pakko kysyä

• Viestiketjun aloittaja mä vaan
  • Ensimmäinen viesti
mä vaan
olemme ajatelleet antaa tyttäremme nimeksi Simona,mutta olen ruvennut miettiin onko nimi hölmö koska mieheni nimi on simo.nimi kuulosti ensin hyvälle ja olisi vähän erikoinenkin,mutta... kertokaa te mielipiteenne.

Tuutikki81
Mulla tuli heti mieleen kun joskus nuorana puhuttiin et jotain oli ihan "simona", siis paljon... Simone on kyllä tosi nätti, niin kun Simonakin, mulla vaan mielleyhtymä...

tossa ei mietitytä ku yks juttu.
nykyään nuoret korvaa sanan sikana samanna simona. haluatko että tyttöäsi kiusataan siitä? "vedettii sipsii ihan simona..."
muutenhan siinä ei oo mitään, vähän vastaava ku simone.
en kyllä antais sitä nimee jos isän nimi ois simo.

haluuPallomahan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2005 klo 13:55 honiska kirjoitti:
tossa ei mietitytä ku yks juttu.
nykyään nuoret korvaa sanan sikana samanna simona. haluatko että tyttöäsi kiusataan siitä? "vedettii sipsii ihan simona..."
muutenhan siinä ei oo mitään, vähän vastaava ku simone.
en kyllä antais sitä nimee jos isän nimi ois simo.
peesi :wave:

Vähän aiheen vierestä, mutta laitettakoot julki...

Kauniissa ja Rohkeissahan lapset nimetään aina vanhempiensa mukaan tai sitten niiden nimistä yhdistelemällä (Esim. Brooke & Ridge -> Bridget).

Jos nyt äidin nimi olis vaikka Anna ja isä Simo, lapsesta vois tulla Simona. Mutta entäs meillä, mun nimeni on Heli ja mieheni on Kimmo, meidän lapsista tulis tällä periaattella Kili ja Hemmo :D

ÄITI -80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2005 klo 13:23 Tuutikki81 kirjoitti:
Mulla tuli heti mieleen kun joskus nuorana puhuttiin et jotain oli ihan "simona", siis paljon... Simone on kyllä tosi nätti, niin kun Simonakin, mulla vaan mielleyhtymä...
sama mulla :LOL: tai simppana oli toinen!

\
hehheh... meillä kanssa käytetään tuota sanaa simona... siis hirveesti....
joten en ehkä antais lapselleni nimeksi.... mutta mikäs siinä jos joku tykkää=) maku asioista ei voi kiistellä.... ei kaikki tykkää kaikista nimistä.....

pilke82 harmailee
\
Mulle tuli sama mielleyhtymä :kieh: Nyttenkin väsyttää ihan simona!

Simonea oisin ehdottanut minäkin

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2005 klo 13:39 pilke82 harmailee kirjoitti:
\
Mulle tuli sama mielleyhtymä :kieh: Nyttenkin väsyttää ihan simona!

Simonea oisin ehdottanut minäkin
simone kuulostaa kivalta, mut nyt ku taivutit ton noin, ni kuulostaa kyllä simoneakin.... kaikkea sitä tulee mieleen! :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2005 klo 11:39 mä vaan kirjoitti:
kiitos vastanneille. tyttäremme saa lauantaina kasteessa nimen RIINA-SIMONA.
Kuulostaa ihan Liisa-enolta... Sorry, mut en tykkää vaikka Riina onkin ihan kiva. Miten ois ollu vaikka Riina Simone?

Simona -> Ramona -> venäläinen ilotyttö

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2005 klo 11:39 mä vaan kirjoitti:
kiitos vastanneille. tyttäremme saa lauantaina kasteessa nimen RIINA-SIMONA.

Onpas täällä tullut negatiivisia vastauksia ja kommentteja sinulle!!!
Mielestäni Simona on kaunis nimi, eikä mielestäni ole mitään erityistä syytä olettaa että Simona-tyttöä kiusataan sen enempää kuin vaikkapa samanikäistä Jenna-tyttöä.

Taas kerran tekee mieli sanoa ja sanonkin, että eipä tarvi edes ihmetellä jos lapsista tuleekin koulukiusaajia kun nämä äitien kommentitkin ovat tätä luokkaa kuin tässä ketjussa!

Okei, ap kysyi mielipiteitä ja niitä sai, mutta että joku nyt jää vielä retostelemaan miten kamalan nimen lapsi onkaan saanut ja miten siitä lapsi joutuukaan vielä kärsimään! Hei haloo!!!

Nimimakuja on erilaisia ja väkisinkin joskus vastaan tulee nimiä, jotka eivät omaan makuun ole, mutta niihinkin tottuu eikä tulisi mieleenikään ruveta arvostelemaan JO TEHTYÄ nimivalintaa huonoksi! On kohteliastakin jättää välillä sanomatta kaiken mitä ajattelee!

Yhteistyössä