Pakko purkaa tänne.....(miehen lasten varavaatteet)

Aika ikävä asenne, jos ei voi mitään ostaa lasten toiseen kotiin heille, ei alusvaatteita tai sukkia. Heidän isänsähän se on. Pitääkö hänen ostaa vaatteita vain ap:n lapsille? Inhottavaa mielestäni lapsia kohtaan, jos tulevat eikä osteta mitään heille sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika ikävä asenne, jos ei voi mitään ostaa lasten toiseen kotiin heille, ei alusvaatteita tai sukkia. Heidän isänsähän se on. Pitääkö hänen ostaa vaatteita vain ap:n lapsille? Inhottavaa mielestäni lapsia kohtaan, jos tulevat eikä osteta mitään heille sinne.

Mutta jos käyvät erittäin harvoin niin miksi ostaa? Me veljeni kanssa käytiin isällämme kerta 1,5 vuoteen ja ei todellakaan ollut hällä mitään meitä varten, siis vaatetta. Luulisi, että lapsen äiti tajuaisi laittaa lapsille riittävästi vaatetta mukaan.

AIka ikävä asenne sullakin. MIksei se äiti voi laittaa tarpeeksi sitä vaatetta mukaan, kun isälleen menee. Isä varmasti maksaa ihan kivasti elareita jotta saa mamma ostettua niitä vaatteita lapsilleen ja saahan se äiti lapsilisätkin. Miksi ihmeessä ostaa mitään vaatetta lapsille, etenkään tuon ikäisille joille muutenkin vaikea ostaa nykyään oikeaa kokoa....ja mikäli käyvät harvoin.

Meillä ei tuo varavaatteiden hankkiminen onnistunut siitäkään syystä, että vaikka miehen lapsi suhteellisen säännöllisesti kävi, niin jostain syystä ne kaikki kuteet kuitenkin aina kulkeutui äidilleen. Joten antaapa olla. Olkoot likaisissa jos ei älyä tarpeeksi vaatetta laittaa mukaan

Alkuperäinen kirjoittaja mamma minäkin:

AIka ikävä asenne sullakin. MIksei se äiti voi laittaa tarpeeksi sitä vaatetta mukaan, kun isälleen menee. Isä varmasti maksaa ihan kivasti elareita jotta saa mamma ostettua niitä vaatteita lapsilleen ja saahan se äiti lapsilisätkin. Miksi ihmeessä ostaa mitään vaatetta lapsille, etenkään tuon ikäisille joille muutenkin vaikea ostaa nykyään oikeaa kokoa....ja mikäli käyvät harvoin.

Meillä ei tuo varavaatteiden hankkiminen onnistunut siitäkään syystä, että vaikka miehen lapsi suhteellisen säännöllisesti kävi, niin jostain syystä ne kaikki kuteet kuitenkin aina kulkeutui äidilleen. Joten antaapa olla. Olkoot likaisissa jos ei älyä tarpeeksi vaatetta laittaa mukaan

No lapsen elättäminen maksaa kuitenkin noin 500, ja eihän lapsilisä ja elari tee kuin puolet tuosta. Miksi ei voisi ostaa lapselle sukat ja alusvaatteet, varsinkin jos käy harvoin? Pitääkö se raha säästää vain miehen uusille lapsille?

Ja mä taas ihmettelen, että kun laitoin aikanas ( nyt ovat jo isoja ja pakkaavat itse ) vaihtovaatetta, niin niitähän ei sit olut vaihdettu. Poika on vieläkin nihkeä vaihtamaan vaatetta, niin olipa sitten tuossa 10 vanhana koko Ruotsin risteilyn tasan samoilla vaatteilla...
Mutta sanokaa nyt ihmeessä äidille, että vähän lisää vaatetta. Tai ehkä venhin lapsi on pakannut kaikkien puolesta..

Ap! Jospa se lasten äiti olettaa, että sä tai miehesi pesette ne vaatteet ja siksi ajattelee, että yhdet varavaatteet riittävät. Mulla on yksi tuttu, joka ajattelee just näin. Hänen mielestään isänkin kuuluu osallistua lastensa vaatteiden pesuun, eikä mies taatusti pese, jos on liian paljon varavaatetta mukana.

Ikävää, ettei lapsien äiti voi laittaa tarpeeksi vaatetta mukaan, mutta 2 vanhinta on jo sen ikäisiä että voisivat itse huolehtia pakkaamisesta. Opetatte nyt seuraavaa kertaa varten.

Meillä on niin päin, että pakkaan kuulemma liikaa mukaan. Ja siltikkään ei ole muksu vaihtanut juuri vaatteita isällään. Nykyisin tosin pikkarit vaihtaa, kun karjasin asiasta sekä isälle että lapselle.

Jotenkin kummalta kuulostaa täällä nuo "En varmasti osta vaihtovaatteita" tai "KUlkekoon likaisissa, jos äiti ei osaa laittaa tarpeeksi vaihtovaatteita mukaan" -kommentit. Eikö se nyt se lapsen mukavuus ole ensimmäinen juttu, isät, äidit ja äitipuolet ja isäpuolet nyt sitten vain huoltaa niin, että kuteita on. Jos ap:n mielestä vaatteita pitää olla, hän joko nyt pesee ja kuivaa (miksei muuten ehtisi tänään illalla pestyt kuivaksi huomiseen) tai ostaa miehineen aamulla jotain uutta lapsille.
Ei taida muutenkaan olla noilla uusperheiden lapsilla aina niin hääviä siellä etäkodissa, kun joku on nokka nuupallaan jostain sellaisesta, mille laps ei juuri mitään ite voi.

ikävää ettei lapsille pakata tarpeeks puhdasta. meillä mä pakkasin lapsille joka päivälle puhtaat kun menivät isälleen, kunnes isä ilmoitti ettei tarvii pakata kuin unilelut et vaatteet löytyy heiltä. käyttävät siellä heidän vaatteita ja tulevat taas kotiin omissa. jos täältä laitetut vaatteet ovat likaantuneet niin lasten isä palauttaa ne pestynä jälkikäteen (siitä plussat ex:lle). mä olen jättänyt lapsille vaihtovaatteita myös mummolaan. eikä ne tosiaan ole mitään ykköskamppeita vaan saatuja, kirppiksiltä ostettuja joista osa on mennyt pieneks ilman pitämistä. mut on kiva ettei joka reissulle tarvii pakata omaisuutta mukaan kun tietää et toisessa paikassakin on jotain päällepantavaa jos vahinko sattuu.

ja voisiko isänsä ostaa lapsille vaatteita, jotka jäisivät teille? niin, että niitä varavaatteita sitten olisi?
eiks tälläinen ole just pilkkusen nussimista ja tahallista riidan aiheen etsimistä?
niin ja se pesukone?

Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
No mulla taas sellainen tilanne et kun laitan tytön (9v) isälleen nii laitan joka päivälle puhtaan vaatekerran matkaan + yhden ylimääräisen nii tyttö tulee KUITENKIN vkonlopun jälkeen kotia samoissa vaatteissa missä menikin isälleen :x

Mut eikö tässä tapauksessa voisi sanoa itse lapselle et vaihtaa joka päivä puhtaat vaatteet ku lapsiki on jo 9-vuotias...

Mielestäni ap jo mainitsi et käyvät sen verran harvoin ettei kannata ostaa lapsille vaatetta isän luokse. Ja aivan ymmärrettävää. Kyllä on ajattelematon äiti, kun ei lapsillee vaihtovaatetta riittävästi laita. Vahinkojakin voi sattua ja vaatteet sen vuoksi likaantua/kastua, koskaan tiedä milloin päälleen jotain kaataa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ertsi:
Mielestäni ap jo mainitsi et käyvät sen verran harvoin ettei kannata ostaa lapsille vaatetta isän luokse. Ja aivan ymmärrettävää. Kyllä on ajattelematon äiti, kun ei lapsillee vaihtovaatetta riittävästi laita. Vahinkojakin voi sattua ja vaatteet sen vuoksi likaantua/kastua, koskaan tiedä milloin päälleen jotain kaataa tms.

niin? jos nämä päällä olevat vaatteet kastuvat/likaantuvat niin onhan lapsilla toinen vaatekerta päällä, eikö? sillä aikaa nuo likaantuneet/kastuneet vaatteet pestään tai kuivatetaan. näinhän se homma toimii vaikka ois vaihtovaatteita tusina?
tässähän taitaa olla vaan takana se lasten äidin hillitön mollaus. oman miehen exä kun ei voine tehdä ikuna mitään oikein.

Kyllä minä ainakin lapsille vaihdan joka päivä puhtaat vaatteet ja näin tapahtuu myös reissussa enkä varaa mihinkään pesukoneisiin.

no mut ei se ole reissureissu jos laps menee isälleen.

enkä vaan tajua että miten hemmetin vaikeeta ois ostaa lapsille jotku varavaatteet isän luo? ja jos käyvät nyt niiiiiiiiiin harvoin etä vaatteet jäävät pieniks heti, niin antaa ne vaatteet sit mukaan lapsille kotiin ja ostaa ens kerraks uudet. ei noi sukat ja kalsarit esim niin maltaita maksa. ja outo isä on jos ei sen vertaa voi omille lapsilleen ostaa.

eikö isä voi ostaa omille lapsielleen alusvaatteita (alushousuja+sukkia) varavaatteeksi,menee kai ne pääly vaatteet 2 päivää päällä?
ja sille 12 vuotiaallehan voisi sanoa että ensi kerralla huolehtisi jo itse pakkaamisesta ja ottaisi enempi vaihtovaatetta jos siitä itestä tuntuu että tarvii.

toisessa ketjussa sanot näin:
Meillä koulupsykologi oli sitä mieltä, että viikko-viikko on liian levotonta lapselle. Joten lapset tapaavat joka toinen vkl ja juhlapyhinä, sekä kesällä 2 viikkoa.
Olen lasten isälle sanonut, että saa tavata useamminkin, mutta eipä ole näkynyt. Hups, kerran keskiviikko-iltana kävivät hiihtämässä... :D

eli eikai ne parin viikonvälein ne varavaatteet pieneksi mene..

Meillä koulupsykologi oli sitä mieltä, että viikko-viikko on liian levotonta lapselle. Joten lapset tapaavat joka toinen vkl ja juhlapyhinä, sekä kesällä 2 viikkoa.
Olen lasten isälle sanonut, että saa tavata useamminkin, mutta eipä ole näkynyt. Hups, kerran keskiviikko-iltana kävivät hiihtämässä... :D

Tässä tapauksessa, mars vaateostoksille. Ei ole nokan koputtamista. Joillain on eri vaatteet käytössä toisella vanhemmalla ulkovaatteita myöten, sitä en oikein ymmärrä. Eli teille kaikille vaatteet, jotka saa olla teillä käytössä ja toisessa kodissa toiset vaatteet.

Tässä tapauksessa, mars vaateostoksille. Ei ole nokan koputtamista. Joillain on eri vaatteet käytössä toisella vanhemmalla ulkovaatteita myöten, sitä en oikein ymmärrä. Eli teille kaikille vaatteet, jotka saa olla teillä käytössä ja toisessa kodissa toiset vaatteet.

näinpä. Kyllä se äitiä kuormittaa olla jatkuvasti pakkaamassa kolmelle lapselle isoja vaatekuormia. Ei olisi iso homma ostaa alusvaatteet ja sukat joka lapselle isänkin kotiin.
Jo kesällä jatkuva uimarannalle ym. pakkaaminen on rannkkaa, puhumattakana koko ajan kaikki vaatteet pakkaamassa.

Yhteistyössä