pakko purkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jos lopultakin vauva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jos lopultakin vauva

Vieras
Moikka naiset. Oon joskus pari vuotta sitten kaksplussalla hyvinkin aktiivisesti kirjoitellut, mutta en enää muista edes tunnuksia... Tuolloin 2v sitten poistatin kierukan ja aloimme mieheni kanssa yrittää ensimmäistä yhteistä lasta. Minulla yksi lapsi on edellisestäsuhteesta, pikkukoululainen jo! Ensimmäinen vuosi yritettiin vauvaa aktiivisesti, tuloksetta. Nyt se kaksi vuotta jo oltu ilman ehkäisyä mutta ei tässä enää olla aikoihin mitään yritetty...

Noh, nyt minulla on kp30/26-28 mikä ei sinällään ole ennenkuulumatonta (kalenterista luntaten viime elo- ja syyskuussa ollut 30pv:n kierrot) mutta mulla on nyt "kumma" olo... Miksi kerron tästä täällä, siksi että en viitsi kellekään vouhottaa tässä vaiheessa, en varsinkaan miehelle! :) täällä kenties painii naiset samanlaisten juttujen kanssa, näin oli ainakin pari vuotta sitten. Eli odotin menkkoja alkavaksi tiistaina tai keskiviikkona ( kp:t 27 ja 28) ja ei siis ole mitään kuulunut. Maanantaina mulla jomotteli alavatsaa siihen malliin että ihmettelin jo kuinka ne menkat nyt jo alkaa... Eimitään vuotoja tullut. Sittemmin ei oo mitään kipuilua tuntunut mutta maha pitää AIVAN KAMALAA meteliä jo neljättä päivää ja ilmavaivoja on >:( sit on ollu kamalia vilunväreitä tämä viikko, nyt pari päivää ollu tosi nuutunu olo: ei suoranaisesti nukuta mut silmät on uniset kokoajan, päätä juilii lievästi ja tuntuu semmoiselta raskaalta... Ja nälkä! Mulla on hyvin säännöllinen arki, herään 5-6 aikaan ja syön aamupalan 8:30 maissa töissä... Tää on ollut aina hyvä systeemi, mut nyt kahtena aamuna pitänyt ottaa ennakkoon jo leipää tms. Koska ollu suorastaan huono olo nälän takia. Ja nälkä ei pysy pois, lounaan syön aina 11:30 aikaan ja eilen mulla oli jo 10 niin kamala nälkä että oli pakko syödä.. Tänään sama juttu! Jo ennen 10 vatsa oikein kiljui ruokaa.

Onko muilla ollut vastaavia oireita? Esikoisesta en edes muista, aloin huomata oireita vasta samaan aikaan kun huomasin että menkat on 2vk myöhässä :) en viutsi vielä testata ja tuntuu epätodelliselta että kahden vuoden jälkeen olisin nyt raskaana.. Mutta kyllä alkaa pikkaisen toivo pilkahtaa pian! Olen jokatapauksessa päättänyt ettätestin ostan vasta viikon päästä, jos ei menkat ala.

En osta vielä, menkat kumminkin niin vähän aikaa ns. myöhässä... Silloin kun alettiin yrittää vauvaa, kulutin monenmonta testiä kiirehtien ja kehitellen raskausoireita päässäni. Pelkään että tää on taas sitä toiveajattelua :( tuun kyllä kertomaan sitten jos menkat alkaa ja jos ei, niin sen testin tuloksen sitten aikanaan. Yritän pitää itseni nyt kuitenkin rauhallisena, ne menkat voi hyvin tulla viikonloppuna! Jos ei maanantainakaan oo alkanut, niin alan olla ihmeissäni :)

Nyt on liikkeellä mahatautia, joka oireilee juuri tuollaisella murinalla, ilmavaivoilla, ja vatsakivulla. Siihen tautiin liittyy myös usein päänsärky, vilu, ja käsittämätön väsymys. Oireet muistuttavat epäilyttävästi tätä mahatautia, joka meilläkin on käynyt jokaisen läpi. Oireet kestävät useamman päivän. Ainoastaan nälkä ei puhu tämän teorian puolesta. Se on kyllä todella tavatonta mahataudin yhteydessä, ruokahalun pitäisi ennemminkin olla kadoksissa. Voi siis olla, että tärppääkin. Pidän peukkuja! Ilmoittele kuinka käy :)

Ei ollut minulla tuollaisia oireita missään vaiheessa. Ensimmäinen oire oli metallin maku suussa ja äärimmäiset mielialavaihtelut. Toisessa raskaudessa rinnat olivat kipeät alussa, toisessa eivät. Pahoinvointi tuli mukaan kuvioihin vasta myöhemmin.

Jos sulla olis kiertopäivä 22, niin sanoisin, että 50/50 mahdollisuus olla raskaana.

Kiertopäivät yhdistettynä oireisiin, niin sanon, että on erittäin todennäköistä, että olet raskaana. Jos sinulla muuten on säännöllinen kierto.

Meillä kesti myös yhteisen lapsen alkuunsaaminen melkein tuon kaksi vuotta, että tiedän mitä käyt nyt läpi..

Pidän peukkuja :)

[QUOTE="Vieras";28199082]Ilmavaivat ei ole raskausoire :D. Kaikkea te..[/QUOTE]

minulla nimenomaan ilmavaivat (närästyksen ohella) olleet tässä raskaudessa eniten oireena, ihan selkeästi alkoivat raskaaksi tullessa ja jatkuvat edelleen (rv 16+5).. Myös muilta olen kuullut samaa :)

[QUOTE="Vieras";28199082]Ilmavaivat ei ole raskausoire :D. Kaikkea te..[/QUOTE]

Mulla itseasiassa oli. Maha meni heti ekalta viikolta sekaisin. Samoin käy muuten kuukautisten aikana.

Kyllä ne ovat hyvin yleinen seuraus raskaaksitulosta, noi ilmavaivat! :)

Meilläpäin ei ole kyllä tuota vatsatautia ollut liikkeellä, tiedä sitten. Edelleen tässä yritän itselleni jankuttaa että oireet voi olla mitä vain! Odotellaan menkkoja rauhassa :) ihmeen neutraali olo kyllä onkin.

Heippa! kp31/26-28 tänään. Nyt siis virallisesti menkat myöhässä. Elikkä näin pitkäksi ei ole vielä ennen (muistin rajoissa) kierto venynyt. Edelleenkään ei siis vuotoa näy/kuulu eikä ole ollenkaan sellainen olo että olisivat alkamassa. Vatsaa ei ole vihlonut mitenkään erityisesti. Nyt on sitten tuokin muutaman päivän kestänyt ilmankiertely vatsassa helpottanut vähän, ei enää kysele ihmiset kahden metrin päästä että "herranen aika, oliks toi sun vatsa?" :D En ole silti nuista kiusallisista ilmavaivoista kokonaan päässyt vielä :/

Tänään lounasta valmistaessa tunsin useita kertoja vasemmalla puolella alavatsassa sellaista pistokipua. Se oli aina nopea, lyhyt tuikkaisu. Ei kamalan kipeä, mutta kumminkin piti vähän kulmia kurtistaa... Nälkä on edelleen mahdoton, mutta tää on enemmänkin aamulla/ aamupäivällä. Nälkä tuntuu heti herättyä (kun normaalisti olen syönyt vasta 2-3h päästä heräämisestä) ja en kestä kuin nipinnapin kaksi tuntia aamupalasta kun on taas kiljuva nälkä. Iltapäivän puolella ei enää ole niin kamala nälkä kokoajan. Palelu tuntuu myös helpottaneen, monta päivää kärsin hurjista vilunväristyksistä vähän väliä.

En aijo edelleenkään ostaa testiä, koska aikaisemmat "höyryämiset" raskautumisesta kummittelevat päässä! Odotan menkkoja rauhassa vielä. Seuraavana viikonloppuna, kun (siis JOS) menkat on olleet sitten ihan virallisesti viikon myöhässä, ostan testin :) Yritän nyt pitää itseni maanpinnalla! Pettymys tulee olemaan aivan valtaisa, jos nyt alan leijua pilvilinnoissa ja sitten ne menkat alkaakin :(

Nälän tunne voi johtua myös siitä, että on ilmaa vatsassa. Mutta sen kuitenkin sanon, että nykyisten hyvien raskaustestien avulla raskaus näkyy hyvin varhaisessa vaiheessa. Sinuna kyllä tekisin sen ensimmäisen testin jo nyt. Suurempi vaara sinulla on erehtyä leijumaan pilvilinnoissa jos venytät testin tekemistä kovin kauan ja sitten menkkojen myöhästymiseen onkin jokin muu syy. Sitä paitsi... MINUAKIN JÄNNITTÄÄ! Tee nyt jo se peijoonin testi!

Mulla on nyt tavallaan kp 30/28. Tein jo positiivisen testin. :)

Torstaina alkoi menkkamaiset kivut vatsassa ja jatkuu edelleen. Lisäksi olen palellut paljon viime aikoina. Rinnat ovat hieman normaalia menkkaturvotusta isommat. Nälkä tulee myös ehkä vähän useammin kuin normaalisti, ei kuitenkaan mitään merkittävää muutosta. Mitään näistä oireista en osannut yhdistää raskauteen ennen kuukautisten poisjäämistä.

Menkkakivut ilman vuotoa oli selkein merkki. En vieläkään osaa ajatella näitä raskaudesta johtuviksi kivuiksi vaan kuvittelen koko ajan, että mulla on kuukautiset alkamassa. :D Toivotaan parasta sinunkin kohdalla!

Suurin syy, miksi en tee vielä testiä, on se että asun pienellä paikkakunnalla ja uteliaita katseita riittää! En siis halua hakea testiä apteekista täällä. Olen lähdössä seuraavana viikonloppuna ostoksille isoon kaupunkiin ja ostan testin sitten sieltä, jos tarvista on :)

Edelleenkään ei ole menkat alkaneet... Minulla on kumminkin hyvin rauhallinen fiilis, en siis leiju siellä pilvilinnoissa enkä liiemmin haaveile olevani raskaana. Tietysti toivon että olen, vauva olisi erittäin toivottu ja odotettu.. Mutta kuten sanottu, olen aikaisemmin pettynyt lukuisia kertoja, kun olen keksimällä keksinyt itselleni oireita ja juossut ostamassa kasapäin testejä. Ja jokakerta saanut negatiivisen tuloksen, sitten kuukautiset. Nyt ajattelen, että oireet voivat olla ihan mistä tahansa ja menkat voivat olla myöhässä mistä syystä tahansa. Yritän olla ajattelematta asiaa liiaksi! Olen täysin asennoitunut siihen, että menkat voi alkaa vaikkapa heti huomenna tai jopa tänään! :)

No tee nyt se testi! Minulla oli torstaina kp 35/35, 34 tai 31, ihan miten vaan. Ja selkeä plussa pamahti. Luulin, että testi oli rikki ja tein toisen. Samanlainen plussa pamahti sieltäkin. Perjantaina vielä tein miehen hakeman Clearbluen digitestin ja siinä seisoo selvällä saksan kielellä schwanger. (Tai seisoi, nyt on jo patterit loppu.)

Kai sitä nyt on jo uskottava, että pieniin päin ollaan. Yritystä takana viimeisen keskenmenon (rv. 19+) reilut 3 v.

Nuista menkkakivuista.. Minullahan kipuilua esiintyy aina sen päivän ajan, kun vuoto alkaa. Ei koskaan yhtään aikaisemmin tai myöhemmin. Vain ensimmäisenä vuotopäivänä. Nyt ei ole ollu mitään menkkamaisia kipuja kuin ainoastaan sillon maanantaina, kun luulinkin että nyt se alkaa... Kipu oli juuri sellaista, kun aina juuri vuodon alkamishetkellä! Tuo maanantaihan oli mulla kp26/26-28. Sittemmin ei ole siis ollu vatsassa mitään muita tuntemuksia, kuin nuo ilmavaivat ja sitä tuikkailu kipua eilen.

Yhteistyössä