -vuotiaan tungettua takaisin sinne autokärryyn? Mä en saa kyllä väkisin, jos se ei sinne halua mennä. Pitäis ensin laittaa käsirautoihin ja sitten sitoa sinne kärryyn. Kysyn vaan mielenkiinnosta, kun tuota jäin miettimään.

Kainaloon voin napata ja kiikuttaa pois kaupasta, jos oikeen tiukka tilanne tulee.

[QUOTE="lolaa";26335658]Välikysymys: Miten sä saat raivoavan 2-3 -vuotiaan tungettua takaisin sinne autokärryyn? Mä en saa kyllä väkisin, jos se ei sinne halua mennä. Pitäis ensin laittaa käsirautoihin ja sitten sitoa sinne kärryyn. Kysyn vaan mielenkiinnosta, kun tuota jäin miettimään.

Kainaloon voin napata ja kiikuttaa pois kaupasta, jos oikeen tiukka tilanne tulee.[/QUOTE]

Voisin kuvitella, että tässä tarkoitettiin ihan oikeaa autoa siellä kaupan ulkopuolella? Näin ainakin minä ymmärsin :)

Meidän lapset on kyllä oppineet kulkemaan kaupassa vaikka en olekkaan ottanu niitä joka ikinen kerta sinne mukaan. Ihan hyvin ovat oppineet vaikka pääsevät sitten mukaan ku osaavat käyttäytyä ja pysyvät kärryjen vieressä. 2-3vuotiaat voi aivan hyvin jäädä kotiin.
Mä itsekkin nautin siittä paljon enempi ku ei tarvi kakaroiden perässä laukata siellä.

Hyvä Jade,

Perheemma kaipaa kipeäasti apuasi! Uhmaikäiset kaksoseni eivät aina osaa käyttäytyä kaupassa, kotona, ravintolassa tai muissakaan paikoissa joissa asioimme. Olen käyttänyt kaikki keinoni ja voimavarani: uhkailu, kiristys, lahjonta, huutaminen, itkeminen tai puhuminen ja selittäminen eivät ole tehonneet. Toteutan myös esittämäni uhkaukset eli eivät ole vain sanahelinää. Uskallan myös komentaa lapsiani muiden ihmisten edessä, huutaa en kehtaa joten kai se sitten on hyssyttelyksi mennyt. Voisitko tulla auttamaan ja pelastamaan supermarketit kauhukakaroiltani?

T: Epätoivoinen yksinhuoltaja

P.S. Kannattaa varautua järeämpiin keinoihin kuin uhkailuun karkkipäivän menettämisellä.

P.P.S. Varaudu myös karkailuun.

Ei mun ainakaan tarvi tytön kanssa kotiin jäädä, kauppareissut sujuu hyvin 2v kanssa. Istuu joko rattaissa tai kärryissä. Tänään oltiin koko perhe kaupassa, eikä yhtään tarvinnu tapella eikä kieltää. Tyttö istuu nökötti tyytyväisenä kärryissä ja pulpatti vaan innoissaan :). Eikä ole myöskään koskaan saanu mitään raivareita kaupassa ja jos, saa niin mä poistun sitten tyttären kanssa paikalta. Sillon kun käydään kaksin kaupassa, niin tyttö saa kävellä koko kauppareissun ajan, haluaa yleensä kävellä aina käsi kädessä, ei koske mihinkään, korkeintaan näyttää mitä haluaa. Jos kiellän, että ei oteta nyt sitä, ei suutu ja jatkaa vaan matkaa, puhua pulpattaa yleensä koko kauppareissun ajan ja moikkailee kaikkia ihmisiä, kassallekkin kun mennään moikkaa ja kiittää kun olen maksanut. Meijän lähikaupassa myyjiä naurattaa ja yleensä kyselevät ja ihmettelevät että, onko tytär joka paikassa noin kohtelias, kiltti ja reipas. Siihen vastaan että on, kotona kyllä sitten kiukkuu senkin edestä, tempperamenttinen kun on :).

Käydään tosi usein kaikki kaupassa, koska en omista ajokorttia. Tosin me odotamme lastemme käyttäytyvän hyvin kaupassa. Joskus menee keskinäiseksi tuuppimiseksi tms., mutta siihen puututaan heti.

[QUOTE="vieras";26336120]Käydään tosi usein kaikki kaupassa, koska en omista ajokorttia. Tosin me odotamme lastemme käyttäytyvän hyvin kaupassa. Joskus menee keskinäiseksi tuuppimiseksi tms., mutta siihen puututaan heti.[/QUOTE]

Joo, eikä siinä mitään, kaikilla joskus niitä huonojakin päiviä on, myös lapsilla. Eniten tässä ihmetyttää se, että vanhemmat eivät tunnu välittävän, vaikka lapset haahuilevat ja koheltavat pitkin kauppaa kaukana heistä. Vanhempia ei kiinnosta, vaikka lapsi nyt sattuisikin jonkun nilkoille tai varpaiden yli pikkukärryjensä kanssa ajamaan tms. Tosiaan, nämä ko isit ja äidit voisivat herätä sieltä pilvilinnoistaan, ja alkaa ottamaan huomioon muutkin ihmiset. Jos tietää, että ei saa lapsiinsa kuria, tai edes viitsi yrittää saada, niin miksi ottaa ne mukaan kauppaan, jossa on paljon muitakin ihmisiä?

[QUOTE="Jade";26335485]Hassuinta tässä oli se, että menin puolenpäivän aikaan, jolloin yleensä on vain mammat ja papat liikenteessä. Tosin tänään tuntui kaupungilla muutenkin olevan tuohon aikaan kova ruuhka, tiedä sitten mistä johtuen, kun ei yleensä ole kuin vasta neljän kieppeillä.[/QUOTE]

Johtuisko lapsilisäpäivästä?! Mammat tuhlaamassa rahojaan pienokaisten kanssa...

[QUOTE="mama";26336285]Johtuisko lapsilisäpäivästä?! Mammat tuhlaamassa rahojaan pienokaisten kanssa...[/QUOTE]

Ai tänään on simmonen ollu ! No ei sitten mikään ihme ;)
Pitääki ottaa selvää nuista tukipäivistä, niin osaa ajottaa kauppareissun sitten itse eri päivälle. Tsih :)

Mun pitää käydä lasten kanssa kaupassa lähes aina, koska käydään miehen kanssa vuorotlleen töissä. Tänään meidän kaksi villivekaraa juoksi pikkukärryjen kanssa ympäri kauppaa. Nuorimmainen taisteli kaikin keinoin ettei se olisi tarvinnut istua kärryissä, joten roikkui osittain kaulassani. Tytöt onneksi, juosten kylläkin, auttoivat mua ostoksissa. Oli kyllä hiki pinnassa, kun kassalle viimein selvittiin. En suostunut ottamaan vastaan yhtään pahansuopaista katsetta.

huomas kyllä heti ap:n aloituksesta, ettei ap:lla ole omia lapsia. Ja yleensähän ne lapsettomat osaa kasvattaa parhaiten. Seuraavalle kauppareissulle ap vois ottaa mun 5v, 4v ja 3v pojat mukaan ja opettaa käytös tapoja!! no juu, osaa ne käyttäytyä nätisti, mutta välillä on huono päivä, niin kuin varmasti monella muullakin lapsella. Ja se vielä lisäkköön, että hieman helpompi on lähteä kauppaan yhden lapsen kanssa, kuin monen pienen.

Ja kyllä täällä palstallakin huomaa, että kenen lapset eivät osaa käyttäytyä. Ei kai ole mikään ihme, kun vanhemmat eivät osaa edes kirjoittaa ilman miljoonia kirjoitusvirheitä. Minun lapseni osaavat käyttäytyä.
Se käyttäytymismalli lähtee jo sieltä kotoa, ei se kulminoidu pelkästään kauppareissuihin.

[QUOTE="mama";26336285]Johtuisko lapsilisäpäivästä?! Mammat tuhlaamassa rahojaan pienokaisten kanssa...[/QUOTE]

Ei voi olla, kun lapsilisäthän menee suoraan LASTEN TILEILLE =)

Minä käyn useinkin yksin kaupassa. Minulle on kotiäitinä henkireikä päästä yksin kauppaan. Miksi lähtisin koko revohkan kanssa sinne miehen työstä paluun jälkeen? Ja höpö, höpö, että lapsi ei opi käymään kaupassa, jos ei sinne pääse pienempänä aina perheen mukana. Oma 16v. lapseni kyllä osaa käydä kaupassa, vaikka en juurikaan häntä pienempänä ottanut mukaan kuin pakon edestä. Samoin 8v. käy jo yksin. Nyt olen äitiyslomalla ja vauvan kanssa vielä käyn kaupassa, mutta kunhan tulee uhmisikään niin säästän omia ja kanssaihmisten hermoja ja käyn kaupassa rauhassa ja yksin! Ärsyttää jo valmiiksi ne muiden kiljuvat kakarat, jotka sitten syövät jo maksamattomia eväitään kaupassa...

Moon menettäny paljon :(
Mein penskat ei kukaan koskaan saanu itkupotkuraivareita kaupassa karkkihyllyn eessä eikä kaahaillu päättömästi pikkukärryjen kanssa.
Siinä ne vieressä kulki nätisti. Joskus saatto törmätä vahingossa johonkuhun kun kääntyi ihan nurkassa hyllyn taakse. Nuorin joskus yritti kiukkua kun ei saanu kaupassa karkkia mut se jäi siihen yritykseen.
Tehtiin kotona selväksi että tänään ei ole karkkipäivä eikä tänään osteta karkkia. Tai tänään on karkkipäivä ja jokainen voi valita oman naminsa, mut ei tosiaan syli tolkulla eikä mitään jättipusseja. Sit noi meni innoissaan hyllylle ja otti yhen pätkis patukan :laugh: otti äiti sit sen karkkipussinkii jaettavaksi :)

Mut, ei tartte peljästyä!! Niitä itkupotkuraivareita tuli sitten kotona kyllä ihan riittämiin, lähinnä nuorimman osalta. Ja kotipihalla! Tarhassakii aina suunilleen "istui kiltisti kädet ristissä sädekehä pään päällä" ja kun kotiin päästiin kasvoi ne pienet punaiset pirun sarvet päähän :D

Edelleenkii nyt isompina, ovat vieraskoreita! En tiijä missä meni vikaan

Kannattaa vissiin muuttaa johonkin pikkukylään maalle, ei siellä tungosta ole kaupassa jollet välttämättä ajoita käyntiäsi perjantaille mökkiläisten kaljan ja makkaranhakureissun aikoihin.

[QUOTE="Jade";26335256]Kertokaa te, jotka käytte koko lapsikatraan kanssa yhdessä iloisena perheenä kaupassa, että miksi ihmeessä?!
Kävin tänään paikallisessa Prismassa kaupassa, ja eikös kaikki kylän perheet ollu juuri samaan aikaan siellä. [...] Jos niiden lapsien paimentaminen kaupassa on niin kovin vaikeaa, niin miksi toinen vanhemmista ei voi jäädä lapsien kanssa kotiin, ja toinen lähteä yksin sinne kauppaan. [/QUOTE]

Prisma on perheille suunnattu kauppa. Se näkyy kaikessa kaupan valikoimasta lähtien. Näin ollen valitsit lapsiperheiden toiveiden mukaan kehittyvän kaupan ja ihmettelet, miksi siellä oli lapsia.

Miksikö toinen vanhemmista ei voi jäädä lapsen kanssa kotiin? Siksi, koska emme alunperinkään kierrä töiden jälkeen 20 km:n päässä Prismasta ja työpaikoistamme olevan kodin kautta vaan tulemme suoraan koko perheellä tekemään viikon/viikonlopun ruokaostokset samalla, kun perheen isompi lapsi on harrastuksessaan. Edelleenkin jatkamme näin, vaikka se jotakuta närästäisikin.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
[QUOTE="vieras";26335590]minusta nämä pikkuiset on ihania niitten pikkukärryjensä kanssa =) se on opeteltava niilläkin kulkemaan jotta sitten isompana sujuu ;)[/QUOTE]

Näin on. Omani veti parikertaa minun jaloilleni ja kerran hyllyyn kunnes oppi että jos haluaa pikkukärryt niiin niiden kanssa ollaan ihmisiksi. Koskaan se ei juossut niiden kanssa päättömästi. Poika jos on mukana ja vähän ostettavaa nii usein on vaan ne pikkukärrit. En tie missä ap asuu mut meidän paikkakunnalla vähemmän on noita perheitä kaupoissa missä ei kersat osaa olla eikä vanhemmat puutu. Eilen illalla oltiin marketissa mut ei siel ollu yhtäkään riehujaa vaikka oli perheitä paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja 3:n lapsen äiti;26336406:
Ja kyllä täällä palstallakin huomaa, että kenen lapset eivät osaa käyttäytyä. Ei kai ole mikään ihme, kun vanhemmat eivät osaa edes kirjoittaa ilman miljoonia kirjoitusvirheitä. Minun lapseni osaavat käyttäytyä.
Se käyttäytymismalli lähtee jo sieltä kotoa, ei se kulminoidu pelkästään kauppareissuihin.

Jaa, mun kirjotusvirheeni ei mitenkään liity pojan käyttäytymiseen. Vai ootko kysyny riehujien vanhemmilta että paljonko tulee virheitä? Mun kakara osaa olla vaikka mulla on virheitä.

Mä pyrin tekemään kauppakäynnit ilman tota ipanaa,jos lähden sen kanssa vielä tarhapäivän jälkeen kauppaan niin....välillä menee ihan on,välillä taas ei. Nyt kun jätetty rattaat lähes kokonaan pois on taas uusia haasteita. Niin olen autoton yh. ennen istutin tuon kärryihin jos ei totellut. Nyt kerron kotona mitä ostetaan ja mitä käytöstä edellytän ja kerron mitä tapahtuu jos ei tottele,joskus toimii,joskus ei. Minä kansa nykyän toteutan uhkaukset,ennen en. Meidän neiti ihan tyhmänrohkea.
Tänään ollaan lähdössä kaupungille, tosin sinne otan rattaat mukaan.

Kai sitä on vähän hullu kun haluaa toisinaan kauppaostokset tehdä koko perheen voimin, tosin meillä ei ole kuin yksi reilu vuoden ikäinen lapsi ja voin rehellisesti sanoa, ettei hän ainakaan vielä osaa käyttäytyä kaupassa ja kävellä itse kuitenkin tahtoo.

No meillä ainakin on säännöt pikkukärryjen kanssa. Jos juoksee, kärryt lähtee. Ja säännöt on hallussa.

Joo niin meilläkin, mut sillon kun kaupassa riehuminen kuitataan sillä et se on normaalia ja kasvattavaa niin täytyy olla eri mieltä. Kyllä se kasvatus tulee muusta kun siitä kaupassa käynnistä mut voi kyllä liittyä siihen

Yhteistyössä