Pakko purkautua, en jaksa enää :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti on vähän väsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti on vähän väsy

Vieras
Mies on aina töissä 7pvä/vko, tulee kotiin vasta 7-8 aikaan illalla, nähdään tunnin verran ennen kun menen nukkuun, aamulla herään ja mies on jo lähteny töihin.. Viikonloppusin se ei edes ole vieressä nukkumassa yötä kun on yöt töissä vielä päivätyön lisäks..
Yksin hoidan kodin ja lapset.. teen ruokaa, siivoon, pyykkään ja mitä nyt kaikkee kuuluukaan hommiin.. Sit mies kehtaa valittaa jos ei ole ruokaa jonain päivänä valmiina tehtynä, kun tulee töistä kotio tai jos on pyykkiä pesemättä.. EN VAAN JAKSA ENÄÄ TÄTÄ KAIKKEE YKSIN, OON IHAN LOPPU!! :'(
Niin ja siis lapsia on kolme kappaletta 5v, 4v ja 1v..
Nytkin itken koko ajan tätä kirjottaessa ja pienin lapsi huutaa ja repii kädestä äitiä leikkiin joka on ei todellakaan jaksa..
Oon miettiny että mitäs jos lähtisin jonnekin enkä tulis takas, jättäisin lapset isälle, luulis sit tajuavan mitä mää oon kokenu :'(

Ei ole ketään tukiverkkoa missään lähellä.. Aina kun oon sanonu miehelle tuosta työstä, niin on ottanu vaan lisää hommia.. Ei siis suostu vähentään..

Eikö miehesi sitten voisi järjestää edes viikonloppuisin aikaa sinulle ja lapsille? Saisitko ketään apuun, että voisit hetken huokaista? Vanhempasi, sisarukset ystävät??

ei taida tosiaan olla miehenkään elämä kivaa noin. Mitä työtä tekee jos on AINA töissä? Yksityisyrittäjä? Kai yrittäjälläkin on oikeus vapaapäiviin ja lomaan? Keskustele miehesi kanssa, että elämä ei voi jatkua noin. Suunnittelette hänelle viikolla vapaapäiviä jne. Sinä lähdet töihin ja laitat lapset päiväkotiin/hoitoon, niin et ole koko ajan siinä neljän seinän sisällä.

Ja silloin kun suunnittelitte lapsia, niin ettekö jutellut ollenkaan miehen työnteosta???? Tekikö hän aina noin paljon töitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Mitä miehesi oikein tekee työkseen?
Hänen piää vähentää työntekoa. Kaikkea ei voi saada, jos on perhe/lapsia, niin pitää olla heidän kanssaan. Isä on varmaan ihan vieras lapsillekin :(

Tekee kahta eri työtä..

ymmärrän tuskasi, itekin olen paljon yksinäni kotona kolmen lapsen kanssa (2v, 4v ja 6V) miehen työn takia, monesti menee viikkokin ettei nähdä, asiat hoidetaan puhelimitse. aamulla aina minä kuskaan lapset hoitoon ja yleensä joudun hakemaankin ne, kaupassakin pitää käydä... tähän tottuu, tai ainakin minä olen tottunut.

Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Eikö miehesi sitten voisi järjestää edes viikonloppuisin aikaa sinulle ja lapsille? Saisitko ketään apuun, että voisit hetken huokaista? Vanhempasi, sisarukset ystävät??

en saa ketään apuun.. Ei mieheltä riitä aika edes viikonloppuisin kun on 12h yöt töissä, eli nukkuu päivät..

Voin kuvitella miltä sinusta tuntuu. Vaikka saisitkin hetken levätä ulkopuolisen avun turvin niin olen sitä mieltä, että miehesi kuuluisi osallistua arkeenne enemmän. Puhu hänelle ja vaadi häntä näkemään asia. Kun miehesi tulee silloin illalla kotiin mene pienelle kävelylle. Anna hänen hoitaa sillä välin pyykit koneeseen ja pois. Työ on hyvä syy olla poissa kotoa, mutta ei poissa lasten elämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hänen piää vähentää työntekoa. Kaikkea ei voi saada, jos on perhe/lapsia, niin pitää olla heidän kanssaan. Isä on varmaan ihan vieras lapsillekin :(

Tekee kahta eri työtä..

Huh huh. Ja vielä rahanahne.
Teillä on vakavan keskustelun paikka. Varaa aika yhteiseen keskusteluun perheneuvolasta. Se pysäyttää miehenkin ajattelemaan. Tai jo se, että vain sanot että aiot varata ajan voi riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
Minä läksin töihin kun tuntu tuolle, oli pakko saada jotain omaa.

Ei riitä voimat enää työhön itsellä.. jokun kotikin on hoidettava =(

koti voi välillä olla vähän rempallaan ja pyykit likasena ja astiat tiskipöydällä. relaa, ja hanki hoitaja vaikka joksikin aikaa tai palkkaa kotiin siivooja... tai jotain, jos et mitään tee asialle, et myöskään saa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:

en saa ketään apuun.. Ei mieheltä riitä aika edes viikonloppuisin kun on 12h yöt töissä, eli nukkuu päivät..

No, ei tarvitse odotella kauaa. Miehesi ei nimittäin elä tuolla touhulla montaa vuotta. Työnarkomaani mikä työnarkomaani ja lopulta tappaa itsensä työhön! Kerropas miehellesi, että tuokin on sairaus ja siihen täytyy hakea apua jos ei itse tajua.

Tekee kahta eri työtä..

Miksi? voisiko hän lopettaa toisen. Ymmärrän jos velkaa on niin paljon, mutta voisiko hän löytää työn josta maksetaan enemmän? Itse en anna mieheni tehdä viikonloppuisin töitä, vaikka hän onkin yrittäjä. No aina se ei onnistu, mutta vaadin miestäni osallistumaan tai vaihtoehto olisi se, että minä lähtisin ja hän saisi alkuun hoitaa lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voin kuvitella miltä sinusta tuntuu. Vaikka saisitkin hetken levätä ulkopuolisen avun turvin niin olen sitä mieltä, että miehesi kuuluisi osallistua arkeenne enemmän. Puhu hänelle ja vaadi häntä näkemään asia. Kun miehesi tulee silloin illalla kotiin mene pienelle kävelylle. Anna hänen hoitaa sillä välin pyykit koneeseen ja pois. Työ on hyvä syy olla poissa kotoa, mutta ei poissa lasten elämästä.

Ei se jaksa enää työpäivänsä jälkeen laittaa tikkuakaan ristiin.. Sohvalle kun pääsee siihen jää.. Oon puhunu jo niin monet kerrat, eikä sillä mene mikään päähän, lisää vain työvuorojaan :'(
En näe tähän enää mitään muuta ratkaisua kun ero, käytännössähän olen jo yh.. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
Minä läksin töihin kun tuntu tuolle, oli pakko saada jotain omaa.

Ei riitä voimat enää työhön itsellä.. jokun kotikin on hoidettava =(

Kyllä riittää ja paremmin riittääkin! Ihan kokemuksesta voin sanoa, että työnteko virkistää ja illalla on paljon paremmin voimia lapsille jne. Koti on sivuseikka, jos aikat sotkuiset niin sitten on. Oma jaksaminen ja lasten hyvinvointi pääasia!